„Lakše je zamisliti kraj sveta nego kraj kapitalizma” - Pročitaj nov serijal tekstova: Dekolonizacija mašte, autora Predaraga Momčilovića ✹ „Lakše je zamisliti kraj sveta nego kraj kapitalizma” - Pročitaj nov serijal tekstova: Dekolonizacija mašte, autora Predaraga Momčilovića ✹ „Lakše je zamisliti kraj sveta nego kraj kapitalizma” - Pročitaj nov serijal tekstova: Dekolonizacija mašte, autora Predaraga Momčilovića ✹ „Lakše je zamisliti kraj sveta nego kraj kapitalizma” - Pročitaj nov serijal tekstova: Dekolonizacija mašte, autora Predaraga Momčilovića ✹

Shop    |    Newsletter    |    Podrži nas

Oblakoderov vodič za Oskare 2025

Prognoze, želje, formati, statistika i skandalčić tu i tamo

26. February 2025

Jeste li spremni za najveći filmski događaj godine? Spremni da ustanete u po noći kako biste uživo gledali ceremoniju dodele Oskara ili da sutradan pročitate listu dobitnika i provedete dobar deo jutra skorlujući kroz mimove i hajlajte od prethodne večeri?

Ja ću se, kao i uvek, odlučiti za neku opciju između – gde odem da spavam, pa se slučajno probudim u gluvo doba, vidim vest o prvim dobitnicima, zatim rifrešujem live-blog nadajući se da će baš tada izaći nova informacija, dok za to vreme samo Konan O’Brajen ćaska sa El Fening.

Ako se pitate šta nam je Američka akademija za filmsku umetnost i nauku spremila ove godine i šta da očekujemo u noći 2. marta, odgovor je sličan kao i prethodnih godina ⎯ svašta i ništa!

Šta nije novo?

Lokacija: Svečana sala Dolbi Tetatra u Los Anđelesu biće domaćin ceremonije dodele Oskara, baš kao i prethodne 23 godine, sa izuzetkom pandemijske 2021.

Vreme: Ceremonija dodele nagrada će početi u 19 časova prema istočnom letnjem vremenu, informacija koja je od važnosti samo onima koji zapravo prisustvuju dodeli, ali hej, nikad se ne zna kome može da zatreba. Ja sam, na primer, prošle godine upoznao osobu koja je išla na ceremoniju i tvrdi da je poljubila Madsa Mikelsena u obraz.

Šta jeste novo?

Voditelj: Američki komičar i voditelj Konan O’Brajen će preuzeti mikrofon od kolege Džimija Kimela. O’Brajenu će ovo biti prvi put da vodi ceremoniju dodele Oskara, ali nadam se ne i poslednji.

Nastupi: U trenutku pisanja ovog teksta još uvek nije poznato ko će od muzičara nastupati, ali je sigurno ko neće. Izvođači nominovani za najbolju originalnu numeru preskočiće ovogodišnje Oskare, jer će akcenat biti na kompozitorima i tekstopiscima, naveli su čelnici akademije.

Skandal(čić)i: Ništa spektakularno i svetlosnim godinama daleko od šamaranja u živom prenosu, ali ipak vredno pomena.

Karla Sofia Gaskon, nominovana za najbolju žensku ulogu u filmu Emilia Pérez, našla se u centru pažnje, nažalost ne zbog njene zaista odlične izvedbe, već zbog tvitova objavljenih između 2020. i 2023. godine u kojima, između ostalog, vređa tragično nastradalog Džordža Flojda i optužuje Akademiju da je postala „ceremonija za nezavisne i protestne filmove”. Gaskon se izvinila za ranije tvitove, ali mnogi smatraju da je izvinjenje došlo prekasno. Sa druge strane, montažer filma The Brutalist priznao je da je koristio veštačku inteligenciju kako bi Ejdrijen Brodi i Felisti Džouns zvučali prirodnije dok pričaju na mađarskom. Mađarski jeste izuzetno težak jezik i razumem da neko pomisli da pita ChatGPT da to malo upegla, ali korišćenje veštačke inteligencije u umetnosti je dosta upitno.

