Sinoć je u okviru koncertnog serijala Musicology Barcaffè Sessions na sceni Bitef Art Cafe-a nastupila Nik Vest (Nik West), američka basistkinja i pevačica, autentičnog izgleda i energije. Nik Vest je poznata po saradnji sa Quincy Jones Produkcijom, Prinsom, Glee, Džon Mejerom, Mejsi Grej, Dejv Stjuartom iz Eurythmics i mnogim drugim, a njene kolege muzičari, kritičari i publika, smatraju je za jednog od najistaknutijih predstavnika nove funk scene i za naslednicu legendarnog Prinsa, čija je štićenica bila i sa kojim ju je svojevremeno žuta štampa dovodila u vezu.
Koncert je otvorila pesmom “Purple unicorn” koju je izdala u novembru 2017. godine. Već na samom početku koncerta publika je skočila na noge, a Nik Vest i bend koji svira sa njom postarali su se da do kraja koncerta svi prisutni ne samo đuskaju, već i pevaju.
Koncert je bio svojevrsna retrospektiva na njen dosadašnji razvoj i omaž muzičarima sa kojima je sarađivala, te je pevala i njihove pesme, čime su te, publici poznate numere, dobile novu dimenziju. Ono što je posebno upadljivo nije činjenica koliko dobro Nik Vest svira bas, niti njena ljubičasta frizura u obliku bas ključa, već njen prirodan talenat da napravi spektakl od koncerta. Posle ovog koncerta Nik Vest bismo najpre mogli okarakterisati kao “šoumenku” ili “šouvumenku”, kako god nam rodno-senzitivan jezik dozvoljava. Osim pauze koja je trajala 10 minuta, Nik Vest je sve vreme pevala, skakala, igrala i pozivala publiku da učestvuje. Doživljaj je uveličao i bend sa kojim nastupa, a koji čini grupa vrhunskih muzičara i muzičarki.
Nik Vest je osmislila kampanju “Queens of strings” koja pronalazi i pomaže muzičku edukaciju talentovanih devojaka. Kampanja, na svojevrstan način nije zaobišla ni Srbiju, jer se za potrebu jedne pesme na bini pridružila i četrnaestogodišnja devojka iz Srbije koju je Nik predstavila kao Ket, dakle verovatno je da se devojčica zove Katarina. Ovaj simbolični potez samo je doprineo spektakularnosti koncerta, kao i buđenju sentimentalnosti među već razdraženom publikom. Devojčica se veoma spretno snašla svirajući bas sa i više nego uigranim i usviranim bendom.
Jednu numeru Nik Vest posvetila je i poznatom basisti Leriju Grejemu, koji je izmislio i prvi koristio “slepovanje” kao tehniku sviranja.
Koncert je zatvoren pesmom “Kiss” legendarnog Princa, ali i rokerskim podvigom – Nik Vest uskočila je u publiku kojom je plovila od bine do druge strane Bitefartcafe-a i nazad do bine.
Čitav nastup je trajao nešto manje od dva sata, ali zbog dinamike događaja, delovalo je kao da je trajao pola sata. Bitefartcafe je bio bio pun, publika je sve vreme skakala, a energija Nik Vest i njenog benda bila je omamljujuća. Na samom kraju koncerta, neko pored mene je izgovorio: “Ova Nik Vest mora ponovo da dođe”. To je bio i moj utisak, ali do tada, pogledajte fotografije koje zbog svoje statičnosti ne mogu dovoljno verno dočarati fank’n’roll nastup, kako ga je pevačica nazvala.
0 Comments