fbpx
ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji

Kako biste opisali sebe u tri emodžija?

Iako ih svakodnevno koristimo, pitanje je koliko dobro poznajemo inicijalno značenje svih 3.363 emodžija (verovali ili ne, ima ih toliko)
Piše: Marija Milić

2. September 2022

Popularni emoji/emodži (u našem govornom području poznatiji kao smajlići) zauzeli su veliku ulogu u virtuelnoj komunikaciji. Ovi nezaobilazni pomoćnici ili dodaci u digitalnom svetu patentirani su još davne 1997. godine (tada je postojalo svega 90 emodžija), a smatra se da su globalnu popularnost doživeli 2010. godine. Danas je nezamislivo dopisivati se bez njih, ali i kačiti razne objave, koje često dodatno opisujemo baš uz pomoć smajlića. Naravno, uvek postoje izuzeci, te neki ljudi pri dopisivanju izbegavaju upotrebu istih. Često odsustvo emodžija vezujemo za to da je neko ljut, nervozan, ili komunicira striktno poslovno. Ovo ne mora uvek da bude slučaj, ali komunikacija neverbalnim putem dosta zavisi od toga koliko poznajemo osobu sa kojom se dopisujemo, a upravo uz pomoć njih, komunikacija ruši i jezičke barijere. Tako, ukoliko ukombinujemo dva ili više smajlića, možemo jasno dobiti značenje onoga što je pošiljalac želeo da kaže. Međutim, ono što emoji označavaju može da se tumači i različito u odnosu na kulturološke razlike, ali i navike koje u komunikaciji koje osoba sa kojom se dopisujemo ima. Ovo posebno ima smisla ukoliko su u pitanju bliski kontakti, te korišćenje određenih emodžija ima posebno značenje i dekodira se na individualan način.

Prvi set emodžija iz 1997

Emodžiji su u poslednjoj deceniji preuzeli primat i u reklamama, video spotovima (Drejkov cover za album), takođe, fanovi Beyonce koriste pčelu kako bi se identifikovali (queen B). Njena pesma Lemonade opisivala se kombinovanjem limuna i pčelice, a u trenutku kada je pesma izašla, primećen je ogroman porast pri upotrebi ova dva smajlija. Emodži zmija se često koristi da označi nekoga ko je podmukao ili dvoličan, a povezan je i sa svađom između Tailor Swift i Kanye Westa iz 2016. godine. Katy Peri je još davne 2013. godine objavila pesmu Roar i tada upotrebila kombinaciju tri smajlića koji će predstavljati tu pesmu.

Različita potreba smajlija konstantno dovodi do njihovog unapređivanja i dodavanja novih emodžija, te je 2015. godine emodži apdejtovao dostupne opcije koje se nude pri odabiru sličice sa likom, te se pojavljuju emodžiji lica u različitim bojama kože (što pre toga nije bio slučaj), koji se mogu modifikovati. Fejsbuk te godine dodaje opciju lajkovanja slike uz upotrebu emodžija, a Oxford dictionary proglašava „lice koje plače od smeha” za najupotrebljivaniji emodži godine. Tada je prvi put nešto što nije reč (već smajli) dobilo njihovu nagradu. 

Glumac Kyle MacLachlan je na svom tviter profilu još 2016. godine uz upotrebu emodžija opisao radnju sada već popularnog filma Dune, u kom tumači glavnu ulogu. 

Originalni set od 176 emodžija, koji je kreirao Shigetaka Kurita, dodat je kolekciji Muzeja moderne umetnosti (MoMA) u Njujorku. U decembru iste godine (2016), muzej otvara postavku o evoluciji emodžija i njihovom kulturnom uticaju, što nam govori o tome koliki deo svakodnevne ljudske komunikacije oni čine. Još jedan dokaz koji ukazuje na njihovu važnost je to da se svake godine 17. jula obeležava Svetski dan emodžija. Tako su velike građevine, poput Empire State Building-a i Parlamenta u Londonu toga dana prikazali ove simbole putem video bima na svojim zgradama.

O rasprostranjenoj primeni emodžija govori nam i podatak da oni često utiču i na reach objave, te ukoliko na Fejsbuku objava sadrži smajli, reach se povećava za 57%, dok je na Tviteru to 27 procenata. 

Keith Broni je i prvi svetski prevodilac/tumač emodžija, a prema njegovim rečima 92% ljudi na planeti često u svojoj komunikaciji koristi emodžije, dok je prema istraživanjima iz 2016. godine, 2,3 triliona poruka sadržalo barem jedan emodži. On takođe ističe da je važno obratiti pažnju na upotrebu u različitim kulturama, ali i da se emodžiji takođe razlikuju i od telefona do telefona, kao i da njihovo značenje zavisi od konteksta. 

Iako ih svakodnevno koristimo, pitanje je koliko dobro poznajemo inicijalno značenje svih 3.363 emodžija (verovali ili ne, ima ih toliko)?

Popularni palac, iliti odobravanje/lajk, u određenim zemljama Bliskog Istoka može da se tumači kao veoma uvredljiv simbol. Takođe, spojen palac i kažiprst u nekim delovima Latino Amerike tumači se slično kao srednji prst. Kad smo već kod emodžija ruku, raširena šaka često može da se tumači kao bravo, baci pet, ali isto tako može i da znači, zabranu (stop) ili talk to my hand. Dugo se vodila polemika da li čiveni smajli sa dve spojene ruke zapravo predstavlja molbu ili označava baci pet. Tačan odgovor, čini se, ne postoji – reklo bi se da ga svako koristi na svoj način, što je okej, sve dok ne dođe do nesporazuma.

Ono što većinu asocira na sneg i zimu je pahuljica, ipak, ovaj emodži se često koristi i kako bi se opisala osoba koja se brzo naljuti/uvredi. 

Ukoliko vam neko pošalje emodži koze, nemojte se odmah uvrediti, jer ona, pored domaće životinje, označava i osobu koja je strava/kul, kodira se i kao Greatest of All Time.

Smajli sa zaleđenim licem ne označava samo da ste se smrzli ili vam je hladno, već predstavlja i grubo ili divljačko ponašanje nekoga kome upućujete ovog zaleđenog emodžija.

Ako koristite emodži koji plače i smeje se kada je nešto smešno, verovatno imate više od 30 godina (o da, ovaj je bio popularan još 2016.) U međuvremenu, generacija Z koristi lobanju kada je nešto smešno, a ovaj smajli se tumači kao tako smešno da bih mogao da umrem.

Neobičan i pomalo nejasan emodži (četriri crvene linije koje prave kocku) je japanskog porekla, podseća na vene koje se pojavljuju na licu manga lika kada su besni, što prikazuje ljutnju. 

Zahvaljujući Bernie Sanders-u (koji je postao mim nakon što se njegova fotografija kako sedi na inauguraciji proširila interentom), emodži stolica postao je popularan, te se često, pretežno na TikToku, koristi kao odgovor na dobru šalu.

Postoji i osamnaest različitih boja srca, njima najčešće iskazujemo ljubav, a Francuska je zemlja u kojoj se ovi emodžiji najviše upotrebljavaju. Svako srce ima posebno značenje, najmanje korišćeno je braon, dok belo predstavlja čistu ljubav, zeleno, kažu, znači ljubomora, plavo mir lojalnost, poverenje. Ipak, najlepše je kada vi sa dragim osobama odredite koje je „vaše”, te se nemojte previše držati ovih striktnih saveta i tumačenja.

Emodži godine za 2022. je takozvani melting face, najpopularniji novi emodži 2022. godine je smajli „suze radosnice”, dok je za 2021. godinu to bio emodži injekcije, koji je u vreme pandemije predstavljao optimizam za pronalazak vakcine protiv kovida. Najnoviji smajli je korgi koji nosi krunu i zove se PJ, on je napravljen u slavu sedamdesetogodišnje vladavine kraljice Elizabete (ona je velika ljubiteljka ove rase pasa).

Danas zaista postoji bezbroj načina tumačanja emodžija, njihova upotreba je naširoko rasprostranjena, a komunikacija bez njih gotovo nezamisliva. Uprkos standardnim značenjima, najlepše je u svom mikro svetu koristiti ih onako kako ih doživljavate. Ukoliko ste, pak, radoznali, postoji bezbroj sajtova koji nude izvorna značenja svih emodžija. Svakako, emodžiji su tu da bolje opišu vaša osećanja, emocije ili prenesu trenutno raspoloženje. Igrajte se i budite slobodni, makar u krugu vama bliskih ljudi!

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na:

0 Comments

Submit a Comment

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *