Izložba Dana Pastajnera i Džona Kipsa „Dugo zbogom“, će biti otvorena u Umetničkom prostoru U10 od 11. do 26. septembra.
U skladu sa trenutnom situacijom u vezi sa virusom Covid-19, a da bismo izbegli uobičajenu gužvu, svečano otvaranje izložbe neće biti organizovano. Izložba će biti otvorena svakim danom od 12h do 20h, osim nedeljom i ponedeljkom. Molimo da pratite preporuke i da prilikom posete nosite zaštitne maske i poštujete fizičku distancu.
„Dugo zbogom“
Ako se život živi uglavnom nesvesno, onda onaj ko poseduje električna kola i platforme u okviru kojih funkcionišemo, određuje kakve vrste akcija preduzimamo. U postvirusnoj dominaciji digitalnog, društvene mreže se sve više poimaju kao ekvivalent stvarnom iskustvu, te fizički umetnički predmet iznova potvrđuje svoje analogno prisustvo. Bivajući starijom tehnologijom, možemo prozreti kroz njegove iluzicionističke konstrukte i osetiti kako nas i dalje osvaja artikulišući prostor koji poznajemo svojim telima.
Slično tome, važno je i fizičko putovanje radi dovoženja radova u Beograd. Vožnja se protezala od Velike Britanije, zapadnog ruba Evropske unije (koji će se uskoro naći i izvan nje), kroz EU do Srbije, koja se nalazi na njenom istočnom obodu. Navigovali smo stvarnim, fizičkim putnim mrežama dok su se granice otvarale i zatvarale usled rasplamsavanja virusa korona.
Postojane skulpture Džona Kipsa se služe jezikom rođenim iz fuzije utilitarističke estetike bezbednosnih barijera i modernizmom minimalističkog pravca. Komponente koje zaokružuju umetnička dela su pažljivo izrađene, otuđene od okoline površinama tretiranim bojama za drvo.
Slike iz ciklusa „Kalendar“ Dena Pastajnera zasnivaju se na kalendarima mesečevih mena u slojevima kombinovanih sa pejzažima. „Dani“ su obeleženi polumesecima izrađenim akrilnom bojom uz korišćenje šablona puta. Uljana boja je zatim utisnuta odozdo tako da formira „zemlju“. Mreža platna doslovno posreduje boju, stvarajući neku vrstu denaturalizvanog prostorno-vremenskog dijagrama.
Našu percepciju vremena iskrivljuju algoritmi kapitala. Klimatski kolaps se ubrzava, susedna godišnja doba se međusobno prožimaju, dolazeće nedelje sadrže i leto i jesen. Nacionalne granice se učvršćuju.
U filmu „Dugo zbogom“ Roberta Altmana iz 1973, privatni detektiv, zbunjen situacijom u kojoj se nalazi, izgleda kao da mu ponestaje vremena. On ponavlja: „Nemam ništa protiv“, sve dok ne počne da ima.
Dan Pastajner je rođen u Kuvajtu, a trenutno živi u Londonu. Diplomirao je na Kraljevskom koledžu umetnosti. Njegove izložbe uključuju: Make Your Own Exhibition, Kunsthale, Cirih, 2020; Love in an Age of Hyperobjects, Studio 1.1, London 2019; The Increase, Andor, London, 2012; Compound/Prisoners of the Multiverse, Cul De Sac, London, 2012; Temporary Residency In The Unconscious, Art House Foundation/V22, London 2012; Schau Fenster, Schau Ort, Cirih, 2010; Artschool/UK, Cell Projects/Whitechapel Gallery, London, 2010; Ventriloquist, Timothy Taylor Gallery, London 2010; Sculpture/A Cosmos, A Foundation, Liverpul 2009; Twilight in the Anti-World, Suzie Q, Cirih 2008.
Džon Kips je rođen u Sautendu, a trenutno živi u Londonu. Završio je Umetničku školu Slejd. Kips je bio u užem izboru za nagradu Skulptura Mark Taner 2020. godine. Njegove izložbe uključuju: Kuroko, Index Festival, Lids, 2019; Fogou (sa Stjuartom Boudičem), May Project, London, 2018; Arches and Velvet Curtains, Frenk Kent i Džonatan Kips, Royal Academy of Arts, London 2017; TAWI, Dakar Biennalle OFF, Senegal, 2016; Jonathan Kipps & Article 25, News of the World, London, 2016; Works made in Japan, Musashino Art University, Boise Travel Scholarship, Tokio, 2014; Column, UCL Art Museum (porudžbina za Re-Launch), London, 2014.
0 Comments