Kuc, kuc, kuc, ko je? U Oblakoderov Salon došla je mlada artistkinja Bejbi Motorola. Muziku je počela da stvara jer je želela da se zabavi sa društvom i unese pozitivu među ljude. Svoj prepoznatljiv vokal, koji je karakterističan po high pitch vokalima, spaja sa elektronskim zvukom i stvara, kako nam objašnjava, jedan novi pravac – elektro rep. Njene pesme nastaju kada je beat i ritam pokrenu, dok kasnije u studiju dolazi ideja za tekst, ali se vrlo često desi da tekstovi nastanu i na žurkama – kao, na primer, tekst za pesmu Bukvalno koji je napisala u Drugstore-u. Slično tome, na jednom afteru u Novom Sadu, zajedno sa THEOM sa kojom ima zajednički album Povilenela, smislila je sve nazive pesama koji se nalaze na tom LP-u. Pored muzike, koja neminovno pokreće Bejbi Motorolu, crtani filmovi su bili jedan od razloga za njen specifičan vokal, dok je imidž inspirisan anime karakterima, haradžuku barbikama i vilama.
Sa Bejbi Motorolom sastali smo se u Zicer Inc. studiju na dan kada je izašla nova pesma Prokleti Twerk sa Who See-jem, a mi smo, pored toga, razgovarali i o razlozima zbog kojih stvara muziku, njenom vizuelnom imidžu, a otkrila nam je i da uskoro priprema i novi identitet, ali i spot za pesme Domini i Playboy karting, koji će biti sklop dve pesme u jednom spotu.
Šta te je motivisalo da počneš da se baviš muzikom, često to bude želja da kroz muziku nešto kažeš, da li je to i kod tebe bio slučaj?
Bejbi Motorola: Nisam želela ništa specijalno da kažem, više sam htela da se zabavim sa društvom. Generalno, da unesem pozitivu među ljude koji su u mom okruženju. Mislim da imamo dosta tužnih tekstova koji govore o patnji ili problemima. Htela sam da unesem radost ovoj državi i okrenem sve na malo lepšu stranu. Generalno pravim muziku za klubove, žurke, jer tamo dođe čovek da se opusti i želi da sluša malo pozitivnije tekstove.
Kako bi ti okarakterisala svoj muzički pravac?
Radila sam prvo trep i onda sam posle tri godine shvatila da želim da radim nešto drugo. Počela sam da radim elekto pop, čak i elektro rep, iako ne postoji taj izraz još uvek, ali tu smo mi da ga napravimo.
Često menjaš muzički identitet, šta nam Beba Moto sledeće priprema?
Trenutno sam u jednom prelaznom periodu gde još uvek tražim taj svoj novi identitet, za sada imam par ideja kako će to da izgleda. Znam samo da će biti elektronika, to je sigurno.
Da li ti je važniji beat ili tekst kada stvaraš muziku?
Definitivno beat, taj ritam i kako će zvuk da me pokrene. Nikad nemam tekst sa kojim idem u studio, već dođem u studio i imam par beat-ova koje čujem, svidi mi se neki, odem u gluvu sobu, napravim melodiju, to baš znam da napravim iz prve, a onda nakon toga ide tekst koji uglavnom smislimo do pola u prvom session-u. Meni je najbitnije da taj vajb koji osećam toga dana, dok sam u studiju, bude taj koji će da bude i na pesmi, a onda posle nekog vremena samo završim taj tekst. Tako otprilike pravim pesmu.
Kada smo se već dotakli teme pravljenja pesme, da li misliš da je bolje da neka pesma odstoji ili si u fazonu da je odmah objaviš? Da li se vodiš tim osećajem u trenutku ili se ipak trudiš da budeš sistematična?
Kako kad, ovaj poslednji album Povilenela, THEA i ja smo snimile za dva meseca i onda smo ga dorađivale. Ovo novo što sledi probaću da u što kraćem roku odradim taj main deo, baš zbog tog vajba koji želim da prenesem. Mislim da treba što pre to što si snimio da realizuješ, naravno, bitan je i kvalitet, ne kvantitet. U ovom vremenu u kom se sad nalazimo, ako ti nešto odstoji dve-tri godine može malo da zabajati. Često se smenjuju novi trendovi i pravci i zbog toga treba u tom trenutku, ako te to vozi, da izbaciš. To si ti u tom vremenu.
Kako ti sad gledaš, sa ove distance, na stvari koje si radila ranije?
Ma, meni je to sad sve slatko. Vidim da sam više ja od kad sam promenila ime u Bejbi Motorola, ali sviđa mi se i taj kreativni proces koji je bio ranije, jer sam oduvek pravila takve tekstove da iziritiram masu. Znala sam da je ljude mnogo lakše iznervirati, pre nego oduševiti.
Tvoj stajling je posebno upečatljiv, koliko vodiš računa o tome?
Jako se trudim da imam svoj unikatni imidž, nešto što će da me izdvoji od ostalih. Kada vidiš osobu koja na 100 metara prilazi, znaš da sam to ja, tako da gledam da uvek imam neki kreativni identitet, kako lirički, tako i fizički, da sam prepoznatljiva.
Da li sama učestvuješ u kreiranju kostima?
Da, da. Pošto je cela estetika Povilenela, gledale smo da bude malo ludo, malo kao vile, sirene, anime karakteri, haradžuku barbike. Spojila sam se sa kul dizajnerima, volim da im pružim tu kreativnu slobodu, verujem u njih. Najčešće radim sa Marijom Čanj i Milutinom Lađevićem.
Naravno, nezaobilazna stvar je i tvoja kosa, koju farbu koristiš?
Koristim farbu Šeri 1006 i 1066.
Kada smo već kod vizuelnog dela, koliko je zahtevno da za svaki navi nastup, spot ili fotošuting imaš drugačiji stajling, posebno kada si na početku svoje karijere?
Gledam samo da ulažem što više u svoj identitet, da to bude što bolje i kreativnije. Kreativi nema kraja. Idealno je što THEA i ja radimo zejedno, ona je takođe jako kreativna. To je nešto što smo mi i to niko ne može da nam oduzme.
Više puta smo spomenule THEU, mislim da je vreme da nam ispričaš kako ste se vas dve upoznale?
Upoznale smo se ovde u Zicer studiju, Nihil mi je rekao: što ti ne bi uradila ovu pesmu sa Teom? Ona je već tada imala jednu pesmu na Zicer kanalu koja mi se svidela i onda smo se na sledećem session-u i upoznale. Počele smo da pričamo o tome kako bi mogle da radimo pesmu zajedno, ja sam već imala ideju za pesmu Bukvalno. Thea je došla, snimila vers, sećam se da smo kasnije otišle u neki klub. To nas je nekako povezalo i nastavile smo da se družimo. Moj vers za Bukvalno sam napisala u Drugstore-u. Sledeći dan sam došla u studio i onda smo isti dan snimili i Mortal kombat after sa Zicerima. Dosta brzo sve radimo. Thea i ja smo počele da sve češće izlazimo i da se družimo nekontrolisano. Zanimljivo je da smo na jednom afteru u Novom Sadu napisale sve nazive pesama za album Povilenela.
Kul je što pesme pišeš na zurkama, da li te pokreće i inspiriše baš to što si na takvom mestu?
Apsolutno, to je taj vajb koji volim. Želim da se puštam po tim mestima, tako da je logično da će to da me vozi. Slušam i strane artiste koji su u tom fazonu. Mada, u poslednje vreme slabije izlazim, ne znam kako će to da utiče na mene. Dolazi sledeća faza, baš me zanima šta će da bude.
S obzirom na to da voliš tehno žurke i da one imaju veliki uticaj i na tvoju muziku, otkrij nam koje ti je najdraže mesto za provod?
Najdraže mesto definitivno Drugstore ili Hangar, a onda, naravno, KPTM za after ili je after u Zicer studiju ili bilo kom studiju. Tehno volim zato što mislim da ljudi koji idu na tehno nisu toliko egomanijaci kao, na primer, ljudi koji idu na trep, već izlaze da se dobro provedu. Mene to više privlači, definitivno otvorenost sa ljudima i način na koji možeš da razgovaraš sa ljudima i da se povežeš.
Tvoja muzika je jednim delom ohrabrujuća za devojke, da li je ti tako doživljavaš?
Moji tekstovi su pravljeni da bi oraspoložili i ohrabrili ljude generalno, ne samo devojke, da se okrenu pozitivi. Javljaju mi se devojke koje dođu na moj nastup posle raskida i pišu mi da im je moj nastup dao neku jačinu da lakše prevaziđu to.
Otkrij nam šta ti slušaš u poslednje vreme?
MissBashfull x DBBD, Cobra, Coucou Chloe, Shygirl, Brutalismus 3000, VTSS, Only Fire, Mimi Mercedez naravno. Takođe, Isabella Lovestory. Slušam i Špankinje, THEA njih više sluša, ona me je i uputila, ali evo, na primer, Sassyggirl, Six Sex, DJ Lizz… Mnogo volim da istražujem nove artiste, živeo Spotify Premium i Soundcloud.
Koliko pratiš domaće mlade artiste, ima li neko ko ti je interesantan za saradnju?
Vikinzi su meni jako zanimljivi, to je nešto što ja slušam svaki dan. Od ženskih – Mimi, volim Skandalozni treš od Micka Life, Ena i njen album Peti element, Jymenik ceo EP Beskraj, gotivim da slušam i album Partimanijak od Axel-a, to je nešto što u poslednje vreme baš slušam.
