U srcu srpske muzičke scene, Danilo Crnojević iz Novog Sada, poznat pod umetničkim imenom Thicc Boi, istražuje i prelazi granice žanrova kroz svoju muzičku karijeru. Od pank bendova u detinjstvu do postizanja uspeha kao producent, nekadašnji DJ i član sastava Bekfleš, Thicc Boi se nametnuo kao istinski inovator. Više od 15 godina je drum and bass DJ i producent, nastupajući u klubovima širom Evrope.
Sa njim smo razgovarali o domaćoj hip-hop sceni, Bekflešu, punku, drum’n’bassu, Desingerici, ali i budućim projektima. Pomenuo nam je i njegov angažman booking agenta Gang Beats stejdža na EXIT festivalu, kao i najnoviji izazov – rad na drum and bass albumu.
Kako ti je iskustvo člana sastava Bekfleš uticalo na karijeru?
Thicc Boi: Iskustvo člana sastava Bekfleš uticalo je kroz nastupe na većim događajima, putovanja sa najbližim prijateljima u druge gradove, i uključivanje u potpuno novu scenu, koja do tada nije bila deo mog iskustva. Do tada sam se aktivno bavio isključivo elektronskom, odnosno drum’n’bass muzikom. Doživeo sam sve to i pre, ali ne u grupnom formatu – uglavnom sam bio ili sam ili deo dvojca.

Drum and bass duo Baboon, foto: Lilitka
Producirao si dva albuma za Sajsi MC i sarađuješ sa mnogim domaćim reperima kao producent. Kako bi opisao domaću scenu u tom kontekstu?
Domaća scena je zapravo brzorastuća industrija koja brzinom svetlosti postavlja standarde. Ukoliko nisi dovoljno talentovan da budeš drugačiji, ili pak ukoliko uspešno ne pratiš dešavanja na sceni i ne edukuješ se o svemu vezanom za tu istu scenu, kao i ukoliko nisi strpljiv i dovoljno vredan, mislim da nema šta da tražiš tu. Do ciljeva se dolazi uporednim radom i trudom, i talentom takođe, ali moraš biti uključen u sve što ta scena pruza, i moraš imati svoj pečat. Veliki pozdrav za jednu od mojih omiljenih koleginica i saradnica sa scene Ivanu – Sajsi MC, sa kojom naravno, kao i do sada, spremam dosta nove muzike.
Šta fali domaćoj sceni, a u čemu prednjači u odnosu na region?
Domaćoj sceni fali raznovrsnosti, a mlađim generacijama fali strpljenje, poštovanje, kao i doza zainteresovanosti za ozbiljniji trud ili savet. Svi nekako žele sve na brzinu, a mene je muzika kroz život učila potpuno suprotno. Naša scena u odnosu na region prednjači u upravo tim, mlađim artistima koji su pretalentovani. Pravi primer nekog ko je sve uradio ispravno i kako treba, a pričamo o podosta mladim ljudima, je ekipa Crni Cerak. Momci su zaista eksplodirali kao najmlađi sastav na sceni, i rekao bih da su verovatno sve radili strpljivo i sa pažnjom i zato su u samom vrhu.
Svirao si u pank bendovima, baviš se hip-hop produkcijom, ali i drum and bass-om kao producent i DJ. Šta bi rekao da je zajednički činilac svih ovih aktivnosti?
Verovatno sličnost ritmike, to što sve prožima mračniji zvuk, ali i poseban „pečat” koji svaki od ovih žanrova ostavlja na slušaoca tokom slušanja.
Drum se vratio na velika vrata prethodnih godina, pa je tako i Saul Milton iz legendarnog britanskog sastava Chase and Status, imao i set jesenas u okviru Boiler Room-a. Paralelno, Exit je prošle godine godine njih takođe imao kao jedne od hedlajnera.
Drum’n’bass se vratio na velika vrata u proteklih 10 plus godina, po meni. Ja sam se „uhvatio” za drum kao klinac, taj mainstream momenat drum’n’bass muzike, i bilo je dovoljno da me povuče sa sobom kroz veliki broj godina koje će uslediti.

foto: Teodor Kopić
Na EXIT-u si angažovan kao booking agent za hip-hop stejdž Gang Beats. Da li ćemo moći da očekujemo neka nova imena ovde?
Svake godine težimo ka tome da kao ekipa pružimo najbolju moguću muziku za publiku, koje zaista ima dosta, i svake godine gledamo da se tu nađu artisti koji su te godine ne samo i najpopularniji, već koji imaju i određeni kontinuitet. Sa druge strane, težimo i ka tome da se veliki broj istih artista ne ponavlja iz godine u godinu, tako da definitivno možete da očekujete neka nova imena, kako u smislu headliner-a, tako i mladih nada naše hip-hop scene.
Pripremaš i prvi drum and bass album. Šta možemo očekivati od njega i kada izlazi?
Uh… Teško da će da bude baš „album”, ali ima dovoljno materijala da budu dva albuma sa po 10 i više traka. Podosta smo zapostavili d&b u poslednje dve, čak i više godina – kad kažem mi, mislim na kolegu Same, sa kojim sačinjavam duo Baboon, i mene. Tako da smo odlučili da ove godine definitivno veliku pažnju damo tom projektu – izbacićemo EP-jeve, dva LP-ja za neke od inostranih izdavačkih kuća za koje do sada nismo imali prilike da izdajemo. Uložićemo dosta vremena, pažnje, truda i rada, kako bi sve zvučalo najsavršenije moguće.
Kao klinac si svirao bubnjeve u punk bendu. Reci nam nešto više o tom iskustvu i da li i dalje slušaš punk?
(Smeh) To mi je najbolje doba života, definitivno. Moje najlepše iskustvo u vezi sa pankom je ono prvo. Odrastao sam kuća uz kuću sa dva malo starija burazera koji su kao klinci svirali u bendu, i koji i danas sviraju – gitaru i bas. Ja sam poželeo da sviram bubanj i tako je sve i počelo.
Pre dve godine smo ponovo napravili bend, par prijatelja iz kiteijajaprod, moj burazer i ja. Odsvirali smo dva koncerta na koja smo bili pozvani od strane ekipe iz Vizelja. Oni su po meni, a verovatno i većem delu mog benda, jedni od najboljih, ako ne i najbolji domaći sastav. Okej, ‘ajde, ako ne najbolji, deeeefinitivno najzabavniji, drugačiji i tehnički predobro potkovani. Slušam dosta stvari koje sam slušao kada sam bio klinac, i to utiče na stvaranje moje muzike.
Da li vidiš nekakvu poveznicu između panka i trap/drilla?
Pa, vidim. Između punk-a i hip-hopa pre svega, a potom i trap-a i drill-a na neki način. I punk i trap/drill imaju konstantnu transparentnost drugačijeg mišljenja, svog pečata, bojkota…
Мnogi Desingericu karakterišu kao pankera. Kakav je tvoj stav na tu temu?
On je vrlo brzo pokazao mnogo i skočio je na sam vrh scene, za baš kratko vreme – a to je veoma, veoma teško. I definitivno može da se okarakteriše kao punk.
Koji su ti budući planovi u pogledu produkcije i DJ-inga?
Sa 2024. godinom je krenulo mnogo projekata. Biće zasigurno dosta saradnji sa muzičarima sa hip-hop/trap/drill scene, sa kojima do sada apsolutno nikada nisam radio. Isto tako kao što sam napomenuo iznad, imam velike planove po pitanju elektronske muzike, ne samo d&b podžanra, već i dosta techno-a i UK garage zvuka. Verujem da ćemo Same i ja uspeti da izbacimo gotovo sav materijal koji u ovom momentu spremamo. Takođe ću se više posvetiti DJ-ingu, kao i organizovanju pojedinih eventova, ali ne verujem da ću smanjiti vreme u studiju.
0 Comments