fbpx
ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹

Lista aktuelnih ženskih serija za ostatak leta

U velikoj ponudi ženskih serija nađite svoj izbor za kraj leta

24. August 2021

U poslednjih nekoliko godina pojavljuje se sve više serija sa ženama u glavnim ulogama. Kako ne bih preterala sa primerima, držala sam se par odrednica tokom sastavljanja ovog letnjeg spiska. Odlučila sam da ne navodim posebno serije o kojima je već pisano na Oblakoderu (zainteresovani mogu da istraže rubrike Špijunka i Stepenice), te sam, shodno tome, uvrstila samo one serije koje su emitovane ove godine, bilo da je u pitanju njihova prva ili poslednja sezona. Takođe, pošto prirodno više gravitiram ka komedijama, ukratko ću na početku navesti tri drame vredne pomena.

Jedna od njih je distopična Sluškinjina priča (The Handmaid’s Tale), čija se četvrta sezona završila pre dva meseca, a peta je planirana za sledeću godinu. Ova adaptacija istoimenog romana Margaret Atvud predočava nam alternativni turobni svet u kome društvo plodne žene tretira kao mašine za rađanje, dok one koje su sterilne učestvuju u tlačenju tih prvih, drugim rečima, sluškinja iz naslova. Druga je Dobra borba (The Good Fight), spinof Dobre žene (The Good Wife), sa moćnom Kristin Baranski u glavnoj ulozi. Emitovanje pete sezone ove advokatske drame trenutno je u toku. Od samog početka Dobra borba je izuzetno politički angažovana – što će nekima smetati – ali što duže traje, to postaje ćaknutija – što će se nekima dopasti. Treća drama je Na terapiji (In Treatment), sa Uzo Adubom u ulozi terapeutkinje. Četvrta sezona završena je krajem juna, 11 godina nakon emitovanja treće sezone. Ova nova sezona predstavlja i novi početak jer nije narativno povezana sa prethodne tri. Format same serije specifičan je i jedinstven u poređenju sa ostatkom ove liste: svaka epizoda posvećena je jednom pacijentu, odnosno jednoj psihoterapeutskoj seansi.

Kristin Baranski u Dobroj borbi

Sve tri pomenute drame dostupne su na platformi Ejč-Bi-Ou Gou (HBO Go). A sada pređimo na komedije!

Tuca & Bertie (Netflix & Adult Swim)

Lisa Hanavalt je glavna vizuelna autorka i jedna od koscenarista Bodžeka Horsmana (BoJack Horseman), a animirana serija Tuka i Berti predstavlja njen samostalan projekat. Ovog puta nije reč o konju u depresiji, već o dve drugarice ptice: Tuki (tukan, glas joj daje Tifani Hadiš) i Berti (drozd pevač, glas joj daje Ali Vong). Prva sezona nas uvodi u brz, nadrealan, smešan, vizuelno jedinstven svet ove dve devojke u kasnim dvadesetim, dok druga sezona ulazi dublje u njihov odnos i preispituje njegovu ulogu u njihovim životima. Prva sezona bila je prikazivana na Netfliksu koji je seriju otkazao nedugo nakon premijere, uprkos dobrim kritikama, ali kanal Adult Swim je, srećom, preuzeo prava i treća sezona je naručena ovog leta u trenutku kad je druga tek počela. Negde u slično vreme sa prikazivanjem ove animirane serije, na Netfliksu se pojavila još jedna: Disenchantment, iz kičice oca Simpsonovih, Meta Grejninga. Ova serija će možda biti zanimljivija fanovima epske fantastike jer je u pitanju mešavina tog žanra i animirane komedije, sa mladom devojkom u glavnoj ulozi.

Nema greške ✔✔✔

Never Have I Ever (Netflix)

Devi (Maitreji Ramakrišnan) je srednjoškolka koja voli da uči, živi u Kaliforniji, tresu je hormoni i dopada joj se najzgodniji dečko u školi. Nakon iznenadne smrti svog oca, doživljava psihosomatski krah zbog kojeg počinje da ide na terapiju (terapeutkinju odlično tumači Nisi Neš). Vremenom se mnogo toga promeni u odnosima sa simpatijom, prijateljima i porodicom, a vrlo brzo se ispostavlja da Devi često donosi sebične odluke koje joj komplikuju život više nego što joj pomažu. Druga sezona koncentrisana je najvećim delom na zabavni ljubavni trougao u koji upada, ali saznajemo više i o ostalim likovima, kao i o Velikom Getsbiju u jednoj epizodi. Narator serije je teniser Džon Makenro (neočekivan izbor koji je ispao pun pogodak), jedna od koautorki je Mindi Kejling, a saundtrek je prilično dobar.

+ 1

Pen15 (Hulu)

Ovo je još jedna tinejdžerska serija, ali istinski potpuno drugačija od svega što sam gledala na tu temu. Maja Erskin i Ana Konkl, obe rođene 1987. godine, glume trinaestogodišnje verzije sebe u sedmom razredu, okružene decom koja zaista imaju 13 godina. Razlog za ovo je veoma prost: želele su da bez zadrške prikažu svoja iskustva iz tog perioda i nisu htele da potencijalne devojčice-glumce dovode u neprimerene situacije, kao što su igranje pred ogledalom u tangama ili simuliranje masturbacije. Uz to, odrasli dubleri korišćeni su u svim scenama u kojima ove dve žene dolaze u fizički kontakt sa nekim od dece, tako da su i na to mislile. Iako ovakva glumačka postavka zvuči uvrnuto, sama serija je neočekivano sirova i prenosi iskustva sedmaka toliko uverljivo scenarijom, režijom i kastingom (Majinu mamu čak glumi njena prava mama koja uopšte i nije glumica), da američki kritičari ovu seriju žanrovski određuju kao „traumediju“. Pen15 uspešno pogađa u živac prikazom okrutnosti poznih osnovaca, tako da tvrdim da ne postoji osoba koja bi gledala ovu seriju i kojoj ne bi bilo neprijatno. Takođe, Ana i Maja su izvanredne u podražavanju načina govora i fizičkog neizdrža ovog uzrasta, te ih je ponekad i teško gledati. Međutim, radnja je smeštena u 2000. godinu, što znači da saundtrek obiluje hitovima iz tog doba i potpomaže prevazilaženje eventualnih poteškoća. Prvih sedam epizoda druge sezone emitovano je prošle godine, a ostatak je prekinula pandemija. Nova, specijalna animirana epizoda, zakazana je za 27. avgust, a nakon toga biće prikazano još sedam epizoda.

Maja Erskin demonstrira tip humora koji preferiram

Feel Good (Netflix)

Mej (Mej Martin) je Kanađanka, stendap komičarka, živi u Engleskoj i na rehabilitaciji je od korišćenja droga. Njen zavisnički tip ličnosti utiče na način na koji konzumira alkohol, isto kao i na odnos sa novom devojkom Džordž (Šarlot Riči) koji se prebrzo razvija. Prva sezona prati Mej i Džordž dok pokušavaju da ostanu zajedno uprkos svim (unutrašnjim) preprekama na koje nailaze (vrlo brzo sam počela da priželjkujem da raskinu što pre, da bi me rešile bede daljeg gledanja), a druga sezona bavi se Mejinim suočavanjem sa sobom, prošlošću i time kakav to uticaj ima na njen odnos sa Džordž. Lisa Kudrou je izuzetna kao Mejina majka bez dlake na jeziku, a kome ova serija ne ispuni željenu kvotu lezbejske drame, može da pređe na The L Word: Generation Q (Ljubav je ljubav: Generacija Q na platformi Ejč-Bi-Ou Gou). Druga sezona samo što je počela sa emitovanjem, navijamo za Bet i Džidži!

Interesantna tehnika tešenja Mejinog drugara Nika (Tobi Bamtefa)

A Black Lady Sketch Show (HBO)

Robin Tidi, Ešli Nikol Blek i Gabrijel Denis pojavljuju se u svim epizodama tokom dve sezone ove skeč komedije (prevedeno kao Crna dama izvodi skečeve na Ejč-Bi-Ou Gou). Kao što je generalno slučaj sa ovim žanrom, prikazane situacije su bizarne i hiperbolične, a budući da se rasno pitanje često provlači kroz skečeve, najbolje fore su one koje su politički najnekorektnije i zbog kojih se belci preznojavaju. Ima mnogo gostujućih glumica, a jedna od njih je i koproducentkinja Isa Rej. Ona je, takođe, autorka komedije Nesigurna (Insecure), u kojoj analizira slične teme (iskustvo mlade, crne žene u Americi), ali kroz narativ koji se linearno nastavlja iz epizode u epizodu, što će nekima možda biti privlačnije.   

Robin Tidi u ulozi jednog od upečatljivijih karaktera: doktorke Hadase Olajinke Ali Jangman

Shrill (Hulu)

Ejdi Brajant, dugogodišnja članica glumačke postave Subotom uveče uživo (Saturday Night Live), koautorka je i glavna glumica ove komedije. Poslednja, treća sezona emitovana je ovog proleća. Ejdi glumi Eni, novinarku portlandskog nedeljnog časopisa. Prva sezona bavi se njenom potragom za autentičnim autorskim glasom, kao i kompleksnim odnosom prema vlastitom telu. Druga sezona komplikuje veze na poslovnom i ljubavnom planu, a kroz nekoliko epizoda osvrće se i na problem monetizacije feminizma. Treća sezona bavi se sazrevanjem i samim tim je najzaokruženija. S obzirom na to da Ejdi vuče korene iz skeč serije kakva je SNL, Shrill obiluje apsurdnim situacijama, karakterima i replikama. Posebno želim da pomenem Kamerona Britona, glumca koji je nemoguće dobro odigrao poremećenog serijskog ubicu Edmunda Kempera u izvrsnoj drami Mindhunter. U trećoj sezoni Shrill pojavljuje se kao jedan od sporednih likova i potpuno je sabio ulogu koja je dijametralno suprotna Kemperu.

Enin šef Gejb (Džon Kameron Mičel) deli savete od životnog značaja

This Way Up (Channel 4 & Hulu)

Kritičari ovu komediju porede sa Flibeg jer prati ženu srednjih tridesetih godina u mentalnoj krizi. Glavna junakinja je Onja (Ešling Bi), Irkinja koja živi u Londonu i pokušava da se vrati „normalnom“ svakodnevnom životu nakon nervnog sloma. U poređenju sa Flibeg, serija This Way Up je narativno sporija i suptilnija, sa samonipodaštavajućim humorom i neskrivenom anksioznošću glavne junakinje koji deluju kao protivteža u odnosu na njenu očiglednu harizmatičnost. Vrlo je lako upasti u Onjin nestabilan unutrašnji svet, a nedavno emitovana druga sezona posvećena je „onima kojima treba podsećanje da nađu nadu“, kako kaže natpis na kraju poslednje epizode. S obzirom na to da je kraj druge sezone ostao otvoren, pretpostavljam da nas očekuje i treća. Uzgred, Tobajas Menzis briljira u ulozi Onjine simpatije, pa vredi gledati samo zbog njega.

Tačno + pretačno

We Are Lady Parts (Channel 4 & Peacock)

Ovo je serija za sve one koji su gledali Ramija i poželeli da vide premisu te komedije iz ženske perspektive (u tu grupu spadamo otprilike tri čoveka i ja). Šalu na stranu, We Are Lady Parts nam zaista donosi nešto novo. Amina (Andžana Vasan) muslimanka je u srednjim dvadesetim, živi u Engleskoj, na doktorskim je studijama, svira gitaru za svoju dušu, i, uprkos tome što su njeni roditelji puni podrške i ljubavi, oseća pritisak okoline da treba da nađe muža. Međutim, umesto da stupi u brak, Amina postaje član ženskog pank benda Lady Parts. Dok Amina pokušava da prevaziđe tremu od javnih nastupa koju je zaradila u detinjstvu, bend pokušava da se probije barem minimalno u nekakvu javnost. Zanimljiv je kontrast između Amininih konzervativnih školskih drugarica i onih iz benda, budući da su sve muslimanke. Omiljeni lik u seriji mi je menadžerka benda kojoj hidžab pokriva sve osim očiju, pa joj nikada ne vidimo celo lice. Još jedna komedija se ove godine bavila temom ženskog benda (Girls5eva), ali ne mogu da je preporučim jer nisam uspela da se nateram da pogledam više od dve epizode.

Najbolja pesma benda Lady Parts

Dickinson (Apple TV+)

Očekivala sam da ću u ovoj seriji zateći obradu života i rada Emili Dikinson tipičnu za biografski žanr. Međutim, zatekla sam sve osim toga: jezičke anahronizme, Viza Kalifu koji glumi Smrt, razmaženu Emili koja trčkara uz Bili Ajliš i Lizo u pozadini, vezenje psovki dok se simultano živo diskutuje o politici, tverkovanje uz trep muziku u besprekornim kostimima na besprekornim setovima epohe devetnaestovekovne Amerike, prekopavanje groba bebe koja je umrla pre 27 godina, haluciniranje velike pčele koja priča, prizivanje duhova, takmičenje u pravljenju torti, raspravljanje o bračnim seksualnim dužnostima u ogromnoj rupi u zemlji… Sve ovo zvuči kao da nikako ne bi skladno išlo jedno sa drugim, ali ipak ide. I čak se uklapa uz recitovanje stihova Dikinsonove – svaka epizoda posvećena je jednoj njenoj pesmi, te prikazani događaji služe kao kontekst za nastanak pesama. Ova serija uopšte ne haje za vernost istorijskim ličnostima i vreme koje prikazuje i to je njena najveća draž. Čim je Džejn Krakovski u ulozi Emiline majke sluđeno zamahnula satarom u prva tri minuta prve epizode, znala sam, bez dileme, da će mi se i ostatak dopasti. Na početku prve i druge sezone imamo naznačeno i moguće objašnjenje toliko duhovite autorske slobode: Emili Dikinson nije objavila skoro nijednu pesmu za života, te se o njenoj poeziji malo toga zna, a o periodu koji obuhvata druga sezona (vreme nakon ženidbe njenog brata) ne zna se skoro ništa. Iako recitacija i vizualizacija stihova Dikinsonove deluju pomalo kičasto i iako ponavljanje istih podzapleta postaje dosadno posle nekog vremena (mislim da ni sami scenaristi ne umeju da izbroje koliko puta Emilin otac zabrani Emili da piše i koliko puta ona odbije da joj objave pesme), ipak se radujem trećoj sezoni i nadam se da će se pojaviti sledeće godine. Hvala Eplu i Stivu Džobsu.

Hejli Stajnfeld kao Emili Dikinson kanališe Toma Sojera i Ebenezera Skrudža istovremeno

WandaVision (Disney+)

Ovo je mini-serija koja uz Mandalorijana i Lokija čini šlag na torti Diznijeve striming platforme. Kroz devet epizoda prisustvujemo Vandinom (Elizabet Olsen) suočavanju sa gubitkom. Epizode u prvoj polovini sezone snimane su u različitim stilovima koji predstavljaju pastiš sitkoma iz različitih televizijskih epoha od pedesetih do ranih dvehiljaditih. Ova stilistička raznolikost prilično je neobična za serije i filmove superherojske tematike, a ujedno je i najjači adut VandaVizije. Naravno, pored toga što gledaoci imaju priliku da saznaju šta se desilo nakon radnje poslednjeg dela Osvetnika (Kraj igre).

Ko hoće da sazna da li Vanda ima i TikTok izdanje, mora da gleda VandaViziju

Hacks (HBO Max)

Nije tajna da se ne mogu zasititi Džin Smart. Gledala bih je i kao jednonogog i jednookog Musu Kesedžiju koji odlazi na rehabilitaciju u Švajcarsku da planira osvetu. Ali, bez obzira na moju oduševljenost ovom glumčinom, Hacks je, po mišljenju mnogih, komedija godine, ako ne i serija godine. Premisa je jednostavna: mlada komičarka Ava (Hana Ajnbinder) pomaže iskusnoj koleginici Debori (Džin Smart) da poboljša i osavremeni svoj okamenjeni materijal. (Debora dosta podseća na Džoun Rivers) Tu se, razume se, svašta izdešava, a to svašta uokvireno je kontrastom između Debore koja je morala teško da zaradi svaki životni uspeh i Ave, selektivno politički korektne pripadnice generacije Z. Ovaj kontrast ujedno krije keca u rukavu cele serije, a to je hemija između dve glavne glumice i način na koji se njihovi likovi bespoštedno čašćavaju od početka do kraja. Ukratko, Hacks je ono što je Veče sa Ketrin (Late Night), film Mindi Kejling sa Emom Tompson (koju obožavam!) u glavnoj ulozi, trebalo da bude: duhovit, pametan, dirljiv, na momente apsurdan narativ. Da ne kažem, topla ljudska priča za skoro sve uzraste! U iščekivanju druge sezone koja će se, valjda, pojaviti sledeće godine, oni koje ponese Džinina energija žene u zrelim godinama mogu da nastave sa Grejs i Frenki. Prve četiri epizode finalne sezone tek što su se pojavile na Netfliksu, a pošto Džejn Fonda i Lili Tomlin kao Grejs i Frenki jurcaju tamo-amo po Kaliforniji, ta serija će me uvek asocirati na leto.

Debora (Džin Smart) odgovara na pitanje kako se oseća povodom nedavne smrti svog bivšeg muža

Tagovi:

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na:

0 Comments

Submit a Comment

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *