fbpx
ANTENA NOVA EPIZODA: Telefonske govornice - simboli komunikacije u prošlosti ili buduće atrakcije? ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Telefonske govornice - simboli komunikacije u prošlosti ili buduće atrakcije? ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Telefonske govornice - simboli komunikacije u prošlosti ili buduće atrakcije? ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Telefonske govornice - simboli komunikacije u prošlosti ili buduće atrakcije? ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Telefonske govornice - simboli komunikacije u prošlosti ili buduće atrakcije? ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Telefonske govornice - simboli komunikacije u prošlosti ili buduće atrakcije? ✹

Kaos: Zevsovo novo odelo

Bez spojlera o novoj Netfliksovoj seriji

9. September 2024

Početkom leta sam sasvim slučajno naišla na trejler za Kaos i čim sam videla Džefa Goldbluma u (Adidas?) trenerci kako glumi modernu verziju Zevsa, znala sam da ću odgledati tu seriju od početka do kraja, makar bila i najgora na svetu. Netfliks je objavio sve epizode pre desetak dana i bez oklevanja tvrdim da je Džef Goldblum ispunio sva moja očekivanja. A kakav je ostatak serije?

Kaos prati tri garniture likova: bogove na Olimpu, predsednika Minoja (Stenli Taunzend) i njegovu porodicu na Kritu, kao i avanture Euridike (Aurora Perino) i Orfeja (Kilijan Skot) u podzemlju. Interesantno je šta je autor Čarli Kouvel uradio sa mitovima i kako ih je izmešao kao sastojke za grčku salatu. Radnja Kaosa se odvija neposredno nakon Trojanskog rata. Grci su na vlasti, a Trojanci žive na Kritu kao izbeglice. Među likovima ima i Grka i Trojanaca, ali svi su izmešani bez nekog posebnog reda i smisla, onako kako je autoru odgovaralo.

Hera i Zevs na putu za Vimbldon

Sva tri toka radnje vezuje proročanstvo koje predviđa pad božanske porodice i početak naslovnog haosa. I Zevs i odabrani smrtnici pokušavaju da spreče ostvarivanje ovog proročanstva, ali neću vam otkriti da li će uspeti u tome ili ne. Mada, ako ste barem malo zainteresovani za grčku mitologiju, verovatno znate šta će se desiti.

I tu se krije jedan od problema ove serije. Ko poznaje grčku mitologiju, uglavnom može da predvidi kako će se priča odviti, čak i u slučajevima gde sudbine poznatih junaka zapravo odstupaju od antičkog predloška. Sa druge strane, poznavanje priče ne mora nužno biti nešto loše. Čak i kada znamo šta će se desiti, priča nam svejedno može biti zanimljiva ako smo dovoljno vezani za likove ili ako su njihovi postupci postavljeni na neki drugačiji način. Kada je reč o osavremenjivanju mita o Orfeju i Euridici, nemam nikakvih primedbi, pa čak mislim da je na nivou ideje zanimljivo i to što se desi sa Minojevom porodicom (realizacija je ono što ne štima). Ali, od svih likova smrtnika, imam utisak da se jedino možemo vezati za Euridiku (i Kasandru u ulozi Bili Pajper, ali ona se pojavljuje svega nekoliko puta), dok svi ostali junaci pate od loše karakterizacije. Tu ne računam Orfeja, koji je namerno napravljen da bismo ga mrzeli i stvarno ga mrzimo kako je i zapoveđeno.

Seljobejdon, moj omiljeni lik

Srećom, likovi bogova su dosta privlačniji od likova ljudi, i to je ono što omogućava ovoj seriji da ne potone ispod proseka. Kasting je definitivno najbolji aspekat Kaosa. Osim Goldbluma, sjajna je i Dženet Mektir kao Hera, Klif Kurtis kao Posejdon, Dejvid Tjulis kao Had, a dobar je i Naban Rizvan kao Dionis. Izbor Prometeja (Stiven Dilan) za naratora je odličan, jer on razbija četvrti zid i obraća nam se direktno, kao naš zaštitnik od Zevsa, tako da smo od početka na njegovoj strani jer je i on na našoj. Odluka da Suđaje budu nebinarni entiteti je genijalan (jednu od njih glumi Edi Izard), predstavljanje podzemlja kao birokratskog pakla takođe, fotografija je isto odlična, izbor muzike je ponekad krindž, ali u totalu odgovarajuć.

Uprkos ovim dobrim stranama, Kaos pati od onoga od čega pati većina današnjih serija, a nije reč samo o lošoj karakterizaciji. Cela prva sezona deluje kao dugačak uvod u pravu priču koja će se tek desiti. Autor Kaosa nam kroz osam epizoda predočava višeslojnu borbu za moć: najviše moći imaju bogovi koji se ponašaju kao besprizorno bogati vlasnici korporacija, potom političari (Minoj), onda obični građani (Grci), pa na kraju izbeglice (Trojanci). U ovoj simboličnoj postavci mogu se povlačiti mnoge paralele između originalnih mitova, ove nove interpretacije i sveta u kome živimo, ali postavlja se pitanje koliko je takva analiza svrsishodna kada Kaos takođe obiluje gomilom scena koje se ponavljaju, koje su pune praznog hoda i prosto spore i dosadne?

Nemam odgovor na ovo pitanje. Kada se podvuče crta, mera u kojoj će vam se ova serija dopasti ne zavisi od toga koliki ste zaljubljenik u grčku mitologiju, nego od toga koliko ste slabi na šarm Džefa Goldbluma i njegovu sposobnost da izgovara replike kao da ih je tek tog momenta pročitao prvi put. Većina Netfliksovih serija nema ni to kao adut, tako da ću za kraj samo ostaviti ovu Prometejevu poruku ovde, a vi je tumačite kako vam drago:

Tagovi:

Preporučeni tekstovi

40 godina Pariza u Teksasu

40 godina Pariza u Teksasu

Ako nikad niste bili fan filma u kom izgubljeni kauboj traži ženu koja radi u nekom bizar hotlajnu, da li ste sigurni da ste filmofil, ikada voleli ili bili čovek?

Pratite nas na:

0 Comments

Submit a Comment

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *