fbpx
ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji

Kako su predstavljeni mladi u medijima u 2022. godini?

Danas je u Dorćol Platzu održana konferencija na kojoj je KOMS predstavio istraživanje Mladi u medijskom ogledalu 2022.
29. March 2023.

U sredu,  29. marta u Dorćol Platzu održala se konferencija Mladi u medijskom ogledalu 2022. Na ovoj konferenciji KOMS je predstavio istraživanje Mladi u medijskom ogledalu 2022.

Mladi u medijskom ogledalu 2022 je šesto istraživanje, koje se realizuje od 2017. godine. Kao i prethodnih godina, u fokusu istraživanja jeste slika mladih u medijima, odnosno kako i koliko mediji izveštavaju o mladima u Srbiji.

Istraživanje je podeljeno u tri celine i bavi se:

  • Mladi i mejnstrim mediji: Kako su i koliko mladi predstavljeni u mejnstrim medijima?
  • Mladi i omladinski portali: Na koji način su omladinski portali izveštavali o temama važnim za mlade?
  • Mladi i TikTok: Koje mladi najčešće gledaju na TikToku?

U nastavku pogledajte koji su to neki od ključnih nalaza istraživanja.

Mladi & mejnstrim mediji

  • U analiziranim medijima ubedljivo je najmanje zastupljena tema „Mladi, aktivizam i volonterski rad“ (1%),  a najviše zastupljena „Bezbednost mladih“ (43%).
  • Zastupljenost lokacija (osim Beograda) bila uslovljena brojem slučajeva crne hronike u kojima se kao akteri pojavljuju mladi.
  • Aktuelni događaji su bili najčešći povod za izveštavanje u svim analiziranim medijima. Ovo je često bilo uslovljeno događajima iz crne hronike, što i spada u oblast „bezbednost mladih“.
  • O mladima iz osetljivih grupa se izveštavalo malo ili nimalo, a analiza rodnog diverziteta pokazuje da zastupljenost akterki ni u jednom od devet analiziranih medija nije prešla 35%.
  • Ukupno posmatrano, skoro u polovini sadržaja (49%) nije ponuđeno nikakvo rešenje za problemske teme.

Omladinski mediji

  • Omladinski mediji su dosta izveštavali o  aktivističkim događajima i promovisali aktivističke organizacije. Napredak u odnosu na prethodnu godinu smo pronašli kod plasiranja multimedijalnih sadržaja.
  • Izveštavali su i pružili kritički osvrt na teme aktivizma, ekologije, mentalnog zdravlja i o rodno zasnovanom nasilju.

Mladi i TikTok

  • Mladi najčešće gledaju zabavne sadržaje i to uglavnom one gde je muzika zastupljena – kroz koreografije; pevanje; ples…
  • Mlade zanimaju i snimci koji se bave temama partnerskih odnosa, kuvanjem, izazovima, eksperimentima, porodičnim odnosima. Karakteristično je što su ove teme predstavljene na zabavan način (kroz satirične skečeve ili vlogove).
  • Informativnog sadržaja skoro nema: najpraćeniji tiktokeri uglavnom ne objavljuju sadržaje u kojima skreću pažnju na važne društveno-političke teme.
  • Pozitivno je što tokom analiziranog perioda nisu registrovane drame i svađe među tiktokerima, a gotovo da nije bilo ni prozivanja ili vređanja drugih kreatora na ovoj mreži ili bilo koga drugog u analiziranim videima (200).

Izveštaj u celosti možete pronaći na ovde. Snimak cele konferencije pronađite na linku.

Najnovije iz: Sanduče

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na:

0 Comments

Submit a Comment

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *