Nakon što je pre 22 godine kultno ostvarenje „Munje!“ u režiji Radivoja Andrića, a po scenariju Srđana Anđelića beležilo rekorde u prodaji bioskopskih karata, čini se da je nastavak „Munje: opet!” na putu da uradi istu stvar. Premijera filma „Munje: opet!” koja je zakazana za 29. mart u mts Dvorani je rasprodata, te su, zbog velikog interesovanja, u prodaju puštene ulaznice za dodatnu projekciju u 22 časa, a film će nakon toga krenuti u bioskopsku distribuciju.
Danas, 23. marta, sa početkom u 11 časova organizovana je novinarska projekcija, a glavna glumačka ekipa koju, kao i u prvom delu, čine Boris Milivojević, Sergej Trifunović, Nikola Đuričko i Maja Mandžuka, uz nova imena poput Jelisavete Seke Sablić i mlade glumice Ivane Zečević, zaslužna je za to što, uz sve sumnje i bojazni, „Munje: opet!” nisu film sa čije projekcije ćete izaći pitajući se na šta ste potrošili sat i po vremena.
„Prošlo je 20 godina, a Pop još uvek mašta o muzičkom uspehu, iako tezgari svirajući obrade iz osamdesetih. Njegov drug Mare je praktičniji, zarađuje za život tako što noću, od kluba do kluba, razvozi nargile za tinejdžere. Sve je isto u životima njih dvojice: nemaju devojke i doživljaje, ali zato imaju stomake. Nova muzika vlada svetom, a njen kralj, stacionarian u Beču, jeste Gojko Sisa. Gojko vlada dijasporom i određuje ukus mladih. Na snimanju spota prespektivne pevačice, Gojko insistira da se ubaci sempl iz jedne prastare pesme. Da, baš pesme njegovih školskih drugova Mareta i Popa. Pesma preko noći postaje jutjub hit. Mare i Pop saznaju da Gojko koristi njihov stari snimak i da još uvek poseduje kasetu sa originalnom pesmom. Iste noći sreću druga iz odeljenja koji se sprema na put za Beč, jer Gojko organizuje godišnjicu mature (većina odeljenja ionako živi u inostranstvu). Naravno, jedino njih dvojica nisu dobila pozivnice.” Ovako glasi sinopsis filma koji je prošle godine objavio Filmski Centar Srbije i, da ne bismo otkrivali dodatne detalje filma, zadržaćemo se na tome.
Jako dirljiv momenat dolazi već na početku filma – naime, „Munje:opet!” otvara scena koja je svojevrsni omaž preminulom glumcu Nebojši Glogovcu koji u prvom delu tumači lik policajca, a kroz film je prisutno još nekoliko scena posvećenih njemu. U filmu se, takođe, pojavljuju i oba njegova sina.
Pored čitave plejade novih likova sa kojima se upoznajemo tokom celog filma, važnu ulogu ima i muzika. Eufrat, Mikri i Kojot su bili zaduženi za glavnu temu filma, Coby je radio pesmu koju izvodi Mila SIla, a Boris Milivojević bio je zadužen za komponovanje muzike za film, kao i za obrade koje izvodi bend „Vesele devedesete”. U pitanju su pesme grupe DLM, Sanšajna i Bajage, kao i pesma „RIzlu imaš, a ličnu kartu nemaš” koja je sada urađena u kalipso stilu. Za određene scene korišćena je muzika bendova Vizelj, Sitzpinker i Jarboli, ali i pesme koje izvode Sasha i Baby Motorolola.
Uloge u filmu tumače i Smoke Mardeljano i Juice, ali se oni ne pojavljuju kao muzičari. Pomalo iznenađuje i sudbina Lole, koju tumači Milica Vujović, a i za Katinu (Maja Mandžuka) budućnost je publika možda imala drugačija očekivanja. Ono što je zanimljivo gledati je svakako generacijski jaz između pripadnika Gen Z generacije, čiji deo, pored Ivane Zečević, predstavljaju i glumci Marko Pavlović, Stojša Oljačić, Vlada Kovačević i Miona Marković i glavne postavke koja je nekada bila mlada, a deluje da i dalje to pokušava da bude. Uvođenje novih slikova celu priču čini slojevitijom i sadržajnijom u odnosu na prvi deo, a jedini izbor koji ostaje upitan (mada je reč o isključivo ličnim afinitetima) je odluka da Dragan Marinković Maca tumači jednu od važnijih rola.
Još jedan razlog da ostanete na svojim mestima do samog kraja odjavne špice je i dodatna scena, čime je reditelj verovatno želeo da publiku podseti da je špica integralni deo filma i zaslužuje pažnju gledalaca, podjednako kao i ceo film. Neminovno je pitanje da li će „Munje: opet!” uspeti da nadmaše uspeh prvog dela, ali jedno je sigurno – nastavak ove sage vredi pogledati, ako ni zbog čega drugog, onda zbog nostalgije.
Fotografije: Aleksandar Letić/Maša Gulan
0 Comments