fbpx
ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji

Konkurs za istraživače u oblasti društvenih nauka za publikaciju i projekat Back2Basics na temu 2000-ih

Kao istraživač/ica imaćeš priliku da objaviš jedan od već pripremljenih radova ili da napišeš potpuno novi
18. July 2023.

Ko organizuje konkurs?

Muzej popularnih i supkultura je nevladina organizacija osnovana u Beogradu, jula 2020. godine, sa ciljem delovanja u oblasti popularnih i supkultura podstičući kreativnu edukaciju i kritičko mišljenje u oblasti popularnih i supkultura kroz izložbe, radionice, projekte, programe
i celokupnu animacionu, kreativnu i srodnu delatnost. Delatnost muzeja se ogleda i u stvaranju kreativne i podsticajne atmosfere za prevazilaženje predrasuda prema i/ili između popularnih i supkultura kao i ohrabrivanje saradnje i produkcije umetničkih i kreativnih dela.
Muzej nastoji da otvori kreativni i istraživački prostor za rad stručnjaka u oblasti kulture (kulturologa, sociologa, antropologa, komunikologa, andragoga, teoretičara savremene umetnosti i stručnjaka srodnih zanimanja) i na taj način podiže svest o važnosti ovih zanimanja koja su često nedovoljno zastupljena u društvu ili na tržištu rada.

Šta možeš da očekuješ kao istraživač/ica?

Kao istraživač/ica imaćeš priliku da objaviš jedan od već pripremljenih radova ili da napišeš potpuno novi! Tvoj rad biće objavljen u sklopu publikacije ovogodišnjeg istraživačkog ciklusa Muzeja popularnih i supkultura. Kako to izgleda, možeš pogledati u njihovoj prvoj publikaciji
„Kemp u nama i mi u kempu!”, koja je dostupna na njihovom sajtu.

Ove godine teme će biti vezane za dvehiljadite godine sa fokusom na popularne i supkulture. U ciklusu pod nazivom „Back2Basics” organizator konkursa želi da podstakne najrazličitije radove na potpuno drugačije teme, i zato te ohrabruju da prijaviš zanimljiv rad koji si želeo/la da
objaviš (ili istražiš) a nisi imao/la prilike do sad. Možda je baš ovo taj pravi trenutak!

Tokom trajanja istraživačkog dela ciklusa imaćeš prilike da radiš na osnovu prethodno utvrđenih rokova, finaliziraš jedinstven rad na osnovu tvog predloga i učestvuješ u kreativnoj, radnoj atmosferi muzejske ekipe. Takođe, imaćeš prilke za horizontalnu mentorsku podršku i saradnju sa drugim kolegama, kao i konsultacije i kreativnu diskusiju sa ljudima različitih stepena obrazovanja i istraživačkog iskustva.

Ko sve može da se prijavi?

● Student ili diplomac svih stepena studija u oblasti društvenih i srodnih ili interdisciplinarnih nauka (kulturologija, sociologija, antropologija, etnologija, komunikologija, andragogija, teorija umetnosti…).
● Interesuju te teme popularnih i supkultura, a dolaziš iz drugih oblasti koje nisu navedene u oglasu, slobodno se prijavi i putem svoje prijave pokaži tvoju jedinstvenu perspektivu!

Koje teme možeš da istražuješ?

U okviru ciklusa „Back2Basics” imaćeš priliku da odabereš jednu od tema iz sledećih oblasti:

● Istraživanja popularnih i supkultura 2000-ih – zvuči uopšteno, ali baš ova oblast ti nudi prostor da istražuješ sve one teme popularnih i supkultura koje su te uvek interesovale. Bilo da je to estetika WeHeartIt, MySpace ili mode Bravo magazina, kao i sam lifestyle tinejdžera ovog perioda i različite supkulture (gotik, emo, sk8ter, hip-hop…) – you name it!

● (Pop)Kulture sećanja – ako su žurke 2000-ih i Stereo Love nešto što ti posebno
mami emocije, verovatno je da su teme koje se tiču kulture sećanja upravo tvoja šolja čaja. Šta je učinilo dvehiljadite godine poslednjim stabilnim godinama za koje se nostalgičari vezuju u cilju afirmisanja autentičnosti sopstvene generacije? Ovo je odlična prilika za istraživanje trendova iz popularne kulture, koji nakon postepenog ulaska u 2010. godine (pa sve do dan-danas) postaju sve složeniji i konfuzniji – do granice gde je teško razaznati potkulture i trendove koji su jedinstveni za današnji period.

● Komercijalizacije i potrošačke kulture – hot topic sociologa, ekonomista ali i svakoga ko je doživeo novi milenijum kao doba promene. Jedan od najvažnijih događaja na globalnom planu bio je svakako ekspanzija interneta, koja je promenila način na koji komuniciramo i to do sada neviđenih granica za društvo kao celinu. Omogućenim brzim protokom informacija na svetskom planu otvorila su se vrata za drugačiji način oblikovanja supkultura koji nije viđen do tada – one nastaju mešanjem i pozajmljivanjem od (do tada) poznatih i autentičnih društvenih grupa. Moguće je ovoj temi prići iz uže izabrane teme koja se odnosi na jedan od fenomena koji su se izrodili dvehiljaditih (npr. specifičnog modnog stila dvehiljaditih godina, bloginga, globalne hip-hop dominacije, MTV-ja i popularizovanje rijalitija, Bratz lutki, shvatanju mentalne higijene koji se znatno razlikuje od današnjeg – a ogleda se prema stavu
poznatih iz „kluba 27’’ i sl.)

● Smena generacije i odnos generacijskih identiteta – sukob bumera i uvek zaboravljene generacije X naspram, milenijalaca, zed i onih između (zilenijalaca) prepliću se u jednom. Ova pitanja su posebno privukla pažnju istraživača u skorijem periodu, ali znamo da su i te kako bili povezani sa promenama 2000-ih. Ova istraživačka oblast je bitno povezana i sa načinom na koje generacije posmatraju svet – u egzistencijalnom smislu tj. vrednostima koje oblikuju njihov život. Tako je ovde bitno govoriti i o društvenoj pokretljivosti novih generacija – ne samo u doslovno fizičkom smislu, već i u smislu pokretljivosti po društvenoj lestvici. To se nadovezuje i na stav Gen Z i Milenijalaca prema korporativnom svetu, ali i ulogu nostalgije na formiranje karaktera generacije (vrste njenog humora, čestog načina oblačenja i istaknutim potkulturama, kao i time kako tu generaciju opisuju one okolne), te i povezati nostalgiju za dvehiljaditim sa nostalgijom starijih generacija (npr. jugonostalgijom).

● Pitanja rodnih i seksualnih identiteta u periodu 2000ih – povezano sa prethodnom temom, a isto u ovom periodu, dolazi i do drugačije percepcije identiteta. Neki bi rekli da razbijanjem Berlinskog zida dolazi do značajnih promena koje primećujemo i u javnom mnjenju dvehiljaditih. Estetika Visual Key s jedne strane i MTV sa druge strane naše planete dovodi do prikaza različitih shvatanja popkulturnih estetika. Ipak mnogi smatraju da su 2000te nazadne po pitanju razumevanja identiteta, koji ne pripadaju binarnoj podeli na ,,muško:žensko’’. Sa druge strane, postoje istraživači koji smatraju da se baš u ovom periodu ženska seksualnost prikazuje slobodnije naspram prethodnih dekada, pa čak i u turbo-folk estetici.

● Demokratizacije u Srbiji i njene povezanosti sa pop/supkulturom 2000-ih – lokalno 2000. nose i jednu novu notu. Demokratizacija društva u Srbiji se vezuje za novi milenijum, ali i za potencijalne promene do kojih dolazi na društveno-političkoj sceni. Smatra se da serije poput Otvorenih vrata i Ljubav, Navika, Panika pokazuju dinamiku kulturnih i političkih promena u gradovima bivših jugoslovenskih republika (sa akcentom na Beograd), ali i serije poput Selo gori a baba se češlja, kada je u pitanju život na selu. Na koji način su 2000. i pop kultura demokratije povezani –
ključno je pitanje za ovu oblast. Naravno, ponuđene oblasti su samo smernice, tako da ti ostavljamo slobodu da sam/a prikažeš šta je tebi zanimljivo kada su u pitanju 2000.

Šta mi je sve potrebno za prijavu?

Obavezno je poslati:

● Kratku radnu/volontersku/istraživačku biografiju – u .pdf ili .doc formatu sa neophodnim informacijama (studije, stepen studija, interesovanja, prethodno iskustvo i sl.)

● Temu i kratak rezime (200-500 reči) – radni naslov, kratak sažetak predmeta istraživanja, metodologija koju bi želeo/la da primeniš u svom istraživanju, teorije i istraživačka pitanja ili hipoteze.

Poželjno je (nije obavezno) poslati:

● Prethodne istraživačke radove o srodnim temama;

● Radove koji nisu strogo istraživački (novinarski članci, kritike, blogovi, video i audio prilozi i sl.) o popularnim kulturama i supkulturama;

● Reference i kontakt osobe.

Kakve radove mogu da prijavim?

Mogu se prijaviti teme za radove koji su već napisani, kao i za one koje tek planirate da istražujete, a želeli biste da objavite.

Moguće je prijaviti:

  • esejske radove (kraćeg formata) dužine 5-10 stranica A4 formata
  • istraživačke radove (dužeg formata) 10-15 stranica A4 formata

Oba tipa radova moraju da poštuju strukturu akademskog rada i pravilno navođenje literature po APA stilu navođenja izvora.

Kako će izgledati vaša saradnja?

Nakon prijave, organizatori konkursa javiće vam se u najkraćem mogućem roku sa rezultatima konkursa i feedback-om na tvoj predlog rada. Možeš očekivati informativni razgovor u kome ćeš imati priliku da detaljnije objasniš svoju istraživačku ideju.

Ako tvoj rad bude odabran za publikaciju Back2Basics imaćeš prilike da budeš u kontaktu sa drugim istraživačima i istraživačicama na projektu i razmenjuješ literaturu i informacije.

Dogovor o predaji finalne verzije rada uslediće nakon završenog konkursa, a planirana je za kraj godine, opseg novembar – decembar 2023.

Prijavi se!

Prijave se mogu poslati do nedelje, 13.8. u 23:59h na mejl [email protected] sa naslovom „Prijava za Istraživača/istraživačicu –
Back2Basics’’.

Pitanja u vezi sa prijavom, kao i sva dodatna pitanja vezana za poziciju, strukuturu muzeja, selekciju i način prijave možete poslati na mejl: [email protected] u bilo kom trenutku.

Svim pristiglim prijavama organizatori konkursa će poslati potvrdu o uspešno pristigloj prijavi. Sa autorima radova koji će biti razmatrani za publikaciju biće organizovan informativni online razgovor.

Tagovi: 2000 | back2basics
Najnovije iz: Sanduče

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na:

0 Comments

Submit a Comment

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *