fbpx
ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji

Fali vam filmska kritika?

Zavirite na sajt Filmskog centra Srbije!
2. June 2022.

Ukoliko ste pogledali film Kelti rediteljke Milice Tomović ili vas je ostvarenje Stefana Arsenijevića – film Strahinja Banović naveo da češće gledate filmove domaćih autora, verovatno ste se i vi upustili u istraživanje domaće kinematografije. Nepopularno mišljenje je da mladi retko gledaju domaća ostvarenja. Međutim, pune bioskopske sale i pozitivni komentari upućeni mladim rediteljima, koji su svoje filmove stvarali poslednjih godina, negiraju ovu pretpostavku. Filmski festivali širom Srbije jednim delom doprineli su tome da se mladima približi i domaći film. Nije retkost naići na mlade filmofile spremne da kritikuju i promatraju domaću scenu.

Veliki broj domaćih naslova nastao je u saradnji sa Filmskim centrom Srbije koji već godinama podržava ideje naših reditelja i producenata. Ove godine Srbija se našla odmah iza Francuske i Turske po gledanosti domaćih filmova u Evropi. Naši filmovi pobrojali su razne nagrade na festivalima širom sveta. Prema podacima FSC-a, domaći filmovi u našim bioskopima u okviru prošle godine bili su daleko gledaniji od stranih (američkih i francuskih), što pokazuje da publika zaista voli domaće radove.

Redizajnirani sajt FCS-a koji je akutelan od juče, nastao je sa željom da svi ljubitelji filma jednostavnije, u par klikova, mogu da se upoznaju sa različitim novostima iz oblasti filma. Na sajtu imate prliku da saznate najnovije vesti iz sveta filma, da se kroz razne intervjue bliže upoznate sa istaknutim, ali i mladim glumcima i glumicama, rediteljima i rediteljkama i ostalim filmskim radnicima i radnicama. A upravo kroz detaljne intervjue možete bliže da zavirite u proces stvaranja filmova na ovim prostorima.

U sklopu novog redizajniranog sajta Filmskog centra Srbije posebno je interesantna rubrika Filmoskopija – prostor koji nudi filmske kritike, eseje i intervjue. Razvijajući i negujući kritičku misao, prvenstveno kod mladih, kako autora, tako i čitalaca.

Redakcijski tim Filmoskopije čine mladi autori, većinom dramaturzi, kako studenti, tako i postdiplomci. Ovaj segment u okviru sajta posebno je dragocen, jer se često polemiše koliko je kritika u umetnosti i stvaralaštvu važna. Filmoskopija, samim time, teži da bude mesto za sve koji promatraju i upućuju na drugačiju tačku gledišta.

Pored kritika domaćih filmova, u ovom segmentu možete pronaći i kritike stranih filmova, kao i eseje koji propituju fenomene u društvu koristeći film ili televiziju kao jednu od glavnih referenci. Filmoskopija teži da na ovaj način otvori prostor za dijalog i razmenu mišljenja.

Tim Filmoskopije kroz svoje kritike obradio je brojne filmove koji su nedavno prikazivani u okviru domaćih festivala, te na sajtu možete pronaći kritike o filmovima kao što su Posle zime reditelja Ivana Bakrača, film Gejm Ane Lazarević, kao i neke od poznatijih naslova poput Bilo jednom u Srbiji.

Takođe, iz FCS-a ističu da će pratiti i one filmove koji nisu dobili podršku na konkursima Filmskog centra. Sajt će uskoro imati i video segment na kome ćete moći da pogledate neke od filmova koji još uvek nisu imali premijeru ili su u bioskopima prikazani samo jednom.

Jednom mesečno očekuju vas i teorijski radovi o kinematografiji za koje će biti zadužen Miroljub Stojanović, urednik izdavačke delatnosti FCS-a. U okviru tog dela, on će predstavljati i nove autore, profesore sa domaćih filmskih akademija, ali i druge filmske stvaraoce.

YouTube kanal FCS-a posebno je zanimljiv jer pruža priliku da već sada pogledate i neke od kratkometražnih i dugometražnih igranih i dokumentarnih filmova u vašoj „bioskopskoj sali“, potpuno besplatno. Takođe, kroz kraće video formate, pokriva i ostale zanimljivosti iz ove oblasti. Kratkometražni dokumentarni filmovi poput filmova Represent i Makiš City rediteljke Ivane Todorović ili dugometražni filmovi kao što su Anplagd reditelja Mladena Kovačevića svakodnevno su vam na raspolaganju, posebno kada ste u potrazi za dobrim filmom koja često ume da potraje. Dodatno, za ljubitelje animiranih filmova postoji segment upravo na njihovom YouTube kanalu.

Filmski centar Srbije u svojoj bazi poseduje preko 4.500 filmova različitih žanrova, a filmovi nastali uz podršku FCS-a pobrojali su oko 27.000 nagrada na domaćim i stranim festivalima.

Pored toga, u okviru sajta nalazi se i filmska baza u sklopu koje možete pronaći filmove koji su nastali u određenoj godini, kao i ko je sve učestvovao i svojim radom doprineo nastanku filma. Filmska baza je posebno značajna za različita istraživanja, jer se sada svi podaci nalaze na jednom mestu. Za ljubitelje analognih formi, Filmku bazu, odnosno pamflet u kome su pobrojane sve informacije u vezi sa filmovima nastalim u okviru jedne godine, možete pronaći i u štampanom izdanju.

Sajt nudi i statistiku, tačnije, prikazuje koji filmovi su bili najgledaniji u protekloj sedmici, ali i u mesecima za nama. Evo još jednog olakšanja ako volite da pratite filmove koji su trenutno aktuelni.

Stoga, ukoliko ste zaljubljenici u filmove ili, pak, želite da saznate šta se novo dešava na domaćoj i stranoj filmskoj sceni, predlažemo vam da pratite redizajnirani sajt Filmskog centra Srbije i uplovite u zanimljiv kulturni sadržaj. Možda vas i podstakne da pogledate neke od dostupnih filmova i istražite nove žanrove, reditelje ili pronađete, do sada neotkrivena, interesovanja.

Naslovna fotografija: Iz filma Quo vadis, Aida?

Najnovije iz: Sanduče

Preporučeni tekstovi