Od 17. do 26. septembra u Kulturnom centru Beograda, Beogradska internacionalna nedelja arhitekture – BINA realizuje Letnju filmsku školu, desetodnevnu filmsku radionicu u okviru evropskog projekta The Future Architecture Platform. Ovogodišnji program platforme nosi zajednički naslov „Pejsaži brige/ Landscapes of Care”, a BINA filmska radionica „Kad bi ovi zidovi govorili/If These Walls Could Talk” će biti posvećena zgradi Doma štampe. Tim povodom smo zamolili jednu od mentorki radionice, Anne Ulrike Andersen iz Norveške, da sa nama podeli pet preporuka za filmove na temu arhitekture.
Anna Ulrikke Andersen norveška je istoričarka arhitekture i filmska rediteljka, a trenutno pohađa postdoktorske studije na Univerzitetu u Oksfordu. Doktorirala je iz oblasti arhitekture na Arhitektonskom fakultetu Bartlet (Bartlett), baveći se temom prozora u životu i radu Kristijana Norberga Šulca (Christian Norberg-Schulz). Tokom akademske godine 2018/2019. bila je stipendista pri Centru za filmske studije Univerziteta Harvard, gde je počela da proučava ulogu filmske režije, vajarstva i pisanja eseja u istraživanju arhitekture viđene kroz iskustvo ljudi koji žive sa hroničnim bolestima.
Anna Ulrikke Andersen
Agnes Varda – Daguerréotypes (1976)
Ovaj film bavi se prodavnicama u ulici u kojoj je rediteljka živela u Parizu. Varda je u to vreme imala malo dete, pa je želela da bude blizu kuće dok snima. Rezultat je interesantan portret prostora dostupnim ženama u to vreme.
Max Colson – Construction Lines (2017)
Animirani kratki film o “kući – santi leda” (građevina u kojoj su podzemni nivoi prostraniji od nadzemnih, op.a), zasnovan na brigama i prigovorima komšiluka povodom podzemnog proširenja kuće u Londonu.
Petra Noordkamp – La Mądre, il Figlio e l’Architetto (2012)
Ovaj film predstavlja ličnu priču porodice povezane sa zgradom na Siciliji, koji se bavi pitanjem na koji način se doživljaj zgrade menja u skladu s promenama u životu ljudi koji ih konstruišu.
Marin Håskjold – Hva er en kvinne? [What is a woman?] (2020)
Film se odigrava u svlačionici bazena. Scenario ovog nagrađivanog filma konstruisan je od komentara sa društvenih medija i online foruma, u kojima se diskutovalo o tome kakvi prostori su dostupni trans-osobama.
Alain Resnais – Toute le Mémoire du Monde (1956)
Ovaj film fokusira se na život Nacionalne biblioteke u Parizu i veze zgrade sa ljudskim znanjem.
0 Comments