fbpx
ANTENA NOVA EPIZODA: Svetlosno zagađenje ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Svetlosno zagađenje ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Svetlosno zagađenje ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Svetlosno zagađenje ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Svetlosno zagađenje ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Svetlosno zagađenje ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Svetlosno zagađenje ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Svetlosno zagađenje ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Svetlosno zagađenje ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Svetlosno zagađenje ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Svetlosno zagađenje ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Svetlosno zagađenje ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Svetlosno zagađenje ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Svetlosno zagađenje ✹

Bili Ajliš udara jako i polako

Poslušali smo novi album HIT ME HARD AND SOFT o kom svi pričaju

30. May 2024

Da li generalno možemo da se složimo da je Bili Ajliš carica? Da. Da li postoje razlozi zbog kojih svako od nas reši da sluša i uživa u njenoj muzici ili novoj ploči? Da. Da li ja zbog ovakve, nove Bili, kakva je na albumu HIT ME HARD AND SOFT, puštam plej na svom Spotifaju ili kupujem njene vinile? Ne.

Sa samo 22 godine Bili je, pored popularnosti, postala i priznata pop muzičarka. Iza sebe ima 2 Oskara i 9 Gremija, od kojih je jedan i za album godine (WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO?), i ako nastavi tim tempom, gotovo je izvesno da ćemo uskoro krenuti sa onim GOAT pričama. Za sad, naravno, oni koji ne priznaju novitete samo će odmahivati glavom. Kao i kod polemike oko Jokića u NBA o tome da li je on GOAT, pa se neki ljute kad o tome pričamo, a mnogi samo iznose statistiku i uspehe. Da li je Bili Ajliš Jokić pop muzike? Ne, ali da sam iskoristio ovo kao naslov, sigurno bi mi ova nategnuta pop paralela donela više klikova.

Voleli je ili ne, ona celom tom narativu oko najboljih ovog trenutka i te kako pripada. Jednostavno, muzika poslednjih pet godina, barem ona pop verzija iste, ne može bez nje.

Unela je dozu autorstva i teen mraka iz spavaćih soba i klinačkih dnevnika u mejnstrim pretrpan pop-trap bezumljem. Ipak, vratimo se na početno pitanje. Ko je zbog čega tu?

Ja, ma koliko to želeo, ne pronalazim sebe u smeru sentimenta tužne devojčice koja uz akustičnu gitaru tuguje, a za koji se većinski Bili na albumu HMHAS odlučila. Sve mi je teže da se pronađem i u dečačkim, iako sam takav jednom, nekad davno, bio. Previše sam mator. Ono što mogu, jesu ona malo drugačija mesta na koja Bili ide i koja gaji od prvog minuta.

Avangardni pop, vođen dubokim basom koji pokreće telo u pocupkivanje, skakanje i ples. To je ono prvo što pomislim kad pomislim na njenu muziku. Na novom albumu je rešila da ovaj tretman popa obradi na drugačiji način, tako da i dalje znamo da je to ona, ali i da je spremna za promenu. Često uspeva da zvuči starije i iskusnije nego što ima godina.

Prvi singl, LUNCH, koji privuče zavodljvim stihom I could eat that girl for lunch, yeah she dances on my tongue, u kom nešto malo otvorenije progovara o svojoj biseksulanosti, je ta plesna sveža pesma, sa sitnim dubstep začinima pri kraju. Pravi prolećni benger. L’AMOUR DE MA VIE je kao neka vrsta domaćeg zadatka koji je Bili uradila za 5, jer je htela da ima Ejmi Vajnhaus pesmu na albumu. Mnogo je pevačica koje su glasom i zvukom probale da skinu Ejmi. Bili se, normalno, nije trudila, već je uspela da pogodi emociju pokojne britanske soul genijalke. A onda je na sve još dodala i outro pesmi u hyper-pop fazonu koji traži remiks, produžetak ili ceo album u ovom đuskajućem raspoloženju. Ipak, najveća pesma, hit pop evergrin u nastajanju je BIRDS OF A FEATHER, koja zvuči tako da spaja nekoliko pop univerzuma u jednom. Na primer, kao da je Maraja Keri pevačica grupe Wham!. Ipak, sanjivi glas Bili Ajliš daje konačni pečat zbog kog u svakom slučaju ne smemo da pričamo o imitacijama.

Na svaku veliku pop numeru (a ovima možemo da dodamo i interesantnu CHIHIRO), imamo one sporije akustične (WILDFLOWER, THE GREATEST), za koje sam siguran da imaju kako i svoj smisao, tako i svoju publiku, i da će tekstovi ovih pesama osvanjavati kao opisi ispod tugaljivih slika i klipova na Instagramu i TikToku. Sve ja to poštujem, ali na mojim, jelte, neće. Ako se vratimo na ona dva Oskara – pesme iz filmova Džejms Bond i Barbi, onom delu sveta nezainteresovanom za pop, šarenilo i žurku, pokazale su Bili i imam osećaj da ceo taj svet pevačica mora da vuče kao omču oko vrata koja joj ne dozvoljava da se previše opusti, jer ona je ipak sad ta umetnica ozbiljnijih filmskih nota.

Ipak, bez obzira na to koliko ovaj album nije moja čaša rakije, ne mogu da ne primetim da je ovo logičan sled okolnosti svega onoga što je ona inače radila u karijeri. To što bih ja voleo da čujem album razuzdane klinke lezbejke koja ne ume da se lepo obuče, ali zato zna da partija po svim velikim gradovima i klubovima Evrope, umesto povređene devojčice koja i dalje voli da svira ocean eyes u svoja četiri zida, to je samo moj problem.

Pa čak i da ste više u ovom mom timu, nađite neki album koji ima ovakva 3 ili 4 pop bengera danas. Malo li je na ovu skupoću i nasumičnost koji nas svakodnevno okružuju!? Jedino što će ostati kao album sa dosta pesama za preskakanje. Sa druge strane, postoji teorija da je ovo samo prvi deo mnogo veće zamisli, i da nas uskoro očekuje druga strane ploče, a da je ovo samo prva. Što nije da nema smisla, s obzirom na količinu materijala i dužinu svih pop albuma u prethodnim mesecima i godinama. Ali i ako se to desi, više BIRDS OF A FEATHER-a, Bili, molim te, a manje WILDFLOWER-a.

Tagovi:

Preporučeni tekstovi

20 godina albuma Hot Fuss

20 godina albuma Hot Fuss

The Killers su i juče, i danas, a izgleda da će i sutra biti veliki, a sve duguju njihovom prvom veličanstvenom albumu

Pratite nas na:

0 Comments

Submit a Comment

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *