fbpx
ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Simbol Beograda - Avalski toranj ✹

Marko Ječmenica: Autentičnost kao najvažniji faktor umetnosti

Kako izgleda kreativni proces, šta je najvažnije što je naučio na fakultetu i u kom pravcu će dalje razvijati svoj rad, pitali smo Marka Ječmenicu, mladog dizajnera
Piše: Marija Milić

10. July 2024

Tradicionalno, svake godine, studenti sa smera Savremeno odevanje na Fakultetu primenjenih umetnosti svoje radove prikazuju na završnoj izložbi diplomskih radova. Ove godine, Marko Ječmenica jedan je od studenata koji je prikazao svoje viđenje mode i umetnosti, a kroz to i deo sopstvene ličnosti koja je inkorporirana u svaki segment njegovog rada. Marko ovo smatra najcelovitijim radom do sada, a kroz čitav proces se upoznavao sa samim sobom i sa sopstvenim afinitetima. Maštanje je za njega omiljeni deo kreativnog procesa jer predstavlja segment koji je nekontrolisan i odvojen od realnosti. A upravo kao produkt mašte nastali su i radovi koje možete pogledati na aktuelnoj izložbi koja je otvorena u Bioskopu Balkan.

Šta smatraš najvažnijim što si naučio na fakultetu?

Marko Ječmenica: Mislim da sam puno toga naučio na fakultetu, ali kao jednu od najbitnijih stvari izdvajam to što sam naučio da inkorporiram sebe i neki deo sopstvene ličnosti u svaki segment svog rada. Smatram da je autentičnost najvažniji faktor kada govorimo o umetnosti, a upravo je dolazak do sopstvenih kreativnih nagona i prepoznavanje sebe jedan od najvećih izazova.

U kom pravcu misliš da će se tvoj rad razvijati posle fakulteta?

Iako sam uvek želeo da imam u planovima nekoliko narednih koraka, u periodu nakon fakulteta želim da se prepustim istraživanju i traganju onoga što mi najviše leži. Pored dizajna, imao sam priliku da se isprobam u raznim drugim modnim i umetničkim poljima, što mislim da doprinosi krajnjem rezultatu, odnosno dolasku do one oblasti koja mi je najdraža i u kojoj se najviše pronalazim.

Da li smatraš da si do sada potpuno razvio svoj umetnički izraz?

Mislim da nikada neću moći da kažem da sam u potpunosti razvio svoj umetnički izraz jer je on živi deo mene koji se razvija i menja onako kako se ja razvijam i menjam, dakle to je jedan neprekidan tok.

Opiši svoj kreativni proces. 

Svaki pojedinačni kreativni proces izgleda drugačije, ali ono što mogu da izdvojim kao zajedničko za svaki od njih jeste da počinje od maštanja, koje je neobuzdano i nekontrolisano, a često se ispostavi i kao najuzbudljiviji deo jer je odvojen od realnosti. Nakon ovog dela dolazim do nešto opiljivijeg, a to je crtež koji uvek prati istraživanje tkanina i davanje namena određenim materijalima. Proces realizacije (krojenje i šivenje) je takođe vrlo interesantan deo jer ideja koja je nekada bila u mašti tada dobija realan oblik i postaje stvarna, a u ovom delu procesa često dolazi i do novog sagledavanja ideje i manjih ili većih promena.  

Od ideje do formata – čime ti je najzanimljivije da se baviš? Šta te kod jednog rada najviše interesuje?

Teško mi je da izdvojim jedan segment rada za koji bih rekao da mi je najinteresantniji zato što svaki rad posmatram kao celinu i mislim da celina sa izdvojenim segmentima više ne bi bila celina. Mogu reći da je inicijacija ideje vrlo uzbudljiv momenat jer je van realnosti, a takođe mi je vrlo draga i prezentacija finalnog proizvoda i sagledavanje dobijenog rezultata na kraju procesa.

Kakva je perspektiva mladih umetnika u Srbiji?

Mislim da perspektiva mladih umetnika u Srbiji svakako nije nešto za šta sa sigurnošću možemo da kažemo da je dobro ili da je loše. Mislim da su naš trud, rad, zalaganje i požrtvovanost za ono što radimo ključni i najvažniji faktori koji kasnije dovode i do uspeha i prepoznatljivosti.

Na koji svoj dosadašnji rad si najponosniji?

Najponosniji sam upravo na svoj diplomski rad. To je kolekcija kroz koju smatram da sam uspeo da iskažem baš ono što je meni bilo važno i značajno. Takođe je i moj najcelovitiji rad do sada, a u čitavom procesu sam uživao, ali i upoznavao se sa samim sobom i sa sopstvenim afinitetima. Ovaj rad je za mene važan takođe i zbog toga što je inicijalna ideja nastala iz nečeg vrlo ličnog, a smatram da sam uspeo da tu svoju priču ispričam savremenim modnim jezikom i tako je učinim dostupnom svakom posmatraču. Ceo ovaj rad mi je značajan i drag i zbog toga što su na ovom putu sa mnom bili i divni ljudi koji su me podržavali, pomagali i ohrabrivali, a rad je nastao pod mentorstvom doc. Senke Kljakić.

Autorska ekipa fotografija:
Fotografije: Filip Koludrović
Model: Vukadin Filipović
Šminka: Marija Stošić
Asistent fotografa: Darko Sretić

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na:

0 Comments

Submit a Comment

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *