Braća Šćepanović, poznatiji pod svojim pseudonimima, Luton i Šćepine vragolije ove subote nam u Hangaru najavljuju još jedno veče za pamćenje. Nakon prošlogodišnje žurke u Dragstoru, kojom su Luton i Šćepa, zakucali svoje mesto na beogradskoj sceni elektronske muzike, 16. decembra, ovaj duo opet organizuje veliku samostalnu žurku, gde će svi posetioci imati prilike da čuju i vide ova dva DJ-a u punom sjaju. Braća Šćepanović rešila su da njihova velika zimska žurka sada već postaje njihov pečat kojim se „ispisuju” iz te godine, a koji će se, kako kažu, ovog puta desiti u još većem prostoru, sa još više opcija sa kojim će ovaj gig zaokružiti celu jednu godinu preludih dešavanja. U susret ovom nastupu, razgovarali smo sa njima o njihovoj međusobnoj dinamici, počecima DJ-inga, ali i svemu što nas čeka ove subote u Hangaru.

Kako je krenula vaša zajednička DJ karijera?
Luton: Ja sam mog braciku ganjao da puštamo i on nije hteo!
Šćepa: Imao sam ideju da pravim žurku jednom u tri meseca, ali da to bude velika žurka i da se zove Šćepine vragolije. S druge strane, to nije bilo moguće napraviti na bum ukoliko neko već ne zna ko si ti. Luka je bio u fazonu da će da pušta svuda i kad god i da treba praviti žurke redovno kako bi te publika upoznala, a ja da je dovoljno imati kvalitet i da će ljudi to prepoznati. Istina je negde između – ne može kvalitet proći bez promocije, a ne može ni promocija bez kvaliteta.
Luton: Ja sam išao na kvantitet, on na kvalitet (smeh).
U kojoj meri vam se poklapaju muzički ukusi, a u kojoj ne?
Luton: Više sam se ja nakačio na njegov fazon, jer kada sam došao iz Bosne da živim u Beograd, ništa nisam znao. Šćepa me vodao svuda, na svirke, žurke, a kada smo krenuli da slušamo elektroniku, nekako samo zajedno to otkrivali. Opet mi je on otkrio neke prva trake, vodimo me prvi put u KPTM, Čekaonicu i slično.
Šćepa: Kada sam došao ovde u Beograd slušao sam neku kul muziku, kad kažem kul mislim na to da je to kul s obzirom da živiš u Bosni – 50 Cent, Eminem, to je tamo oče naš andergraunda (smeh). Ovde sam otkrio da postoji još šire tržište svega toga. Između Luke i mene je 4 godine razlike, pa tako kada je došao nije kapirao šta sve Beograd nudi, a ja sam mu servirao sve što sam ja do tada skapirao. Vremenom kada smo krenuli da kopamo elektronsku muziku, shvatili smo da se ložimo na iste stvari.




Je li se desilo nekada da je na nastupu neko od vas dvojice pustio neku traku koja se ovom drugom baš ne dopada?
Luton: Retko, može više da se desi da budem u fazonu: Daj više nemoj tu.
Šćepa: Mi recimo dva meseca držimo jednu istu listu i to čuje svaki grad i svaki klub po jednom, ne desi se da recimo na Brodu 20/44 puštamo dva puta isto. Neke trake da, ali ne sve.
Luton: Neke trake koje su nam omiljene puštamo, pa neka gori sve!
Kako se pripremate za nastup?
Šćepa: U neku ruku naše puštanje na nastupu može da se shvati kao da puštamo jedan drugom. Prvo pustim traku zbog sebe, pa očekujem njegovu reakciju, pa onda tek publike. Došli smo do toga da obojica znamo da ćemo skinuti gomilu novih traka, jedan zbog drugog, kako ne bismo i jedan drugog smarali, zato i nema razloga da se sad mi tu nešto nalazimo. Kada nismo puštali javno, tada smo puštali po kućnim žurkama, to je bilo baš dobro, i onda smo dobacivali jedan drugom: ej, slušaj ovu traku sad, slušaj ti sad ovu. Kada puštaš kao duo i kada kliknete, ti si u svakom trenutku i DJ i slušalac – jednu traku sam DJ, drugu slušalac.
Luton: A sličan nam je fazon i baš se ložimo na slične segmente u nekoj traci. U nekim trenucima desi se zastoj kod skidanja muzike između nekih žanrova, gde hoćeš nešto, ali ne možeš da nađeš. U nekom trenutku se to opet prelomi, upadneš u leglo i sve nahvataš iz tog fazona (smeh).

Bitan vam je scenski nastup, ali i outfit koji imate na sceni, zašto? Ko je više u tome od vas dvojice?
Šćepa: To se sve desilo sasvim slučajno. Isto tako da mi je neko pričao pre par godina da ćemo nas dvojica sad praviti žurku u Hangaru, rekao bih mu da nema veze s mozgom. Neko bi rekao i za outfit i za sve što radimo da mi to taktički osmislimo, a mi nemamo predstavu šta se dešava (smeh).
Luton: To sve sa outfitom je počelo žurkom u Dragstoru prošle godine, kada smo shvatili da od sad moramo da obraćamo pažnju na to. Kada smo prošle godine nosili one bele kostime za fotkanje, shvatili smo da moramo u tome i da se pojavimo na nastupu, iako to uopšte nije bio plan.
Šćepine vragolije: To je sve bilo spontano. Luka se više modira i generalno tu ima više njegovog influensa, ali za tu bijelu žurku mi smo se zezali, nikakve dublje poente u tome nije bilo. Nevena NEO Design nam radi kostime, ona kida u tome što radi, mi smo dobri u ovome i onda smo se taman našli.
Koji zajednički nastup posebno pamtite?
Luton: Bilo je raznih, neke žurke za koje nismo očekivali da će biti dobre, bile su fenomenalne. Sada kada smo puštali sa Filipom Gordonom nam je baš leglo.
Šćepine vragolije: On nam je baš uzor i kao lik je stvarno super, pa nam je bilo jako prijatno da puštamo sa njim i imao je baš puno poštovanja prema nama.
Imate li neko ime koje biste baš voleli da bukirate?
Luton: Kerri Chandler. To i planiramo da se desi, kao neki vrhunac naših bukinga.


Kako gledate na DJ scenu u Beogradu?
Šćepine vragolije: Iz naše perspektive – scena je strava. Vidim da je ekipi koja pušta minimal i deep tech malo zeznutije. Kada sam došao u BG, zakačio sam period kada je minimal bio jako popularan. House i disko uopšte nisu bili popularni. Kasnije, deluje mi da je minimal fejdovao. Scena, ako puštaš house, je dobra, jer imaš dosta mesta gde možeš to da radiš, ali iz perspektive nekoga ko pušta techno i minimal, nisam siguran da isto može da tvrdi.
Luton: I publika je malo više sad otovrena ka house-u.
Šćepine vragolije: Mislim da je to dosta i zbog devojaka, tehno je nekako percipiran kao muška stvar, a onda se pojavio talas disko house ekspanzije, koji je, ipak čini mi se, bio atraktivniji za devojke.
Šta nas čeka u subotu u Hangaru?
Šćepine vragolije: Ekipa plesača iz Dance Factory će banuti i napravićemo celi ples u Hangaru. Žurka će biti u sredini, plesači će moći da se vide sa svih strana, a pored centralnog stejdža imaćemo četiri manja dansefloor-a, kao platforme, biće i neko iznenađenje u vezi sa tim. Ko dođe, preporuka je da zauzme neku od te četiri platforme. Ganjamo i Milana Tarota da dođe da proriče ljudima sudbinu, ali nećka se (smeh).
0 Comments