fbpx
ANTENA NOVA EPIZODA: Telefonske govornice - simboli komunikacije u prošlosti ili buduće atrakcije? ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Telefonske govornice - simboli komunikacije u prošlosti ili buduće atrakcije? ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Telefonske govornice - simboli komunikacije u prošlosti ili buduće atrakcije? ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Telefonske govornice - simboli komunikacije u prošlosti ili buduće atrakcije? ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Telefonske govornice - simboli komunikacije u prošlosti ili buduće atrakcije? ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Telefonske govornice - simboli komunikacije u prošlosti ili buduće atrakcije? ✹

Otvaranje izložbe All Pros, No Cons Alekse Vitorovića

Izložba predstavlja simulaciju sobe adolescenta koji dekonstruiše prostor i saživljava se sa kontekstnim decentriranog društvenog narativa.
2. April 2019.

Večeras u 19 časova u Galeriji Doma omladine Beograda biće otvorena izložba „All Pros, No Cons” Alekse Vitorovića.

Prva samostalna izložba snapshot fotografija Alekse Vitorovića „All Pros, No Cons” u saradnji sa kustoskinjom Andreom Tešanović, na dokumentaran način beleži momente iz svakodnevnog života, smeštajući kontekst vremena u fokus posmatrača. Kroz izgradnju lične percepcije, autor prikazuje svet undergorund kulture, ističući vrednosne stavove pripadnika različitih potkulturalnih ideologija. Marginalizovani koncept antisistemskog društva izmešta racio iz okvira fundamentalne recepcije posmatrača i na taj način uvodi u svet ideološki diferenciranih stavova, modela ponašanja i načina života. 

Dokumentovanjem potkulturalnih odlika (kao što su pank i kvir ideologija, tehno žurke, vožnja skejtborda i insistiranje na korišćenju opijata), autor podstiče autentičnost novog – redefinisanog njuejdžizma, koji regresivno deluje na kontekst izvan mainstram-a. Na taj način umetnik ’portretiše’ estetiku generacije koja je odrastala u spektru antiglobalističkih normativa.

Izložba „All Pros, No Cons” predstavlja simulaciju sobe adolescenta, koji u vremenu lične katarze tokom odrastanja, dekonstruiše prostor i saživljava se sa kontekstnim decentriranog društvenog narativa.

„Fotografija Alekse Vitorovića je autoritativna koliko je i naivna. On ne vidi spektakl u bolu ili patnji. On ne traži lepotu u subjektima kao što su lepe žene ili lepi zalasci sunca. On transformiše realnost kao takvu u egzotičnu nagradu. Iz njegovih se fotografija često ne može ništa razumeti. Čin kidnapovanja stvarnosti i njihovo prevođenje u slike je njihova jedina svrha. ALL PROS NO CONS, njegova prva samostalna izložba, će pak biti svojevrsni meganarativ ispričan slikovnim fragmentima akumuliranim otkako je počeo fotografisati na film. Iskopava fascinaciju u svakodnevnom životu, boreći se protiv ultimativnog ubice ljudskog duha – dosade. Potom tu zaplenjenu fascinaciju nesebično distribuira među posmatračima. Oslanjajući se na tradiciju snepšot fotografije, Aleksin rad je memoar mladosti, kvir ideologija, skejt kulture, opijata, panka, tehno žurki i snažnih stavova. Prostorna instalacija će biti postavljena kako bi pomogla posmatraču da transcendira u svet izgrađen na slikama. Zidovi su vrtoglavo zasićeni ogromnom količinom fotografija, stvarajući atmosferu spektakla i haosa. Ova egzibicija je pozivnica da se izgubite unutar tripozne vizuelne utrobe. Sve u vezi nje je sjajno, prelepo, ugodno i odlično – stoga joj je i ime ALL PROS NO CONS”, smatra Andrea Tešanović.

Aleksa Vitorović je vizuelni umetnik i student na Fakultetu za medije i komunikacije. Živi i radi u Beogradu. Kao fotograf, profilisao se u dokumentarnom žanru oslanjajući se na tradiciju snepšot fotografije. Njegov rad pored fotografije podrazumeva film kao i eksperimente sa štampom. Izdao je foto fanzin Varikina 2018. godine, produciran na kućnom Xerox štampaču. Ko-izdao je HALI GALI Fanzin 2019. godine kao kustos. Trenutno radi na svom prvom kratkom filmu.

Andrea Tešanović je vizuelna umetnica sa usmerenjima u kreativnoj direkciji i kustoskom radu. Počela je da se bavi kustoskim radom na master studijama transdisciplinarne humanistike I teorije umetnosti. Kurirala je izložbu Instatution (Galerija Pro3or, 2017) koja se bazira se na mapiranju tendencije digitalnih radova da ulaze u konvencionalne izlagačke institucije. Ta izložba je bila integralni deo master rada na temu Digitalna kustoska ponašanja i egzibicionizam danas. Ko-izdala je HALI GALI Fanzin čiji je kustos. Zanima je kuriranje kao umetnički čin, kuriranje identiteta, kao i savremeno slikarstvo i fotografija.

Izložbu možete posetiti do 14. aprila.

Tagovi:
Najnovije iz: Sanduče

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na:

0 Comments

Submit a Comment

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *