ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹

Shop    |    Newsletter    |    Podrži nas

Dok čekamo pad – novi zaštitni znak Ljubičica i Krokodil studija

Sa Vukom Stevanovićem, frontmenom benda Ljubičice, o predstojećem koncertu, novom albumu i robotima

5. April 2023

Pančevački sastav Ljubičice najavio je svoj prvi veliki koncert, 6. aprila u Domu omladine, nakon što su objavili dugoiščekviani album Dok čekamo pad. Posle singlova Jedva čekamo rat ljudi protiv mašina, Možda je vreme, Opet i Da li roboti se plaše, izdanje je objavljeno pre manje od mesec dana i, pored navednih singlova, čine ga još četiri nove pesme. Na ovom izdanju dobro poznatom dvojcu – Vuku i Petru Stevanoviću pridružila se i mlada muzičarka Olga Petrović, koja će, pored toga što je učestvovala u samom kreativnom procesu rada na albumu, od sada i svirati sa ovim muzičkim duom. U četvrtak, 6. aprila, nastupiće u Amerikani zajedno sa bendom Ana & The Changes, a tom prilikom beogradska publika će po prvi put imati prilike da sve nove pesme čuje i uživo.

O svemu što nas očekuje na koncertu, ali i o kakvom padu pričaju Ljubičice, razgovarali smo sa frontmenom – Vukom Stevanovićem.

Vuk i Petar Stevanović

Zvuk ovog albuma je ujedno ono što je i zaštitni znak Krokodil studija i po čemu je Korkodil prepoznatljiv, kako bi ti zapravo opisao taj zvuk?

Vuk Stevanović: Ovo je dosta kompleksno pitanje, i rekao bih da je najjednostavniji odgovor da zvuk Krokodila čine na prvom mestu ljudi, taj tim koji čini srce studija, zatim atmosfera grada i ekipa koje orbitira oko cele priče, odakle potiču brojni uticaji i ideje, i na kraju i oprema, jer mi polažemo dosta pažnje na vrlo specfične komade opreme kojom bojimo naše snimke. Ovaj album je novi zaštitni znak studija, jer mislim da smo ovde izvukli gotovo sve adute, i nismo štedeli baš ništa u pokušaju da se predstavimo jednim šarenim i širokim projektom.

Kakav pad Ljubičice čekaju i zašto?

Mi, naravno, imamo svoju pozadinsku priču iza toga, ali mislim da je važno da ostavimo svakome da subjektivno odgovori kako želi. Doživljaj će mnogo zavisiti od onoga što dopišemo na liniju posle Dok čekamo pad. Ako je to neki lični pad, ili pad neke ljubavi, to je jedna priča. Ako je to neki civilizacijski pad, ili, još bolje, pad kapitalizma ili patrijarhata (koji bismo vrlo rado videli), onda je to druga priča. Bilo kako bilo, suština tematike ovog albuma nije u tome koji pad čekamo, već šta radimo dok čekamo pad.

Stih Dok čekamo pad se pominje u pesmi Da li roboti se plaše, ali i u istoimenoj pesmi Dok čekamo pad, koja je prva nastala – zašto vam je taj stih toliko važan?

Prvo je nastala Da li roboti se plaše, i to nam se direktno nadovezivalo na Jedva čekamo rat ljudi protiv mašina, tako da je taj motiv bio prisutan praktično od prvog trenutka kad smo krenuli da radimo na albumu, a Dok čekamo pad je bila pesma za kojom smo tragali od početka. Kada se konačno pojavila nekoliko godina kasnije, odigrala je ključnu ulogu u objedinjavanju i zatvaranju koncepta albuma. Pritom mislim da je prilično dobra pesma.

Suština tematike ovog albuma nije u tome koji pad čekamo, već šta radimo dok čekamo pad

U dve pesme na novom albumu imate motiv robota i mašina, zašto su vam baš oni bili inspiracija?

Verovatno se to slučajno desilo. Nismo planirali da se upuštamo u bilo kakve ozbiljnije naučno fantastične teme. Mislim da smo zapravo krenuli od klišea, te borbe čoveka i mašine, koji nam je poslužio da se pozabavimo nekim skroz drugim pitanjima. Sa druge strane, taj svet je dosta primamljiv i nekad se kroz njegove okvire mnogo lakše dolazi do kreativnih rešenja.

Singl Opet je dosta senzualan, o čemu se zapravo radi u njemu i ko je protagonista?

To je verovatno najseksi pesma na albumu. Osnovni motiv je igra spremnosti, želje i očekivanja. Na kraju, naravno, ovu pesmo ćemo okarakterisati kao čisto ljubavnu. Ipak, u pozadini nastanka ove muzike je trenutak u kom se protagonista šunja iza neprijateljskih redova robota, ušunjava se krišom u tenk, okreće ključ u bravi, ali on neće da upali. Emotivni naboj tog zamišljenog trenutka je poslužio da nastane ova pesma.

Album je, kako ste izjavili, nastajao 10 godina, zašto toliko dugo i kroz šta ste sve prošli tokom tog procesa?

Poslednjih deset godina zaista smo imali mnogo uspona i padova, sazrevanja i iskustava, i ja zaista osećam tu razliku kada slušam album Ljubičice&Co. nasuprot novog Dok čekamo pad. Glavni razlog što smo ovoliko čekali na album je naša potraga za konceptom koji će nam zaista funkcionisati na nivou albuma. Nekako smo uvek ostajali na nivou singla ili EP izdanja, što je, u principu, okej. Ali sada smo rešili da nam definitivno treba novi album, povukli smo liniju kod pesme Jedva čekamo rat ljudi protiv mašina i probali da izgradimo svet oko te priče. U tom procesu snimili smo preko sedamdeset demoa od kojih je izabrano osam koje čine album.

Koja pesma je tvoj favorit?

Verovatno Dok čekamo pad.

Imate jako zanimljiv kaver albuma koji je radila Gorana Aća, koja je njegova simbolika i zašto ste baš njega izabrali?

Jako je lepa i zanimljiva cela priča oko tog kavera. Dogovarali smo se sa Gogom da oslika panele u Krokodilu. Ona je osmislila plan slušajući Ljubičice i dala je neku viziju sveta koji stvaramo kroz svoju muziku. Super je što se slikanje dešavalo u periodu dok smo mi smišljali nove pesme za ovaj album, i siguran sam da je i slika uticala na nas koliko i mi na nju. Goga je oslikavala te panele trinaest dana, i te slike su vremenom postale zaštitni znak studija. A kako je ovaj album zamišljen kao lična karta studija, stvari su prosto sele na svoje mesto.

Cover art albuma, autorka: Gorana Aća

Snimili ste nekoliko spotova za nove pesme, kakav vam je dalji plan na tom polju?

Sledeći video biće za pesmu More. Napravili smo javni poziv u kom smo pitali ljude da nam pošalju svoje drage snimke sa letovanja. Baš puno ljudi je odgovorilo i ja iskreno jedva čekam da vidim šta će izaći iz montaže. Mislim da će biti jako lepo i emotivno. Imali smo puno sreće sa prošlim video projektima, i uopšte sa celim ovim albumom, i nekako osećam da nas neće napustiti ni sada.

Sarađivali ste sa različitim rediteljima i rediteljkama na tri poslednja spota za novi album, zašto ste baš njih odabrali i kako generalno birate reditelje sa kojima želite da sarađujete?

Toliko smo srećni i zahvalni za doprinos koji je video ekipa dala celom projektu. Što se popularnosti i komunikativnosti sa širom publikom tiče, oni su verovatno uradili važniji posao od nas. Sve je krenulo od Marine Uzelac i Alekse Borkovića, koji su okupili fantastičnu ekipu i snimili neverovatan spot za pesmu Opet, u kratkom i budžetski ograničenom roku. Mislim da je taj prvi iskorak bio strašno važan za nas, i da je pokrenuo lavinu stvari. Spot za pesmu Možda je vreme napravila je ekipa iz novosadskog studija Zebra. Naš brat Rastko Ilić je bio glavni inicijator celog projekta, a posebno mi je važno da tu spomenem Aleksandru Arizanović koja je plesala u spotu i bila apsolutno sjajna.

Poslednji spot za pesmu Da li roboti se plaše, koja je ujedno i lid singl sa novog albuma, radio je Nikola Stojanović sa svojom ekipom, i to je bio definitivno produkcijski najizazovniji projekat. Produkcijske mogućnosti malog nezavisnog benda često nisu tako velike, ali ja bih rekao da je ova ekipa uprkos tome uspela da napravi nešto što zaista ima autentičan i snažan umetnički izraz. Volimo ih sve!

Šta vam je najbitnije kada nastupate, a kada govorimo o samom prostoru, atmosferi, publici, tehničkim stvarima i slično?

Volimo nastupe koji pružaju mogućnost da muzika može da bude u prvom planu. Publici i nama. Imali smo nekoliko turneja klupskih svirki, ali se slučajnim spletom okolnosti događalo da neki od nastupa budu koncertniji, tiši, na primer sa sedenjem, i to je ispadalo mnogo snažnije. Sada pokušavamo da eksperimentišemo sa ambijenitima i prostorima jer je to veoma važan element koncertnog iskustva. Doduše, za predstojeći koncert ne možemo reći da je eksperiment. Amerikana je svima dobro poznata i mislim da će ovo biti igra na sigurno, barem u tom produkcijskom smislu.

Na koncertu u Domu omladine nastupate sa Anom & The Changes, kako je došlo do te saradnje?

Meni je delovalo sasvim prirodno kada mi je Ivan Lončarević iz Pop Depresije predložio ideju za taj koncert. Na prvom mestu mislim da su naši bendovi kompatabilni vrednosno. Takođe, oba benda promovišu nova izdanja koja su izašla istog dana, tako da su se kockice prosto savršeno složile.

Zašto ljudi treba da dođu 6. aprila u Amerikanu?

Mislim da ih očekuje jedno divno veče za pamćenje. Ljubičice i Ana Ćurčin nastupiće u punom sjaju. Nastup u Beogradu je uvek posebno emotivan i važan za nas. Tu imamo brojne prijatelje i pordška koju dobijamo je ogromna. Zato se uvek trudimo da pređemo sve granice i odemo korak dalje upravo u Beogradu. Zaista smo uzbuđeni da predstavimo novu muziku uživo.

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na:

0 Comments

Submit a Comment

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *