ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹

Shop    |    Newsletter    |    Podrži nas

Premijera plesne predstave O (od)ustajanju

Premijera predstave biće održana 3. novembar, sa početkom u 20.30h u Narodnom pozorištu, na sceni Raša Plaović
2. November 2022.

Nakon uspešno izvedene predstave Teorija struna, 2019. godine na sceni Narodnog pozorišta, žene dobi 50+ ponovo su se okupile i plešu, sada u širem sastavu.

Ideja za novu predstavu nastaje iz kratkotrajne vizije Stravinskog u kojoj starešine u krugu posmatraju mladu devojku koja pleše do smrti. A kako se vizija kasnije razvijala u kompoziciju i balet, devojka prihvata poziciju one koja će biti žrtvovana, kako bi se umilostivile sile („koje su veće od nas“) i omogućile plodnu godinu. Stoga, žrtva se podnosi drugima, a žrtvujemo najbolje od sebe. Danas posmatramo žene od kojih se takođe očekuje da sprovodeći društvene obrede, odustanu (barem od dela) života, ne bi li društvo nastavilo da perpetuira svoje modele nekog navodnog
prosperiteta. Ovom predstavom mi se vraćamo na to mesto, na krug kojim počinje žrtvovanje.

Predstava se bazira na originalno kreiranim plesnim materijalima i izvodi se na kompilaciju po izboru reditelja, ali ima i nekoliko referenci: Rosas danst Rosas (Anne Teresa De Keersmaeker), Barbe Bleue (Pina Bausch) i Frauenballet (Suzanne Linke). Sva tri citata neće biti izvedena na muziku koja je bila korišćena u originalu, već na Posvećenje proleća Igora Stravinskog.

Ovu predstavu posebno posvećuju ženama dobi 50+, koja je i dob učesnica u predstavi, od kojih su se neke aktivno bavile plesom pre 30 godine, a nekima je to bio večiti san. Sada osnažene, one nude to zajedništvo i drugim ženama i svima voljnim da promišljaju o odnosima moći i mogućnostima promene.

Kompanija Strune u plesu i saradnice.

Koreografija i izvođenje: Branka Baretić Milenković, Danijela Pantić, Stanislava Maksimović, Marina

Maraš, Ivana Ristić, Ljubica Jovanović, Milica ĐurĎević, Ljiljana Andrejević

Koncept, dramaturgija i režija: Marko Pejović

Kostimograf: Boris Čakširin

Plesni pedagog: Ana Ignjatović Zagorac

Produkcija: Branka Milenković PR IzvoĎačke umetnosti

Finansijska podrška: Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije u okviru projekta Plesom (osna)žene

Podrška u realizaciji: Kulturni centar Magacin

Fotografija: Luka Knežević Strika

Najnovije iz: Sanduče

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na:

0 Comments

Submit a Comment

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *