fbpx
ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹

Ako bi Cetinjska 15 imala dresove to bi bili Acid Form

Upoznajte bolje Balšu Đukovića i njegov brend ACID FORM

9. July 2024

Lokalni brend ACID FORM, prepoznatljiv je u alternativnim krugovima, kako po kvalitetu materijala, tako i po zanimljivim printovima koji su deo dizajna. Ovaj brend je 2016. godine pokrenuo Balša Đuković, nakon što se, živeći nekoliko godina u inostranstvu, vratio u Srbiju, uštedeo nešto malo novca i poželeo da pokrene svoj brend.

Kako i sam ističe, glavni motiv od starta mu je bio to što je hteo da pravi odeću za samog sebe sa printovima koji su kreirali njegovi prijatelji, kako bi nosio ono što mu se zaista dopada i što je po njegovoj meri. Vremenom brend je od prve kolekcije sve više i više organski rastao, iako, kako Balša ističe, nije ulagao u plaćene promocije i kampanje, ali ipak ljudima su se kolekcije koje je radio dopadale, pa je tako svaka ograničena serija većinski rasprodata, odmah po objavljivanju.

Trenutno Balša priprema svoj sajt, ali i pravi planove kako da ACID FORM kolekcije budu dostupnije i drugima u regionu. Mi se do tada vraćamo par koraka unazad na to da detaljnije otkrijemo kako se sve to vremenom razvijalo i kako je ovaj brend postao prepoznatljiv komad odeće koji rado svi nosimo.

Brend po sopstvenoj meri

Nakon što je radio u inostranstvu, a potom se vratio u Srbiju, Balša je želeo da pokrene brend i pravi odeću kakvu bi i sam nosio. Tako je brend ACID FORM započeo sa Krisom, tetovažerom poznatijim pod umetničkim pseudonimom Fat Kid Benny. „Kris i ja smo hteli da se brend zove ACID Adolescent, ali nam je to bilo predugačko, pa smo hteli samo ACID. Meni je to bila asocijacija na neku kiselinu, tako smo nekako i došli do finalnog imena – ACID FORM. Kris i ja smo krenuli, uradili dva duksa, ženski i muški kroj, ukupno ih je bilo oko 40. Rasprodali smo tu seriju, pa smo rešili da uradimo kolekciju i tako je onda sve i krenulo”, otpočinje Balša svoju priču.

Nakon prve rasprodate serije, usledile su i naredne, kao i saradnje sa mnogobrojnim dizajnerima. Od prvobitnih 20 komada majica po kolekciji, došao je do toga da sada radi bar 60. Ipak, kao i tada, i sada je svaka kolekcija ograničena. „Oduvek sam komunicirao sa ljudima da su to ograničene serije. Meni velika većina ode u prve dve nedelje, jer svi znaju da neće biti druge serije i da je zaista limitiran broj komada koje uradim”, objašnjava Balša.

Od starta, podrška je dolazila sa svih strana, pa su mu tako drugari pomagali u svemu – i da fotkaju, da budu modeli, kao i oko dizajna. „Imam pomoć sa raznih strana, i oko slanja paketa i svega, zato je ovo komuna brend”, ističe Đuković. Ipak, kada je reč o samoj proizvodnji, Balši je bitno da, pre svega, komadi odeće koje radi budu od kvalitetnog materijala, ali i da svi budu isplaćeni. „U celom procesu izrade svi su plaćeni – sve se šije u Srbiji, uzimam materijal, šaljem da se to šije po mojim krojevima, onda se šalje na print, sito štampu, pa na vez, ako ga radim i na kraju etikete”, ukazuje Đuković.

Svaki komad odeće pređe put od Beograda, preko Kruševca i Prijepolja i na kraju Novog Sada dok ne dobije svoj finalni oblik. On ističe kako mu je kod svakog brenda uvek prvenstveno bitan materijal i kakav je taj brend, da li je lokalni ili globalni, kakav je kroj, dizajn, print i kakva je štampa, kao i da će uvek više ceniti nešto što je lokalno, jer i sam zna koliko je truda uloženo u to.

On ističe kako mu je kod svakog brenda uvek prvenstveno bitan materijal i kakav je taj brend, da li je lokalni ili globalni, kakav je kroj, dizajn, print i kakva je štampa, kao i da će uvek više ceniti nešto što je lokalno, jer i sam zna koliko je truda uloženo u to.

,,Želeo sam da imam radove umetnika na odeći koju nosim’’

Glavnu karakteristiku ACID FORM brenda predstavljaju printovi koje rade različiti dizajneri, što je otpočetka bila glavna ideja brenda. „Bio sam okružen velikim brojem ljudi koji su grafički dizajneri, ilustratori, umetnici, slikari, tetovažeri, crtači grafita – i želeo sam da imam njihove radove na odeći koju nosim”, ističe Đuković.

Među prvim saradnjama, ali kasnije i dugoročnijim, bila je sa grafičkim dizajnerom i DJ-em Stefanom Unkovićem aka Stevie Whisper. Vremenom su usledile saradnje sa mnogobrojnim umetnicima, kako unutar granica naše zemlje, tako i van nje. „U početku sam birao ilustratore koje poznajem i njihove već spremne radove, jer su se meni dopadali. Postepeno sam polako krenuo da širim krug ljudi, pa čak i na druge zemlje – recimo, sarađujem sa Tužnim Marinom, Svenom Sorićem, radio sam sa umetnicima iz Španije, Kolumbije… Strava mi je što su i ljudi krenuli da mi preporučuju umetnike koji bi dobro išli uz moj brend. Nisam imao ni kod toga zahteve, uvek su umetnici imali svoju viziju. Uvek se konsultujem oko dizajna i sa svojim drugarima i drugaricama, imamo grupu koja služi tome i zove se Fidbek”, ističe Balša kroz smeh.

Ipak, kako je vreme prolazilo, krug ljudi koji su sarađivali sa ACID FORM brendom se proširio i na one koje ni sam Balša nije poznavao. „Vremenom sam otkrivao mnoge umetnike koje nisam znao i upoznao sam baš divne ljude. Imao sam sreće da mi svi sa kojima sam sarađivao prijaju, da nema sujete ili toga da se saradnja završi u nekom hladnom odnosu”, ukazuje Đuković.

Svim prevoznim sredstvima do svojih kupaca

Sa velikim kesama na ramenima, Balšu ćete vrlo često sresti u Cetinjskoj 15 kako donosi i raznosi svoje ACID majice i dukseve, kako bi oni koji su iz Beograda mogli da ih preuzmu uživo, bez plaćanja poštarine. Kao jednu od glavnih aduta osnivanja ovakvog brenda i funkcionisanja na ovaj način, Balša ističe to što je svakog svog kupca upoznao i sada ga zna uživo. Ipak, ovakav vid preuzimanja ACID FORM proizvoda nije i jedini.

„Dostavljao sam stvari pešaka i bajsem. U Beogradu sam u početku išao bajsem i raznosio, sad ne mogu, jer se povećala količina. Ali uvek imam sluha, izađem u susret. Ljudi dođu kod mene, pozvone, ja izađem na prozor, bacim sa drugog sprata, na kom živim, taj paket (smeh). Zamisli šta ljudi u mojoj zgradi sve misle o meni, čime li se ja bavim. U svemu tome je strava što sam ja masu tih ljudi koji kupuju upoznao lično. Takođe, kada šaljem, imam u mojoj pošti u Beogradskoj najveće legende od radnica koje mi aposlutno za sve izlaze u susret”, prepričava Balša kroz smeh. Iako je brend foksuiran pre svega na Srbiju, bar 15% svake kolekcije budu porudžbine iz inostranstva.

„Deo svake kolekcije ode van Srbije, što je strava, jer sam imao 0% uloženog marketinga u to. Generalno mi je jedan od planova da uradim lokalne promocije u Zagrebu i Ljubljani, a neki dalji plan, u idealnom svetu, je da nađem distributera”, objašnjava Balša.

Kada je reč o isporuci preko granice naše zemlje, Đukovićeve kreativnosti, a ni dobre volje ne manjka, pa i tu uvek želi da što više olakša onima koji žele da dođu do svoje ACID majice ili duksa. „Sad sam skoro imao oko 40 porudžbina iz Hrvatske i inostranstva i bio sam u fazonu: ajde da učinim ljudima da ne plaćaju mnogo poštarinu, da ja odem u Hrvatsku i odatle pošaljem. Prvo sam hteo da pošaljem autobusom, ali nije bilo šanse da prihvate. Krenem Blabla car-om za Zagreb sa dva kofera, pa polako u njihovu lokalnu poštu i šalji. Kada sam došao kući, shvatio sam: što sam išao skroz do Zagreba, mogao sam čim sam prešao granicu, sve to da uradim u nekom bližem gradu u prvoj pošti”, još jednom kroz smeh prepričava i zaključuje Balša.

ACID FORM će u nekom narednom periodu dobiti i svoj sajt, pa će porudžbina vašeg omiljenog ACID duksa ili majice biti još lakša. Do tada, pratite koji novi dizajn će osvanuti u okviru neke naredne ACID kolekcije, ugrabite ga dok još imate prilike i ne zaboravite da time podržavate lokalnu scenu i vašeg omiljenog dizajnera i umetnika.

Fotografije: Emilija Stanišić, Vedrana Vukojević
Tekst se nalazi u 4. štampanom izdanju Oblakoder magazina

Tagovi:

Preporučeni tekstovi

Izlazak na čistinu

Izlazak na čistinu

Razgovarali smo sa umetnicom Kristinom Cvetuljski povodom izložbe Polutame, izmaglice, nadanja

Pratite nas na:

0 Comments

Submit a Comment

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *