fbpx
ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹

Otvaranje izložbe The real hearts umetnika Aleksandra Rakezića

Izložba će biti otvorena u sredu, 19. juna, u galeriji SULUJ
17. June 2024.

Izložba The real hearts umetnika Aleksandra Rakezića, biće otvorena 19. juna u 19 časova u Galeriji SULUJ-a.

Aleksandar Rakezić prikazuje delove različitih serija radova koji nam nude uvid u dinamiku između privatnog i deljenog. Kroz seriju slika generičnih prikaza srca, motiva koji se često dele telefonom, Aleksandar želi da suoči svoje akademsko okruženje sa replikom slike bez umetničke vrednosti. Kroz ovaj čin, ono što se deli „u narodu” stavljeno je u kontekst u kom nikada nije želelo da završi, čime se, afektivno, ponovo vraća iz deljenog u privatno. Nasuprot ovoj seriji stoji nekoliko radova na tamnom teksas platnu, iz perioda kada se Aleksandar suočavao sa sopstvenim privatnim „tamnim”. Motivi na ovim slikama su ponovo iz domena nama svima poznatog, pa ipak podsećaju na osećanja koja su neumitno lična: dodir tuđe ruke, odnos prema glavnim junacima Sumrak sage, samoća postojanja u svemiru. Naizgled nepovezane elemente na okupu drži zajednički imenilac, ambivalentnost. Tuđa ruka može biti ili poznati dodir koji prija, ili zastrašujuć kontakt s nepoznatim telom, kao što i ljubav između devojke i vampira jednako nudi strah i uzbuđenje. Naš odnos prema njihovoj romantičnoj priči sličan je kao i prema generičnim srcima: možemo ih odbaciti zdravo za gotovo, ili ih uzeti kao temu za video esej od tri sata, o stvarnoj prirodi požude (konkretno: Contrapoints – Twilight).

Aleksandar Rakezić bavi se vrednošću slike koja sa sobom nosi mogućnost da manje ili više realistično predstavi stvarnosti koje nas okružuju. Rođen je 1995. godine u Kraljevu. Osnovne i master studije slikarstva završio je na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, klasa prof. Milete Prodanovića. Kao stipendista Vlade Francuske provodi semestar na École Nationale Supérieure des Beaux-Arts u Parizu, studio Gijom Paris, 2019-2020. Trenutno je treća godina doktorskih studija na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Pored samostalnih izložbi „Ja znam za jednu tugu sa mirisom ananasa“ (2020), „Kad će David da se vrati ?“ (2022), „Second Chance ili Žena kose boje moka kafe“ (2023), „House in the House in the House…“ (2023), „Fleka na zidu“ (2024) i „Slon u sobi“ (2024) izdvajaju se grupne izložbe „Privatna vrednost 2“ (2019) u organizaciji ambasade Švajcarske, „Sanjarenje“ (2021) kao deo 58. Oktobarskog salona i „Out of Box“ (2022), Šemnic, Nemačka. Aleksandar je autor projekata u kulturi poput „Roll the Dice“ (2023) Vrnjačka Banja – Beograd, „Voyage, voyage“ (2021), Zagreb – Beograd i „Umetnost u vojsci“ (2021) Užice – Beograd. Njegovi radovi se nalaze u privatnim kolekcijama u Nemačkoj, Francuskoj, Švedskoj. Živi i radi u Beogradu.

Natalija Paunić

Natalija Paunić je kustoskinja iz Beograda. Zanima je otkrivanje novih, intersekcijskih pristupa kuriranju i pisanju, kao i odnos ličnog i profesionalnog u domenu kulture.

Natalija trenutno radi kao savetnik i kustos za novu umetničku kolekciju kompanije LUKOWA u Lucernu i Beogradu. Takodje, kao deo kolektiva, vodi virtualni, nomadski prostor pod nazivom Voždovačka galerija, koji deluje kao odgovor na arhitekturu i kontekst različitih javnih i komunalnih prostora u Beogradu. Ranije je radila na pojedinim projektima i sajamskim prezentacijama galerije Eugster Belgrade u Beogradu, kao i projektima koji su bili deo programa na: Kunsthaus Dresden (2022.), Nacionalna galerija Severne Makedonije u Skoplju (2022.), Confluence Institute for Innovation and Creative Strategies in Architecture (Pariz), Biennale Sessions (Venecija, 2022.), British Council i LUX Moving Image Foundation (2020.-2021.), Q21 u MuseumsQuartier (Beč, 2019.), Enclave Projects u Londonu (2016., 2017.), European Architecture Students Assembly (EASA) u Danskoj (2017.), Public School for Architecture Bruxelles (2017.), ICA u Londonu (u sklopu ICA Young, 2016.). Radila je kao medijator za dokumentu 14 u Kasselu (2017.). Neki od tekstova i intervjua koje je napisala nedavno su objavljeni u Spike Magazine, Mousse, Les Nouveaux Riches, između ostalih; te u sklopu nove knjige tekstova o veštičarenju, umetnosti i feminizmu kroz praksu Šejle Kamerić (Mother is a bitch, Distanz publishing, Berlin). Stekla je formalno kustosko obrazovanje na Goldsmits fakultetu, Univerzitet u Londonu 2017. godine, nakon magistriranja na arhitekturi, Univerzitet u Beogradu.

Najnovije iz: Sanduče

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na:

0 Comments

Submit a Comment

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *