Serija o kojoj se najviše pričalo ovog leta, ako uzmemo da su svi dijalozi oko porodice Roj i serije Succession završeni krajem proleća, svakako je serija The Bear i njena druga sezona. Postoje ljudi kojima se ova sezona nije dopala dovoljno, ali na njih nećemo trošiti reči. Ostatak ekipe je prigrlio na pravi način ovih desetak epizoda serije, sada nešto smirenijih likova koji su pokušali da budu bolji ljudi, ali stara priroda, problemi, anksiozni napadi su nagrizali kao rane ispod zavoja i želeli napolje, nakon čega nas je 10. epizoda išamarala i ne samo vratila na staro mesto, već i uputila u nove duševne i psihološke probleme i dubine glavnih likova.
Naravno, svi i dalje pričaju o famoznoj 6. i 7. epizodi, odnosno večeri porodice Berzato, kao i o zapletu kojim je lik rođaka Ričija dobio svoj redemption arc, uz najbolje korišćenu pesmu Tejlor Svift koju smo videli na malim ekranima. Ono što su mnogi videli kao činjenicu koja nije išla na vodenicu samoj seriji je to što su sve epizode puštene odjednom na streaming servis. Nakon brzog sažvakavanja deset epizoda koje su nas oduševile, ostali smo, foodie rečnikom, gladni, a s obzirom na štajk scenarista koji traje, kao i to da se na ovim visokoprofilnim projektima autorima daje dovoljno vremena da se spreme i napišu to što žele, ne možemo ni da zamislimo kada će nove epizode.
E, sad, The Bear je stvarno visina produkcije prestige televizije, ali kad već nemamo ovako kvalitetan komad mesa mariniran u vinu, onda glad za ovom serijom možemo i da utolimo u nekoj dobroj pljeki ili pici. Ovo su neke serije koje preporučujemo, a koje na ovaj ili onaj način mogu donekle da nas podsete i da nas nateraju da se strpimo dok ne dođu nove epizode omiljenog Medveda.
Ramy
Serija kreirana od strane komičara Ramija Jusefa, u kojoj i sam glumi. Rami prati život mladog američkog muslimana po imenu Rami Hasan, dok se suočava sa izazovima života u političko i kulturno raznolikom svetu. Gledaoci mogu prepoznati nekoliko sličnih rediteljskih odluka u Ramiju i Medvedu, jer ih je slična ekipa snimala, a čak je i sam kreator, Rami Jusef, režirao jednu od epizoda ove sezone (ona u kojoj Markus odlazi u Kopenhagen). Kao i u seriji The Bear – i ovde imamo lika koji je stalno u sukobu sa samim sobom i rastrzan između verovanja i samospoznaje. Međutim, Rami ne dostiže pomahnitale visine Medveda i zadržava se na prosvetljujućem i dirljivom ispitivanju porodice, kao i spoznaje da vas to što ste kreten zapravo neće odvesti daleko u životu.
Master of None
Malo zaboravljena serija, zbog seks skandala koji je kreator i glavni glumac Aziz Ansari imao pre neku godinu. Master of None je imao sličan fidbek publike kao The Bear, doduše iz različitih razloga. Dok smo kod Medveda svi prepoznali neke svoje lične demone, probleme, porodice i prijatelje, u seriji Master of None smo našli onog tipa u nama koji bi voleo da uživa na isti takav način na koji su thirtysomething hipsteri na proputovanjima kako kroz Italiju, tako i kod kuće, u Njujorku, radili. Hedonizam, promešan sa problemima o pronalaženju komadića koji nedostaje, ali ne gubeći samog sebe, je nešto što je svako mogao da prepozna, bilo da je tih godina imao para da putuje ili da to radi samo maštajući pored svog ekrana. Aziz je slučajno postao glasnogovornik generacije milenijalaca, i voleli bismo da vidimo kako bi danas pričao priču o stvarima, ako mu cancel kultura dozvoli da se bavi time.
Beef
Pre nego smo pali na dupe zbog druge sezone The Bear-a, na Netfliksu smo svi (ili barem nekolicina nas) otkinuli na seriju Beef. Naslov se ne odnosi na govedinu, već na sukob dvoje starijih milenijalaca, koji nakon jednog road rage incidenta upadaju u sukob koji se samo produbljuje dotle da postepeno saznajemo sve o ovo dvoje likova (sjajni Steven Yeun i Ali Wong), vidimo koliko su oni slični, pripadnici iste generacije, odrastale u istom trenutku, samo sa različitim platežnim moćima, jer on je radnik iz iste takve porodice, a ona je umetnica na visokoj nozi. Ono što počinje kao priča o ljutitoj, nasumičnoj konfrontaciji između dva stranca, ubrzo odlazi na mnogo zanimljivije, pa čak i univerzalnije mesto, na podelu između onih koji imaju i nemaju, i na pogled u nevidljive zatvore koji zarobljavaju ljude u životima iz kojih očajnički žele da pobegnu.
Shameless
Reći da je Shameless isto što i The Bear, samo što umesto kuvanja imamo white trash probleme sa ivice egzistencije, je i tačna i netačna rečenica. Ono što je svakako očigledna veza je to što smo ovde prvi put imali priliku da vidimo Džeremija Alana Vajta, u skoro pa sličnoj ulozi, natprosečno inteligentnog, ali veoma problematičnog momka. Cela serija nas vodi kroz svakodnevni život disfunkcionalne porodice Galager, koju predvodi Frenk (Vilijam H. Mejsi), samohrani otac šestoro dece. Dok njegova deca uče kako da se brinu o sebi, on provodi dane tražeći probleme, u alkoholisanju i ostalim opijatima. Pored jednog od glavnih glumaca, priča se takođe odvija u Čikagu i usredsređuje se na porodicu koja pati od zavisnosti od droge i alkohola.
Antony Bourdain i njegove serije
Mnogi će The Bear nazvati foodie serijom koju ne treba gledati gladan. Ja se ne slažem, s obzirom na visoku količinu napetosti i anksioznih napada, pre bih nakon jedne odgledane epizode mogao da povratim, nego da spremim nešto za jelo. Otud, kao parnjak ovakvoj seriji, ne bih mogao da stavim razne serije, dokumentarne sa hranom (Chef’s Table, The Chef Show). Ipak, osoba koja je na jedan drugačiji način sklapala priče kuhinjske zaostavštine u kojoj uživa, koju jede i obožava sa istorijskim, socijalnim i političkim pregledom, svakako je Entoni Burdejn. On se i u razgovoru sa drugima, ali i svojim monolozima, često doticao i ličnih problema, kao i mentalnog zdravlja, problema zavisnosti, svega onoga što je učinilo da se do kraja života nikad zaista ne izbori sa ličnim demonima, zbog čega je i oduzeo sebi život 2018. godine. Njegov „Parts Unknown”, „No reservation” i drugi putopisi, ipak se odlikuju drugačijom autorskom energijom nego njegovi parnjaci.
0 Comments