fbpx
ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji

Održana promocija novog sajta Filmskog centra Srbije

Juče je u prostorijama FCS-a održana konferencija za medije na kojoj je predstavljen redizajnirani sajt
1. June 2022.

Promocija novog sajta Filmskog centra Srbije održana je u utorak, 31. maja u prostorijama FCS. Prisutnim predstavnicima medija tim povodom su se obratili Gordan Matić, direktor Filmskog centra Srbije, Ivan Aranđelović, novi urednik sajta FCS, Đorđe Bajić, jedan od novinara i urednika rubrike Vesti na sajtu, i Miroljub Vučković iz sektora za međunarodnu saradnju, plasman i promociju.

Gordan Matić je povodom početka rada novog sajta rekao: „Na sajtu smo radili duže od godinu dana sa ekipom programera i dizajnera. Takođe smo ojačali i našu ekipu, pa će Ivan Aranđelović biti glavni urednik sajta, uz Đorđa Bajića i Zorana Jankovića koji već godinama rade za naš sajt pre svega kao novinari i urednici vesti, što će nastaviti da rade”. Matić je najavio da će tokom leta na sajtu proraditi i video striming, kao i da će sajt imati informacije i podatke ne samo o onome što trenutno finansira FCS, već i o onome što je istorija Filmskog centra, odnosno dela koja su finansirana u prošlosti.

Gordan Matić je istakao i dve posebne publikacije – registar proizvedenih filmova 2018. I 2019. godine. „Time se niko nije bavio u Srbiji od 2007. Godine. Od tada nismo imali nikakvu vrstu statistike, hronologije, bilo čega što bi moglo da koristi budućim istraživačima. Postojaće digitalno izdanje na našem sajtu koje će moći lako da se pretražuje po autorima, godinama, filmovima, festivalima, broju gledalaca, i drugim statističkim parametrima. Očekujemo da će do kraja godine biti još jedna, i investiramo da tu hroniku sećanja zadržimo u Filmskom centru”.

Ivan Aranđelović rekao da će sajt biti „ogledalo Filmskog centra Srbije”, na kome će pored informacija o konkursima i dodeli sredstava, moći da se pogledaju vesti o svim informacijama i dešavanjima vezanim za srpsku kinematografiju. „Pored podržanih filmova, pratićemo i ona ostvarenja koja možda nisu dobila podršku na konkursima Filmskog centra Srbije a biće realizovana”, naglasio je Aranđelović.

Kao naročito značajnu, novi urednik sajta FCS istakao je video sekciju na kojoj će moći da se pogledaju određeni filmovi koji nisu prikazivani u bioskopima, ili su imali svega par projekcija. U ovoj sekciji sajta biće dostupna pre svega ostvarenja iz domena kratkog i eksperimentalnog filma i video arta, a takođe će u narednim mesecima proraditi i striming velikih formata, koji će olakšati našim ministarstvima i ambasadama promociju filma iz Srbije širom sveta.

„Na sajtu će biti dostupne i sve filmske karte domaćih filmova snimljenih ne samo u poslednje vreme, nego i protekle decenije, Tu će biti kompletne liste autorskih ekipa i svih saradnika, uz fotografije, trejlere, podatke o proizvodnji ako je reč o koprodukcijama”, dodao je Ivan Aranđelović.

Đorđe Bajić, jedan od dugogodišnjih novinara i urednika sajta FCS, smatra da je došao trenutak da „sajt Filmskog centra Srbije preraste u nešto više”, te istakao dolazak Ivana Aranđelovića na mesto glavnog urednika kao dragocen.

„Nama je cilj da sajt bude mesto gde će filmski profesionalci nalaziti apsolutno sve potrebne podatke o festivalima i konkursima, ali i da privučemo i takozvanu običnu publiku – da svi ljudi koji vole film dolaze svakodnevno ili bar jednom nedeljno na naš sajt i vide šta ima novo. Mnogo novog sadržaja je u pripremi, tako da će naredni meseci za sve nas biti veoma uzbudljivi”.

Miroljub Vučković se osvnuo i na značaj klasičnog formata filmografije, o kojima je prethodno govorio Gordan Matić. „Uhvatili smo se jako bitnog posla da ono što postoji u digitalnom obliku, ili kao rasuto u sistemu na kulturnom nebu, stavimo u jedan klasičan format. Veliki doprinos izdavanju ovih knjiga pružila je Slađana Petrović Varagić, koja je mukotrpno tragala sa producentima i vlasnicima prava, uz pomoć Ane Karadžić, Miroljuba Stojanovića i mene. FIlmografski podaci su vrlo precizni i korišćeno je sedamdesetak izvora – od kataloga festivala, učešća na filmovima, programskih planova, itd”.

Dok se ne postave u digitalnom obliku, ove filmografije će na sajtu Filmskog centra Srbije biti dostupne u PDF formatu.

Jednom mesečno će na sajtu biti objavljivani i teorijski radovi, za koje će biti zadužen Miroljub Stojanović urednik izdavačke delatnosti FIlmskog centra Srbije. On će po pozivu predstavljati nove autore, kako profesore sa filmskih akademija, tako i druge filmske stvaraoce.

Redizajn sajta su radili firma Simplicity iz Niša i programeri Ivan Minić i Vitomir Ognjanović.

Najnovije iz: Sanduče

Novi BeFemov film: Aktivizam Romkinja

Film prati svedočanstva Tanje Grgić, osnivačice Udruženja uspešnih žena, koja je sama preživela nasilje i posvetila svoj život podršci drugim ženama

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na:

0 Comments

Submit a Comment

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *