Izložba okuplja radove izvedene u protkelih par godina, koji su rezultati sudužih procesa istraživanja arhitekture, politike, likovnosti, boja, institucija, materijala. Kao dugogodišnjim saradnicima ideja nam je da radovi dele prostor u kojem se preklapaju i dodiruju. Pokretne slike, slike na različitim materijalima, instalacije i performativne akcije; Između dva sveta, Točke pritiska, Karbon i Chrompolitika – politika boja, imaju utemeljenja u različitoj građi, bilo da je reč o gruzijskim mozaicima, skultpurama Vjencelsava Richtera, zelenim površinama ili napuštenim fabričkim prostorima. Kroz ovu strukturu istražujemo tačke udaljavanja i spajanja saradničkih i umetničkih praksi između sebe kao i sa izvornim istraživačkim materijalima i metodologijama.
Bojan Đorđev i Siniša Ilić, Chrompolitika – politika boja, 2023, KAAP Brugge, photo Alexandra Bertels
U petak 26. aprila u 18 časova biće održano vođenje sa autorima kao i Non – Aligned Pressure Points, performativna reorganizacija prostora kao rezultat istraživanja postavke Muzeja Jugoslavije.
Siniša Ilić (Beograd, 1977.) je likovni umetnik koji se kroz raličite medijebavi društvenim fenomenima i mehanizmima istražujući forme rada, tenzija u društvu, nasilja i nestabilnih situacija. Istražuje forme kolektivnog rada, performansa, bavi se dizajnom scenskog i izvedbenog prostora.
Siniša Ilić, Između dva sveta, video trajanje 5 minuta (foto Ivan Slipčević), Zvirka Vjenceslava i Nade Rihter, MSU Zagreb, 2022. i Chromopolitka, 6 x 8m, otisak na tekstilu, 2023. (foto Alexandra Bertels), Monty Antwerpen
Bojan Đorđev (Beograd, 1977.) je pozorišni reditelj i autor, sa iskustvom u istraživačkim i autorskim radovima. U fokusu radova su teme socijalističkog nasleđa i kapitalističke ekonomije. Posle FDU je studirao je na Das Arst u Amsterdamu i učestvovao u nizu međunarodnih festivala i programa.
Ilić i Đorđev su među osnivačima je TkH (Teorije koja hoda) umetničko teorijske platforma iz Beograda (2000 – 2017) i istražuju pozicije umetnika kao kustosa.
Tina Gverović se bavi instalacijom, crtežom, slikom, zvukom, tekstom i videom. Njen rad često u obliku imerzivnih, dezorijentirajućih instalacija razmatra afektivne odnose između ljudi, mesta i materijala, s posebnim fokusom na neutemeljene subjektivnosti. Gverović istražuje procese i akumulacije, istoriju i materijalnost, tela – u – tranzitu kao pokretne mase i lige o političke entitete, tela koja afektiraju i tela koja su afektirana.
Tina Gverović, Karbon,(kadar iz videa) video, trajanje 11 minuta 2010. i Točka pritiska,otisci na tekstilu, Galerija Umjetnina Split, 2023.
Produkcija: Dragana Jovović
Izložba je podržana od Camberwell College of Arts UAL, i u sradanji sa Muzejem Jugoslavije i Udruženim umtničkim radom iz Beograda
Naslovna fotografija: Bojan Đorđev, Chrompolitika – politika boja, objekti iz performansa, otisak na tekstilu I gruzijski vuneni tepih, 160 x 200, početak XX veka. Fotografije iz performansa Alexandra Bertels i Ilse Philips, Monty Antwerpen i KAAP Brugge
0 Comments