Takođe, neki kritičari su se žalili kako su pojedine glumice i glumci pokradeni. I to se ne odnosi na izostanak nominacija za Nikol Kidman (Babygirl) i Hjua Granta (Heretic), već na glumce koji jesu nominovani, ali, kako neki tvrde, ne u odgovarajućim kategorijama.

„Zašto je Kirijan Kalkin (A Real Pain) nominovan za sporednu ulogu, a ne za glavnu?”, povikali su filmski kritičari. Isto su se zapitali i za Zoe Saldanju (Emilia Pérez) i Arijanu Grande (Wicked).

Naravno, niko ovde nije optužen za kršenje pravila. Stvar je u tome što je ova praksa uobičajena kako bi se glumcima povećale šanse za osvajanje Oskara, time što jednog od njih smestite u kategoriju za najbolju glavnu, a drugog u za najbolju sporednu ulogu. Međutim, kritičari su išli toliko daleko da su praktično štopovali vreme i utvrdili da je, u slučaju filma Emilia Pérez, Zoe Saldanja, na ekranu 57 minuta i 50 sekundi (43,69% filma), dok Gaskon provodi nešto manje vremena na platnu ⎯ 52 minuta i 21 sekundu (39,54% filma), prenosi BBC News. I da, toliko su detaljno to računali.

Elem, dosta cepidlačenja, i hajde da pogledamo koji su to i kakvi filmovi nominovani ove godine.


Ako hoćeš i da glasaš za svog favorita, možeš to da uradiš na Dodeli Oblaka, samo klikni na baner!

Kada je reč o broju nominacija, apsolutno prednjači Emilia Pérez Žaka Odijara sa 13, dok drugo mesto dele The Brutalist Brejdija Korberta i Wicked Džona M. Čua sa po 10 nominacija. Zatim slede biopik o Bobu Dilanu A Complete Unknown Džejmsa Mengolda i Conclave Edvarda Bergera sa po osam nominacija. Na polju striming servisa stanje se ne razlikuje mnogo u odnosu na prethodne godine, jer ponovo predvodi Netfliks sa čak 18 nominacija za šest filmova.

Ali kakvi su svi ti filmovi? Kao i uvek, ima nekih odličnih, nekih jako dobrih (dosta jako dobrih i fali, ali to je život), kao i osrednjih (ali, ponavljam – to je život). Međutim, zajednička nit mnogih filmova, žanrovski i stilski toliko različitih, jeste što nose jaku političku poruku. Kako piše BBC novinar Nikolas Barber: „Ranijih godina bi svega jedan ili dva otvoreno politička filma bila nominovana za Oskara[…] a 2025. godine je to pre pravilo nego izuzetak”.

Prvo, tu je The Apprentice, film o počecima Donalda Trampa, zatim Emilia Pérez sa trans ženom u glavnoj ulozi, prvom trans ženom nominovanom za najbolju žensku ulogu, i to u istoj nedelji u kojoj je taj isti Donald Tramp izdao izvršnu naredbu prema kojoj će se u SAD priznavati samo dva roda. Dune: Part 2 takođe dublje zadire u teme poput religije i liderstva, a čak se i Wicked dosta bavi time kako se odnosimo prema manje privilegovanim ljudima.

Ukoliko bih se usudio da išta prognoziram, morao bih, kao i ranijih godina, da se osvrnem na filmske nagrade koje su prethodile Oskarima. Zlatni Globus, SAG (Screen Actors Guild), BAFTA (British Academy of Film and Television Arts) i druge filmske nagrade obično se smatraju odličnim indikatorima za Oskare.

Zato krenimo redom i prođimo kroz sve kategorije (da, sve kategorije, ionako se svet raspada i ko zna, možda ovo radimo poslednji put ili možda onaj agent za nekretnine iz Ovalne sobe potpiše neki novi dekret kojim zabranjuje sve filmove u kojima ne glume maloumnici koji nose njegov crveni kačket) i pogledajmo koji su filmovi nominovani i kakve su im šanse u kategorijama u kojima su se našli.

Najbolji film (Best Picture)

Anora
The Brutalist
A Complete Unknown
Conclave
Dune: Part Two
Emilia Pérez
I’m Still Here
Nickel Boys
The Substance
Wicked

Ko ima najveće šanse: Stanje je bilo nešto drugačije pre nekoliko meseci kada su Emilia Pérez i The Brutalist osvojil Zlatne Globuse za glavne filmske nagrade. Međutim, od tada su oba filma zadobila mrlje dok je Anora, gotovo preko noći, postala hit na ceremonijama. Nakon ranije osvojene Zlatne palme u Kanu, film Šona Bejkera je za samo jedan vikend osvojio tri različite nagrade. Prvo je odneo Critics Choice Award za najbolji film, da bi zatim uzeo glavnu nagradu na Producers Guild Awards, dok je Šon Bejker proglašen najboljim rediteljem na Directors Guild Awards, lansiravši ga na čelo oskarovske trke. Doduše, Anori je izmakla nagrada BAFTA Britanske akademije za filmsku i televizijsku umetnost, koju je osvojio film Conclave. Conclave u svom arsenalu takođe ima SAG i Critics Choice nagrade. Kada film već osvoji BAFTA i SAG nagrade, šansa da osvoji i Oskara se drastično povećava. Tako da izgleda kao da će ovo biti foto-finiš između Conclave i Anora, trka između Vatikana i striptiz barova.

Ali voleo bih da dobije: Sve češće mi se dešava da budem rastrgnut između dva filma, što je slučaj i ove godine. Srce mi kaže Anora, kojoj jedino mogu da zamerim što mi je u dva trenutka u filmu delovalo kao da nikakav višak nije ostao u sobi za montažu. Srce mi takođe kaže i A Complete Unknown, film od kojeg sam očekivao dosta, a dobio mnogo više. Poput nekakvog ponosnog roditelja, mogu da kažem da će mi dan trećeg marta početi dobro ako neki od ta dva filma uzme pozlaćenu bistu.

Najbolja režija (Best Director)

Šon Bejker, Anora
Brejdi Korbet, The Brutalist
Džemjs Mengold, A Complete Unknown
Žak Odijar, Emilia Pérez
Korali Farža, The Substance

Ko ima najveće šanse: Kako Directors Guild of America nagrada za najbolju režiju maltene predstavlja garanciju za Oskara, Šon Bejker je veliki favorit. Međutim, mnogi filmski analitičari ističu da bi Džejms Mengold mogao da bude Akademijin kec u rukavu ove godine. Ponovo, strogo statistički gledano, bez nominacije za nagrade BAFTA, Critics Choice i Zlatni globus, ne bi trebalo da ima skoro nikakve šanse, ali s obzirom na turbulentnu sezonu, možda je zaista sve moguće.

Ali voleo bih da dobije: Upravo Džejms Mengold. U moru biopika koji su preplavili bioskopske sale i strimere poslednjih desetak godina, svako uspe da pobegne od izueztno repetitivne forme, zaslužuje neko priznanje. Džejms Mengold je pokazao (ponovo) da može da snimi dobar biopik, koji je pride i odličan film.

Najbolja glumica u glavnoj ulozi (Best Actress)

Sintija Erivo, Wicked
Karla Sofía Gaskon, Emilia Pérez
Majki Medison, Anora
Demi Mur, The Substance
Fernanda Tores, I’m Still Here

Ko ima najveće šanse: Kritičari su oduševljeni izvedbom Fernande Tores u filmu I’m Still Here. Međutim, bez SAG, Critics Choice i BAFTA nominacija, ima manje šansi od Demi Mur, koja je već ima SAG nagradu i Zlatni globus u džepu. Ne treba zaboraviti ni Majki Medison, koja se iz Britanije vraća sa BAFTA nagradom za najbolju glumicu.

Ali voleo bih da dobije: Demi Mur. Iako je bila boks ofis superzvezda osamdesetih i devedestih, kritičarski puristi nikada nisu dovoljno cenili Demi Mur. Ako bi osvojila Oskara u 62. godini, Mur bi postala šesta najstarija glumica koja je osvojila ovu nagradu. A i ja sam previše slab na priče kada se ljudi malo povuku, pa se vrate, podsete nas koliko su ogromni i za to uzmu priznanje koje je objektivno trebalo da dobiju mnogo godina ranije.

Najbolji glumac u glavnoj ulozi (Best Actor)

Ejdrijen Brodi, The Brutalist
Timote Šalame, A Complete Unknown
Kolman Domingo, Sing Sing
Rejf Fajns, Conclave
Sebastijan Sten, The Apprentice

Ko ima najveće šanse: Ejdrijen Brodi je već uzeo Zlatni Globus, BAFTA i Critics Choice nagradu za ulogu u filmu The Brutalist. Međutim, ako bi 29-godišnji Timote Šalame pobedio, postao bi najmlađi dobitnik Oskara u kategoriji glumca u glavnoj ulozi, oborivši tako rekord koji drži upravo Brodi. Na ruku mu ide i to što je osvojio SAG nagradu. Sve bi mogao da poremeti jedino Rejf Fajns, kome je ovo treća nominacija.

Ali najviše bih voleo da dobije: Ponovo se cepam. Sa jedne strane, voleo bih da Oskara uzme Šalame, zbog gore pomenutih razloga. Sa druge strane, jako bi me zanimala Trampova konferencija za štampu i rafal tvitova koji bi usledili ako bi nagradu uzeo Sebastijan Sten.

Najbolja glumica u sporednoj ulozi (Best Supporting Actress)

Monika Barbaro, A Complete Unknown
Arijana Grande, Wicked
Felisiti Džouns, The Brutalist
Izabela Roselini, Conclave
Zoe Saldanja, Emilia Pérez

Ko ima najveće šanse: Sa Zlatnim globusom, BAFTA, SAG i Critics Choice nagradom, deluje da ništa ne bi moglo da stane na put Zoe Saldanji, osim tvitova Karle Sofie Gaskon, koji se vraćaju iz prošlosti i progone čitav film. Njena pobeda zavisi od toga da li glasači mogu da odvoje umetnika od dela u slučaju Emilije Perez. Ukoliko ne mogu, nagrada će verovatno otići u ruke Arijani Grande.

Ali najviše bih voleo da dobije: Zoe Saldanja, apsolutno. Četiri filma u kojima je ona glumila su u top šest filmova sa najvećom zaradom na svetu. Ako se pitate kako vam je to promaklo, dva od ta četiri su Avatar filmovi, u kojima je njen lik kompletno CGI, dok su druga dva filmovi o Osvetnicima u kojima je zelena. Dočekali smo da je vidimo u velikom filmu bez šminke i specijalnih efekata, i to u onakvoj ulozi, i zaslužuje Oskara za to.

Najbolji glumac u sporednoj ulozi (Best Supporting Actor)

Jura Borisov, Anora
Kiran Kalkin, A Real Pain
Edvard Norton, A Complete Unknown
Gaj Pirs, The Brutalist
Džeremi Strong, The Apprentice

Ko ima najveće šanse: I ovde stanje deluje dosta jasno. Sa Zlatnim globusom, SAG, BAFTA i Critics Choice nagradom, Kiran Kalkin je apsolutni favorit. Tačno je da mu se prišunjao Edvard Norton, kome je ovo četvrta nominacija.

Ali najviše bih voleo da dobije: Moj problem, i razlog što nikada neću biti član nikakvog žirija, jeste što mi je mišljenje jako klizno. Kada sam gledao Anoru, za Juru Borisova sam rekao „OOOOOOOOOOOOOOOOO, pa ovo je Oskar za najbolju sporednu ulogu, rešeno”. A onda sam isto to rekao za Džeremija Stronga. Pa nešto kasnije i za Kirana Kalkina. „Baš je dobar i Edvard Norton”, rekao sam na kraju. Ali da mi neko prisloni pištolj na glavu i kaže mi da biram Oskar ili život, morao bih da kažem Kiran Kalkin. Taj čovek krade svaku scenu u kojoj se nalazi.

Najbolji originalni scenario (Best Original Screenplay)

Anora, Šon Bejker
The Brutalist, Brejdi Korbet i Mona Fastvold
A Real Pain, Džesi Ajzenberg
September 5, Moric Binder, Tim Felbaum i Aleks Dejvid
The Substance, Korali Farža

Najviše šansi ima: Pojma nemam. A Real Pain je osvojio BAFTA nagradu, Anora WGA, dok je Zlatni globus uzeo Conclave, jer se tamo kategorije ne dele na originalni i adaptirani. Tako da može biti bilo ko.

Ali najviše bih voleo da dobije: Ima ona priča kako je Mario Puzo, autor originalnog romana i jedan od scenarista Kuma, nakon dva osvojena Oskara rešio da malo prostudira pisanje scenarija, te je kupio knjigu o tome. Na prvoj stranici je pisalo nešto poput: „Ukoliko želite da pročitate savršen scenario, čitajte scenario za Kuma”. Odmah je bacio knjigu. Nadam se da će se isto desiti i Džesiju Ajzenbergu za A Real Pain. Perfektno napisan film.

Najbolji adaptirani scenario (Best Adapted Screenplay)

A Complete Unknown, Džejms Mengold i Džej Koks
Conclave, Piter Strogan
Emilia Pérez, Žak Odijar u saradnji sa Toma Bidgen, Lea Misi i Nikola Liveki
Nickel Boys,  Ramel Ros i Džoslin Barns
Sing Sing, Klint Bentli, Grek Kvedar, prema priči Klinta Bentlija, Greha Kvedara, Klerensa Maklina i Džona „Divajn Dži” Vitfilda

Najviše šansi ima: Conclave, kako je već osvojio Zlatni globus, BAFTA i Critics choice nagrade.

Ali najviše bih voleo da dobije: A Complete Unknown. Jer scenario Džejmsa Mengolda i Džeja Koksa, zasnovan na knjizi Dylan Goes Electric Ilajdže Volda, nije klasičan muzički biopik scenario, te ne prati formu od kolevke do prvog centra za rehabilitaciju.

Najbolji strani film (Best International Feature Film)

I’m Still Here (Brazil)
The Girl with the Needle (Danska)
Emilia Pérez (Francuska)
The Seed of the Sacred Fig (Nemačka)
Flow (Letonija)

Najviše šansi ima: Nakon BAFTA nagrade i Zlatnog globusa za najbolji film koji nije na engleskom jeziku, velike su šanse da Emiliju Perez čeka i Oskar. Uostalom, Netfliksov mjuzikl je oborio rekord po broju nominacija za najbolji strani film. Po svemu se čini da mu je jedina konkurencija brazilski I’m Still Here. Zanimljivo je da su oba filma nominovana i za najbolji film, što se dešava prvi put u istoriji Oskara. Prošlo je neko vreme otkako je Francuska osvojila Oskara, dok Brazil nije još nikad dosad. Pa, neka pobedi bolji, ili barem onaj kome glavna glumica nije upropastila kampanju.

Ali najviše bih voleo da dobije: Emilia Pérez, kao jedan od najboljih filmova iz prošle godine, i to ne samo u non-English kategoriji.

Najbolji kratki igrani film (Best Live Action Short Film)

A Lien, Sem Katler-Krojc i Dejvid Katler-Krojc
Anuja, Adam J. Grejvs i Sučira Matai
I’m Not a Robot, Viktorija Vormerdam i Trent
The Last Ranger, Sindi Li i Darvin Šo
The Man Who Could Not Remain Silent, Nebojša Slijepčević i Danijel Pek

Najviše šansi ima: Nemam pojma, i ova kategorija je obično među onim za super brzo preletanje, ali ova godina je izuzetak jer je nominovan film hrvatskog reditelja Nebojše Slijepčevića što je, složićete se, jako velika stvar.

Ali najviše bih voleo da dobije: Naš komšija, Nebojša Slijepčević, naravno.

Najbolji dugometražni animirani film (Best Animated Feature Film)

Flow, Gints Zilbalodis, Matis Kaža, Ron Dajens i Gregori Zalcman
Inside Out 2, Kelsi Men i Mark Nilsen
Memoir of a Snail, Adam Eliot and Liz Kirni
Wallace & Gromit: Vengeance Most Fowl, Nik Park, Merlin Krosingam and Ričard Bik
The Wild Robot, Kris Sanders and Džef Herman

Najviše šansi ima: Ovo će biti borba između velikog i indi studija, filma koji je koštao skoro 80 miliona dolara i onog koji nije koštao ni četiri miliona, haj-tek ostvarenja sa facama poput Pedra Paskala, Lupite Njongo i Marka Hemila i skoro nemog filma. Brojne pohvale kritičara i BAFTA nagrada svakako idu na ruku filmu Flow, a zanimljivo je da je tek The Wild Robot doneo prvu nominaciju za studio DreamWorks.

Ali najviše bih voleo da dobije: Iako su me svi ostali filmovi više držali prikovanog za platno ili ekran, Flow je ipak divan, meditativni skrinsejver, a ja uvek navijam za malog čoveka, ili u ovom slučaju, mačku.

Kategorije za preletanje, za slučaj da već niste odustali od čitanja:

Najbolja montaža (Best Film Editing)

Anora
The Brutalist
Conclave
Emilia Pérez
Wicked

Najviše šansi ima: U pitanju je kategorija u kojoj svako može da pobedi, ali statistika kaže da Oskari za najbolju montažu i najbolji zvuk po pravilu idu zajedno. Po svemu sudeći, i to ponovo zbog BAFTA nagrade, najveće šanse ima Conclave.

Ali najviše bih voleo da dobije: Emilia Pérez, zbog neverovatnog ritma.

Najbolji zvuk (Best Sound)

A Complete Unknown
Dune: Part Two
Emilia Pérez
Wicked
The Wild Robot

Najviše šansi ima: Šta ćemo sad sa onim pravilom od malopre kada Conclave nije nominovan u ovoj kategoriji? Da li to znači da sve pada u vodu? Možda, ali hej, ogradio sam se da svako može da pobedi, zar ne? Najveći favorit je Emilia Pérez, ali Dune: Part Two je uzeo BAFTA nagradu za zvuk.

Ali najviše bih voleo da dobije: Emilia Pérez. Imao sam sreću da pogledam film u bioskopu. I ‘ajde sve numere i ostalo, ali ona pucnjava i eksplozija… majko mila.

Najbolja scenografija (Best Production Design)

The Brutalist
Conclave
Dune: Part Two
Nosferatu
Wicked

Najviše šansi ima: Prednjači Wicked, zbog Smaragdnog grada, puta od cigle koji je (spojler) još uvek u izradi, te boja još nije odlučena i još kojekakvih maštarija, ali ja nisam fan onakve estetike. The Brutalist takođe ima velike šanse zbog meta-arhitekture.

Ali najviše bih voleo da dobije: Nosferatu. Scenografija je jedan od jačih aspekata ovog filma i svaka im čast za svu onu prašinu.

Kamera (Best Cinematography)

The Brutalist
Dune: Part Two
Emilia Pérez
Maria
Nosferatu

Najviše šansi ima: Jeste li se uželeli statistike? Kladim se da jeste. Elem, najveće šanse uvek imaju filmovi koji su nominovani i u kategoriji za najbolji film. BAFTA nagradu je već uzeo The Brutalist i možemo očekivati sličan ishod i za Oskare.

Ali najviše bih voleo da dobije: Dune: Part Two. Mislim da još od Top Gun: Maverick nisam gledao bolje snimljen blokbaster.

Najbolji specijalni efekti (Best Visual Effects)

Alien: Romulus
Better Man
Dune: Part Two
Kingdom of the Planet of the Apes
Wicked

Najviše šansi ima: Ključno je da li je film nominovan i za najbolje ostvarenje, a ove godine su to samo Dune: Part: Two i Wicked. Samo jednom je film koji nije bio nominovan u glavnoj kategoriji osvojio nagradu za specijalne efekte ⎯ Ex Machina 2015. godine. Sve ukazuje da bi ovogodišnji dobitnik mogao da bude Dune: Part Two.

Ali najviše bih voleo da dobije: Oslanjam se na statistiku više nego ikad i kažem Dune: Part Two!

Najbolja originalna muzička numera (Best Music – Original Song)

l Mal iz filma Emilia Pérez, Klemon Dikol, Kamij i Žak Odijar
The Journey iz filma The Six Triple Eight, Dajen Voren
Like A Bird iz filma Sing Sing, Abraham Aleksander i Adrijan Kesada
Mi Camino iz filma Emilia Pérez, Kamij i Klemon Dikol
Never Too Late iz filma Elton John: Never Too Late, Elton Džon, Brendi Karlil, Endru Vat i Berni Topin

Najviše šansi ima: Dajen Voren je ovo 16. nominacija za Oskara za najbolju muzičku numeru. Na pesmi The Journey je radila sa H.E.R. koja je već osvojila Oskara nekoliko godina ranije, što je svakako plus. Ipak, najviše šansi ima l Mal iz filma Emilia Pérez.

Ali najviše bih voleo da dobije: Dajen Voren. Jeste joj ovo šesnaesta nominacija, ali fora je što nikada nije osvojila Oskara zapravo. Okej, ima počasnog Oskara, ali znam da želi i ovaj pravi. Tako da navijam da ga osvoji, između ostalog i kako ne bih morao da napišem njeno ime i sledeće godine.

Kategorije za super brzo preletanje, za najizdržljivije:

Najbolji kostim (Best Costume Design)

A Complete Unknown
Conclave
Gladiator II
Nosferatu
Wicked

Jako bih voleo da dobije: Sa jedne strane želim da kažem A Complete Unknown jer otkako sam odgledao film ne prestajem da tražim onakvu jaknu, ali moraću ipak da kažem Gladiator II jer znam da će se polovina svetske populacije složiti da je najbolji kostim to što Pol Meskal mahom ne nosi nikakav kostim.

Šminka i frizura (Best Makeup and Hairstyling)

A Different Man
Emilia Pérez
Nosferatu
The Substance
Wicked

Jako bih voleo da dobije: Znam da će ljudi reći „Ali je l’ si ti uopšte skontao da je to Bil Skarsgard ispod onih brkova”, ali ja bih ovu nagradu ipak u ruke ekipi iz The Substance.

Muzika (Best Music Original Score)

The Brutalist
Conclave
Emilia Pérez
Wicked
The Wild Robot

Jako bih voleo da dobije: Wicked, mislim, što da ne.

Najbolji dokumentarni film (Best Documentary Feature)

Black Box Diaries, Šiori Ito, Eric Nijari i Hana Akvilin
No Other Land, Basel Adra, Rakel Zor, Hamdan Balal i Juval Abraham
Porcelain War, Brendan Belomo, Slava Leontijev, Aniela Sidorska i Pola DuPre’ Pesmen
Soundtrack to a Coup d’Etat, Johan Grimonprez, Dan Milius i Remi Grejeti
Sugarcane, Džulijan Brejv Nojzket, Emili Kesi i Kelen Kvin

Jako bih voleo da dobije: Soundtrack to a Coup d’Etat

Najbolji kratki dokumentarni film (Best Documentary Short Subject)

Death by Numbers, Kim A. Snajder i Žanik L. Robijar
I Am Ready, Warden, Smriti Mundra and Maja Gnup
Incident, Bil Morison i Džejmi Kalven
Instruments of a Beating Heart, Ema Rajan Jamazaki i Erik Nijari
The Only Girl in the Orchestra, Moli O’Brajen i Lisa Remington

Jako bih voleo da dobije: Instruments of a Beating Heart

Najbolji kratki animirani film (Best Animated Short Film)

Beautiful Men, Nikolas Kepens i Breht Van Elslande
In the Shadow of the Cypress, Širin Sohani i Hosein Molajemi
Magic Candies, Dajsuke Nišio i Takaši Vašio
Wander to Wonder, Nina Ganc i Stijenet Boskloper
Yuck!, Loik Espuš i Žulijet Market

Jako bih voleo da dobije: Yuck!

Tagovi:

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na:

0 Comments

Submit a Comment

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *