U nedelju, 26. septembra, poslednjeg dana Letnje filmske škole Beogradske internacionalne nedelje arhitekture, u Kulturnom centru Beograda prikazani su filmovi polaznika nastali tokom desetodnevne radionice.
Ovaj program realizovan je u okviru evropskog projekta The Future Architecture Platform, pod nazivom „Kad bi ovi zidovi govorili/If These Walls Could Talk”. Radionica je posvećena zgradi Doma štampe, a organizovana je u saradnji sa Računarskim fakultetom iz Beograda, Festivalom arhitekture iz Kopenhagena (CAFx), MAXXI muzejem iz Rima i Trijenalom arhitekture iz Osla (OAT).
Fotografija: Nikola Marković
Filmski reditelj i glavni mentor radionice, Dejan Petrović, osvrnuo se na prethodnih deset dana rada sa polaznicima Letnje filmske škole: „Ova radionica je bila jedna nova filmska edukativno-produkciona avantura. Spojili smo film i arhitekturu, a zapravo arhitektura i prostor su neodvojivi deo svakog filma. Filmovi naših učesnika nude svežinu, svi oni su talentovani mladi ljudi puni ideja i entuzijazma, ali nije bilo lako biti u njihovoj koži prethodnih deset dana. Vremena je bilo malo, izazova puno. Ipak zidovi ove zgrade u kojoj se nalazimo su kroz njihove filmove progovorili jezikom filma, a ono što je mnogo važnije i dobili smo deset kratkih vrlo interesantnih filmova. Još važnije je da smo otvorili vrata novim prijateljstvima, znanjima, iskustvima i istraživanjima, kao i budućoj saradnji mladih ljudi u oblasti filma i arhitekture.”
Članica autorskog tima BINE, Danica Jovović Prodanović, povodom završetka ovog programa je istakla da je radionica nastala kao deo godišnjeg programa Future Architecture Platforme pod nazivom „Landscapes of Care”.
„Osnovna ideja bila je da kroz sve programe provučemo ideju o brizi prema okolini, objektima, prema načinu života kojim živimo, a sve to sa refleksijom na stanje u kome smo se našli u poslednjih godinu dana. I to ne samo kroz pandemiju, nego uopšte kroz jedan promenjeni način života u kome smo se svi zajedno našli pomalo zbunjeni”, dodaje Danica Jovović Prodanović.
Fotografija: Nikola Marković
Danica Jovović Prodanović istakla je i kvalitet radova rekavši da su polaznici bili iz najrazličitijih obrazovnih, uzrasnih i profesionalnih bekgraunda, tako da su filmovi koji su nastali vrlo zanimljivi. „Fascinantno je da su oni uspeli da u vrlo kratkom, intenzivnom radu od desetak dana, proizvedu filmske minijature od kojih su neke – kako mentori procenjuju – zaista izuzetne, čak i do nivoa festivalskih prikazivanja”.
Poslednjeg dana radionice, u okviru bonus programa Austrijskog filmskog festivala, publika je mogla da pogleda i kratkometražna ostvarenja „Testa” reditelja Karla Hajnca Klopfa i „Sabaduia” rediteljke Lote Šrajber.
Fotografija: Nikola Marković
Namera organizatora bila je da se učesnici radionice upoznaju sa objektom Doma štampe, njegovom arhitekturom, istorijom, sadržajima i korisnicima i u kratkoj filmskoj formi daju svoj doživljaj/viđenje, komentar trenutnog stanja ili sugestiju njegovih potencijala u budućnosti. Radionica je bila posvećena edukaciji i produkciji kratkih filmova i video-radova kojima se sagledavaju i analiziraju raznovrsni potencijali filma i filmskog jezika za istraživanje arhitekture i njenih višeslojnih značenja.
Glavni mentor radionice bio je filmski reditelj Dejan Petrović – osnivač Međunarodnog studentskog filmskog kampa „Interakcija“. Ostali mentori iz oblasti filma bili su reditelj Vojin Vasović, snimatelj Dragan Vildović, i filmska autorka i montažerka Jelena Maksimović. Mentori iz oblasti arhitekture bili su finalisti konkursa Future Architecture: Julia Udall, Alex De Little, Jon Orlek, Joe Gilmore i Richard Cook, Ana Ulrikke Andersen, Nina Bačun, Dea Widya, i Viktória Mravčáková.
Naslovna fotografija: Nikola Marković
0 Comments