El Kamino: Breaking Bad Film je američka neo-vestern akciona drama koja služi kao epilog poslednjoj sezoni jedne od najpopularnijih serija svih vremena, Breaking Bad. Film je izašao jedanaestog oktobra na američkom Netfliksu i tog dana jedino mogao je da se gleda u bioskopima, i za sada je na IMDBU-u dobio ocenu od 7.7.
Film je režirao Vins Giligan, produkciju je radio Mark Džonson i glavnu ulogu igra Aron Pol.
Za snimanje ovog filma postoje spekulacije od kraja pete sezone 2013. godine, a Giligan je ideju predložio četiri godine kasnije – na proslavi desetogodišnjice postojanja serije. Snimanje je tajno počelo u Novom Meksiku u novembru 2018. godine i trajalo oko šezdeset dana. Projekat je ostao nepotvrđen do avgusta ove godine, kada je Netfliks objavio trejler.
Ukoliko biste voleli da ovaj film gledate bez spojlera, sada je vreme da prestanete da čitate ovaj tekst.
Pored (za očekivati) fenomenalne režije Vinsa Giligana, koja je između ostalog jedna od stvari koja je činila ovu franšizu prepoznatljivom, momenat koji se vidno izdvaja je genijalna gluma Arona Pola.
El Kamino, koji nosi ime po modelu automobila kojim se Džesi Pinkmen spasao bežeći iz ropstva neo-nacista, nastao je kao odgovor na pitanje „A šta se desi sa Džesijem?“ ; Što jeste dobro pitanje uzimajući u obzir da se u seriji dugoj pet sezona objasni (i završi) život jednog od dva glavna lika.
Giligan je rekao da je zamislio dve verzije Džesijeve sudbine – jedna, gde ga policija hvata nadomak američke granice, i druga (optimističnija) gde se spasi. Međutim, poslednji kadar filma je Džesi za volanom kako manično odlazi u nepoznato, što nas stavlja u poziciju da zamišljamo šta je sa njim dalje bilo.
Film je ispunjen flešbekovima u kojima se poslednji put sreće Volter Vajt, što u nekima izaziva osećaj slatke melanholije za onim što je nekada bilo, ili jednostavno gnušanje – sobzirom na to da je u pitanju psihopata. U zajedničkoj sceni pričaju o tome kako od života žele da urade nešto bitno, dok pregovaraju o isporuci vrednoj milion dolara.
Džesi Pinkmen (Aron Pol) i Volter Vajt (Brajan Krenston) u poslednjoj zajedničkoj sceni
Takođe, scene iz prošlosti ispunjene su potresnim kadrovima načina Džesijeve egzistencije u danima ropstva, gde do izražaja dolazi fenomenalna gluma.
Od načina na koji ga je Tod Alkvist tretirao, preko kuvanja metamfetamina u tajnosti i nasilja koje je redovno trpeo, Džesi Pinkmen nije više nezreli klinac u svojim dvadesetima, već iz ove priče izlazi kao jaka osoba koja je prošla kroz pakao, i jedina stvar koju sada želi jeste izlaz. U njemu se budi suštinski životinjski nagon za preživljavanjem koji je njegova zvezda vodilja kroz ostatak filma.
Jak motiv je i ljubav njegovog života, Džejn Margolis, koja mu se javlja u sličnom maniru kojem se Grejs javlja Tomasu Šelbiju; razgovaraju o univerzumu i tome ko stvarno donosi odluke u životu.
Aron Pol i Kristin Riter, kao Džesi i Džejn (flešbek)
Tok radnje prati Džesijev beg i pokušaj da odluči šta će dalje sa svojim dragim životom, gde se kristališe činjenica da ostajanje u Albukerkiju nije opcija. Vraća se kući svojim džanki prijateljima, koji su na istom mestu, kao da se nikada ništa nije ni desilo. Daju mu kola, novac i mesto da prespava gledajući u njega kao u boga više nego ikada.
Scena iz filma El Kamino: Breaking Bad Film
Sa željom da nestane, stupa u kontakt sa čovekom koji pravi nove identitete ljudima, Voltovim kolegom iz pete sezone, nakon čega dolazi do jurnjave za parama, pucnjavom i mnogo brze i nepropisne vožnje.
Ovaj film ima jak razvojni put glavnog lika, potkrepljen scenama iz prošlosti koje čine njegovu ličnost. Iako zamišljen da bude formi duže epizode, El Kamino (prevedeno na engleski znači put, izlaz) je dvosatna nova šansa za naizgled normalan život.
Uprkos mnogim stavovima da je nepotreban, smatram da je dobar omaž liku i delu Džesija Pinkmena i potrebna labudova pesma Breaking Bad-a. Definitivno je povod za gledanje serije ponovo, bar za dobra stara vremena.
U mojim očima kraj jeste poprilično nedefinisan, ali mislim da je to najbolja opcija. Ima neke lepote u misteriji i u tome što je sve naizgled dorečeno, a ipak možda i nije.
0 Comments