Koliko je teško pronaći svoje mesto na sceni, ima li prostora za mlade i neafirmisane artiste?
Nije problem da mladi artist odskoči sa hitom, nego da se tu zadrži. Često se desi da neko ne želi da nastavi i da se zato desi da ostane na jednom hitu. Znam i po sebi koliko je teško da se napravi spot kada si mlad artist. Kad se odskoči, kad se dobiju te prilike, onda sve lakše ide, ali dolaze i neki drugi problemi, nema kraja rešavanju problema, zato smo ljudi.
Koliko je, posebno na početku karijere, lejbl značajan za artiste?
Ja sam prvo radila sa 3PM-om, uvek sam radila sa nekim lejblom, zato mislim da mi je bilo lakše da plasiram nešto. Ja im pošaljem materijal, oni to okače i brinu o tome, to je dosta olakšavajuće za artista. Dobra stvar što se tiče Zicera je što nas ima toliko, mnogo je lakše kad si okružen ljudima koji tebe podržavaju.
Nešto što je posebno uticalo na tvoj glas dok pevaš su crtani filmovi, koji su ti omiljeni crtaći i kako si uopšte otkrila taj način pevanja?
Gledala sam najviše BladeBlade, Jugio, Pokemone, Kod Lioko. High pitch vokali su mi uvek bili primamljivi. Kad sam pevala u horovima terali su me da pevam iz stomaka, ja sam samo skontala da mogu da radim visoke note, ali iz grla. To je neki fazon koji je malo više kao anime, čini mi se da sam napravila nešto drugačije i super je prošlo, tako da ćemo to i da nastavimo.
Interesantno je to što si završila srednju medicinsku za fizioterapeuta, a posle toga i Fakultet za bezbednost?
To sam upisala da bih imala završen faks. Kad sam išla u srednju, niko u mom društvu se nije bavio muzikom. Ja jesam bila u horovima kao mala, ali nisam znala da postoji muzička produkcija, da to može da se studira. Sećam se da je neki moj drugar pomenuo bezbednost, meni se to dopalo jer je na tom fakultetu bilo predmeta poput psihologije, sociologije, mene je to zanimalo, tako da sam to i upisala. Htela sam da budem mali haker za forenziku.
Koja tvoja pesma te možda najbolje opisuje?
Domini pesma mi je onako baš ja, dovoljno je moćna i objašnjava neke stvari, da će neko da snosi posledice, ako ne bude dobar.
U ponedeljak je izašla kolaboracija sa Who See-jem, pesma se zove Prokleti Twerk, koliko ti je to značajno, našla si se na istom albumu sa Senidom, Edo Maajkom i drugim domaćim artistima?
Jako mi je drago što se to desillo, Mario je došao jedan dan na naš koncert, veoma brzo smo se skontali, on toliko ima tu mladalačku energiju. Otišla sam jednog dana u studio, tada smo napravili jednu pesmu koja će izaći malo kasnije i posle toga je nastala ova druga. Baš mi je drago da se nađem sa svim tim imenima na istom albumu, oni su obeležili moju srednju školu. Ponekad ne mogu da verujem šta se dešava, da li se ovo meni dešava, zaista jedna jako lepa godina.
Često izbacuješ nove pesme i duete, neke svetske i domaće zvezde najavljuju albume po par godina, da li postoji neki razlog zbog kog je tebi potrebno manje vremena da izbaciš nešto novo?
Mnogo je lakše kad si kantautor, kad praviš svoju muziku i znaš otprilike šta želiš da radiš. Jako je dobro kada imaš ljude koji znaju šta tebi leži, Nihil je, na primer, radio Faraone, on otprilike zna u kom pravcu želim da ide moja muzika.
Iako već ima dosta novih stvari kod tebe, reci nam šta novo još pripremaš?
Završili smo tu eru Povilenele, videćemo koja era sledi. Izašla je kolaboracija sa Who See-jem, imaću i nastup ove subote u Sarajevu. Naravno, najvažnije je da najavim da izlazi spot za pesmu Domini i Playboy karting, koji će biti sklop dve pesme u jednom spotu. Ovo je prvi ozbiljniji spot, za koji smo se najviše iscimale i potrudile smo se da bude što profesionalnije i bolje. Nemoguće dupe je više homemade video, na brzinu smo ga snimile i više smo želele da se zezamo sa društvom, ali jako volim i taj spot. Ovaj spot sada je dosta profesionalan, baš smo se potrudili da bude što bolje. Ja sam jako zadovoljna i jedva čekam da i ljudi vide.
Fotografije: Matija Borbelj
0 Comments