Nakon uspešno organizovanog prvog Dana održive mode na prethodnom izdanju Belgrade Fashion Week-a, nastavlja se razgovor o društvenim i ekološkim aspektima modne industrije i razmišlja o rešenjima te konkretnim predlozima za inovacije u modnom poslovanju. Jednodnevna programska celina održaće se u ponedeljak 28. oktobra, a program uključuje Okrugli sto, F.fm Quick Chat i EXPO održivih brendova.
U saradnji sa Privrednom komorom Srbije – Udruženjem za industriju tekstila, odeće, kože i obuće održaće se Okrugli sto: Fair Fashion Dijalog. Cilj je mapiranje izazova i prepreka sa kojima se suočava tekstilna i modna industrija u Srbiji u domenu zakonske regulative, konkurentnosti, podrške malim i srednjim preduzećima, finansijske podrške inovacijama u proizvodnji i plasmanu na tržište. Događaj će okupiti predstavnike privrede, nadležnih ministarstava, stručnjake i predstavnike akademske zajednice, kao i predstavnike medija i civilnog sektora. Doprinos okruglog stola biće formulisanje predloga praktične politike i uspostavljanje zagovaračke pozicije radi kreiranja inovativnih javnih politika i promocije novih biznis modela u cilju razvoja održive tekstilne i modne industrije u Srbiji.
F.Fm Quick Chat je forma razgovora zamišljena tako da se panelisti smenjuju na 20 minuta i za to vreme odgovore na pitanja vezana za modnu održivost u Srbiji. Tri relevantna gosta iz modne industrije će pričati o istoriji održive mode, lokalnim modnim medijima, hiperkonzumerizmu i odnosu domaćih dizajnera prema modnoj održivosti. F.fm Quick Chat je organizovan u saradnji sa Francuskim kulturnim centrom.
EXPO održivih brendova na jednom mestu okupiće domaće brendove koji uključuju principe održivosti u svoj dizajn i poslovanje. Brendovi su odabrani na osnovu sledećih kriterijuma: male serije proizvodnje, upotreba organskih materija, etički uslovi proizvodnje i upošljavanje lokalnih tekstilnih radnika/ca.
Expo ima za cilj da doprinese povećanju vidljivosti domaćih modnih brendova, ali i povećanju svesti potrošača o vrednosti i prednostima lokalnih brendova i domaće proizvodnje kao vidovima održive mode i alternative fast fashion brendovima. Izložba je prodajnog karaktera.
Ogranizatorke programa Dana održive mode: Marija Radaković i Dunja Jovanović (F.fm podcast) iNataša Gligorijević (Centar za održivi razvoj Srbije).
0 Comments