Festivalska atmosfera u Vrnjačkoj Banji ovog četvrtka oseća se na svakom koraku. Posetioci Lovefesta neprestano pristižu, a kolone automobila nagoveštavaju da večeras počinje petnaesti jubilarni festival ljubavi. Vrnjačka promenada puna je mladih ljudi koji neumorno hrle da preuzmu festivalske narukvice, svojevrsni simbol prepoznavanja, tokom trajanja festivala.
Ovogodišnji slogan festivala je Refresh i simbolizuje novi početak posle svega što je pogodilo čitavu planetu.
Tokom tri dana festivala, predstaviće se više od dvesta stranih i domaćih izvođača na pet stejdževa (Fire, Energy, Live, 99 i H2O). Najveći i najposećeniji Fire stejdž ugostiće poznata imena poput Jamie Jones-a, Folamour-a, Josepha Capriati-a, ali i domaće DJ-eve Lutona, Katalinu, Cristinu Lazić… koji će, rame uz rame, puštati sa popularnim svetskim imenima.
Sa druge strane Jezera, preko mostića, nalazi se Energy stejdž, posetiocima tvrđeg zvuka omiljeno mesto za đuskanje, ali i takozvani after, jer ovaj stejdž često produži planirano vreme „rada”. Ove godine, može se naslutiti posebna atmosfera, jer se obeležava deset godina postojanja energy stejdža.
Na Live-u nas očekuju Kanda, Kondža i Nebojša, Hladno Pivo, Zicer inc. ekipa, Senidah i mnogi drugi, dok će H2O i 99 stejdž predstaviti brojna domaća imena.
Lovefest je 2015. godine svrstan među 10 najboljih festivala u Evropi. Prvo izdanje organizovano je 2007. godine, na inicijativu lokalnih mladih ljudi. Tada, od svega stotinak ljudi, za petnaest godina, festival je dospeo do čak 25.000 posetilaca po večeri. Kako je festival rastao, bilo je potrebno pronaći i veću lokaciju za održavanje, te je iz letnjeg amfiteatra premešten u Park Jezero, sada već prepoznatljivu zonu za trodnevni provod. Press menadžerka festivala Milica Pešterac nam govori da od tada kreće festival onakav kakvim ga svi sada već znaju.
„Svih petnaest godina se prati jedan koncept, menjaju se stvari vizuelno, slogani su drugačiji svake godine, uz to ide i izgled stejdževa, ali uvek je isti cilj. Trudimo se da ispunimo očekivanja, posetioci svake godine sugerišu – vratite lajv binu, dovedite ovog izvođača… a mi se trudimo da osluškujemo i ispoštujemo njihove želje. Zbog njih se sve ovo i radi. Naravno, ne izlazimo iz idejnog okvira, na osnovu toga bukiramo DJ-eve, pravimo aktivacije i izgled festivala, to nam je jako važno“, napominje Milica.
Ono što je poseban izazov je bukirati oko 200 različitih izvođača svake godine. Postoji poseban protokol i uvek se čeka zvanična potvrda, pa tek nakon što se sve precizno dogovori, objavljuje se line up za tu godinu.
Organizacija tako velikog festivala uvek je izazov, a počinje se sa radom odmah nakon završetka prethodnog. Milica kaže da ih pred sam početak festivala uvek ponese posebna energija, koju često crpe jedni iz drugih. Trude se da prate trendove, te je ono po čemu su posebno prepoznatljivi vizuelni identitet, ali i zanimljiv izgled bina, koji prilagođavaju celom konceptu.
Pored toga, kada je reč o organizaciji festivala, postoji i produkcijski i marketinški momenat, kao i sama realizacija na terenu, a sve to mora da ima veze jedno sa drugim. „Kako se završi jedna godina festivala, sumiramo tu prethodnu i tačno znamo šta je ono na čemu treba da radimo sledeće godine. Smišlja se koncept, a kasnije kreće promocija. Već od kraja avgusta zapravo počinje priprema za naredno izdanje“, objašnjava Milica.
Svake godine, čitava organizacija dolazi u Banju mnogo ranije, dizajneri imaju mnogo posla, a kako Milica kaže, tu je i PR sektor i komunikacija sa medijima. „Kada dođemo u Banju, tu se tek vidi da se nešto izgradilo. Fire počinje prvi da se gradi jer je najveći i najzahtevniji, kasnije se grade i ostale zone, a neke se formiraju i na dan početka festivala“, kroz smeh govori Milica i objašnjava da je u pitanju timski rad i da ne zavisi sve od njih, već postoje i sponzori koji formiraju svoje zone, a oni su tu da upravljaju i dogovaraju se sa njima. Između ostalog, tu je i niz propratnih stvari, kao što su preuzimanje narukvica, koordinisanje radnika, kao i volontera, stejdž menedžera…
„Moraš da budeš siguran da svi u lancu rade svoj posao, jer ako jedan zakaže, može da uspori sve ostale“, naglašava ona.
Ono što je posebno značajno je da festival godinama u Lovefest crew uključuje mnogo mladih ljudi sa lokala, kao i brojne volontere. Samim tim, pruža mogućnost da mladi osete i nauče kako izgleda rad na jednom velikom festivalu, a pored toga, zarade i džeparac.
„Mnogo nam je važno da imamo ljude sa lokala. Svako može da se pronađe u nekom sektoru, jer nudimo mnogo stvari, od čišćenja, preko promocije na društvenim mrežama koje su sad eskalirale, do rada u šanku, od produkcije do izvedbe”, ističe Milica.
Na festival su uvek dobrodošli mladi ljudi koji će da šire dobru energiju. Takođe, festival svake godine nudi i posebnu akciju Zaradi kartu, pa svi koji žele, mogu da dođu, pomognu pri izgradnji i zarade festivalsku narukvicu. „To je naš način da im se jednako odužimo za njihov doprinos”, kaže Milica.
Publika se sa rastom festivala neminovno povećala, no ipak, ne dolaze uvek svi samo zbog muzike, zato je tu ceo prateći program da dodatno animira publiku, a kako Milica podvlači, za svakog mora da bude ponešto.
Brojni strani izvođači rado se vraćaju na festival, a iz Lovefesta se trude da približe atmosferu nacije i našu srdačnost, po kojoj smo često prepoznati. Mnogi od njih, govori Milica, sami iniciraju i žele da opet puštaju na Lovefestu ili, čak, privatno posete Vrnjačku Banju. Iako možda imaju istu uslugu i iste zahteve na svim festivalima, energija je ono po čemu se izdvaja ovaj festival.
„Par puta kad je Jamie Jones završio sa setom, prešao je na Energy stejdž da đuska sa publikom, očigledno i oni osete taj vajb. Na primer, William Djoko je sinoć došao na lokaciju i sedeo sa nama do jutra, tada je sam izrazio želju da ove godine pušta na H20 stejdžu”, prepričava Milica.
Lovefest se tudi da i mimo tradicionalnog festivala koji se organizuje početkom avgusta, tokom godine organizuje različite žurke u Beogradu, a odnedavno i van glavnog grada.
Kada je reč o velikom festivalu, podrška lokalne samouprave neophodna je i važna, jer Banja u toku tri dana primi veliki broj posetilaca. Kafići su puni, kao i svi smeštajni kapaciteti, a to dovodi do prosperiteta za čitavu zajednicu. O dobroj saradnji sa lokalnom samoupravom i Turističkom organizacijom Vrnjačka Banja Milica je rekla: „Moramo svi da sarađujemo, ne pravimo mi događaj u našem dvorištu, već smo svi uvezani. Sada imamo isti cilj, svi smo tim. Bitno je to što su i oni prepoznali važnost, meštani tolerišu i glasnu muziku, sada već postoji veliko razumevanje sa obe strane.”
Ove godine, kao jedna od propratnih aktivnosti, uvršten je i cirkus, dok su se organizatori potrudili da kroz izbor izvođača zahvale publici.
„Sada započinjemo novih petnaest, trudićemo se da to bude jednako dobro, da ne izneverimo publiku koja je svih ovih godina stvarno verna. Kako ono kažu – to ide iz kuće. Mislim da tako funkcioniše kod nas, ta energija i ljubav kreće iz organizacije i prenosi se i na posetioce, oni to osete i rado se vraćaju u Banju”, zaključuje Milica.
Festivalske kapije otvaraju se od 20 časova, a ono što se nakon toga desi, potrebno je osetiti.
Fotografije: Fejsbuk profil Lovefesta
0 Comments