fbpx
ANTENA NOVA EPIZODA: Tramvaj broj 1: prvi prestonički tramvaj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Tramvaj broj 1: prvi prestonički tramvaj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Tramvaj broj 1: prvi prestonički tramvaj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Tramvaj broj 1: prvi prestonički tramvaj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Tramvaj broj 1: prvi prestonički tramvaj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Tramvaj broj 1: prvi prestonički tramvaj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Tramvaj broj 1: prvi prestonički tramvaj ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Tramvaj broj 1: prvi prestonički tramvaj ✹

Kratki filmovi, MetaHumans i kafa

Ispovest sa prvog edukativnog programa Epic Games u Srbiji

1. August 2023

Nedavno je u edukativnom prostoru novosadske kompanije 3Lateral, inače dela Epic Games, završen prvi edukativni program koji obrađuje temu vizuelnog pripovedanja u real-time produkciji. Do sada se ovaj program održavao isključivo online, te je ovo bio prvi put da su ga učesnici slušali uživo, na maternjem jeziku, pod istim krovom pod kojim nastaju MetaHuman tehnologije za kreiranje uverljivih animiranih karaktera.

Aktivnosti u okviru Epic Games Novi Sad vodi Materriya Talent Development čiji je tim u ceo projekat doneo višegodišnje iskustvo u realizovanju uspešnih edukativnih inicijativa i događaja kakva je konferencija CGA Belgrade. Da biste dobili direktan, nefiltrirani uvid u to kako izgleda pohađati izuetan ali intenzivan program kakav Unreal Fellowship, prenosimo „ispovest” jednog od prvih učesnika – komičara, scenariste i CGI majstora Nikole Silića.


„Dođi zbog Fellowship-a, ostani zbog fellows-a”
Nikola Silić

Unreal Engine je softver kompanije Epic Games koji se koristi za pravljenje igrica („VIDEO IGARA!”, čujem urlike iz grla ovih što prave igrice). A taj Unreal Engine se koristi i za arhitektonsku vizualizaciju i za virtuelnu produkciju. Čak pokreće i neke robote po fabrikama i skladištima, tako da kad krene robot uprising znate da ste vi krivi što ste hteli bržu dostavu. A kad je već toliko raznovrstan, što se ne bi koristio i za pravljenje animacija i sinematika. E, tu ja dolazim.

Ja nisam programer, arhitekta, a za sada ni robot u fabrici, nego sam lik koji slobodno vreme koristi da pravi animacije, i to mi je primarni hobi od moje 14. godine (sada brojim 39).

Tako da, kada je 3Lateral objavio: „Vi što želite da pravite animacije, imamo za vas u Novom Sadu, u novoj, još neotpakovanoj zgradi Naučno-tehnološkog parka, prvi put u Srbiji, petonedeljni program Unreal Fellowship: Storytelling. Na njemu ćete kroz Unreal Engine, uz pomoć MetaHumana i ekipe iz 3Laterala, Bunkera, TakeOne, FDU, Meterriye i ostalih napraviti sinematik od 30+ sekundi (cinematic je profi fensi reč za animaciju, još više fensi kad je kažeš sa francuskim akcentom… probajte). Are you in?!”

Rekoh: „F%$& YEAH, IDEMO!”

Popunio sam prijavu, poslao sinopsis priče o mornaru i džinovskom oku koju vucaram u „To-Do” folderu već neko vreme, snimio motivacioni video o tome zašto sam kul, a oni su na to rekli: „OK, ajde dođi”. Kupio sam mesečnu kartu za voz BG-NS-BG i započeo petonedeljnu avanturu.

Prve nedelje NTP zgrada nije bila gotova, tako da smo sve radili od kuće preko Zoom-a, što znači da niko nije ništa radio. Ali, od druge nedelje, nas 15 tumbnail-ova sa stanice Zoom smo se konačno sreli uživo ubeđeni da ćemo biti gotovi za „10 dana max”.”

Nismo bili gotovi za 10 dana.

Fellowship je pola vremena predavanje od strane profesora iz svih sfera vezanih za Unreal Engine i pravljenje animacija, a druga polovina je RAD. Fellowship ti omogućuje prostor i tehniku za rad, ali neće raditi umesto tebe. Pet nedelja vi nemate posao, decu, partnera, odmor, spavanje, prijatelje, rodbinu, imate samo Fellowship, i njega jedete, pijete, dišete i mirišete. Sink or swim i ostale metafore, što se kaže.

Koliko se ti iscimaš, toliki su i rezultati. Zapušiš jednu rupu, krenu da cure druge dve. Jednog dana sve tone ko Titanik, drugog dana Titanik nekako leti ko Cepelin. Trećeg dana se Cepelin zove Hindenburg… Manje-više kao i svaki projekat na kome ste ikada radili.

Ali, nijedna količina kuknjave na svetu neće napraviti sinematik sam od sebe, ipak mora da se klikće.

I kliktali smo. U učionici, od kuće, preko Zoom-a, sa laptopova, virtuelnih mašina, pre zore, posle ponoći. Rešavanje problema, pravljenje obilaznica oko istih, menjanje ideja i planova u hodu je postao svakodnevni refleks. Profesori su uskakali uživo i preko Diskorda, cimali se ako se negde zakopamo. Potpišete NDA i onda vam pokažu poprilično impresivna tehnološka dostignuća u domaćoj radinosti o kojima ne smem da pričam jer NDA.

Kafa je bila džabe i u neograničenim količinama.

Družićete se i razmenjivati iskustva sa ljudima koji su mnogo talentovaniji i sposobniji od vas.

Neki od njih će misliti da ste i vi talentovani, osećaj će biti lep.

Pošto će svi polaznici biti suočeni sa istim problemima, teškoćama i uspesima, stvoriće se neka veza, da ne kažem fellowship među vama. (Oh, now I get it).

Kafa je bila džabe i u neograničenim količinama.

Otkrićete koliko vam je stalo, ili ćete naći izgovor zašto nije. Na vama je.

U nekom trenutku, nakon pet nedelja uspona i padova, odustajanja i vraćanja, svi delovi slagalice će se složiti, i neće vas mnogo brinuti što su delovi iz 14 različitih kutija i što se slika krivog tornja iz Pize naslanja na egipatske Piramide, jer osećaj da ste bili deo nečeg velikog, prilično retkog, i da ste uspešno izašli na drugu stranu je neopisiv. (Naravno da je opisiv, tome reči služe, ali dali mi samo stranu i po.)

U svakom slučaju, ako na nekom osnovnom nivou poznaješ Unreal Engine, imaš (ili će ti firma dati) pet nedelja slobodno za usavršavanje, i veeeeliku želju da prođeš ceo pipeline pravljenja sinamatika u ovim alatima – od pisanja sinopsisa preko pravljenja storiborda, sve do kreiranja finalnog proizvoda – i to sve uz Epikov blagoslov i podršku nekih od najvećih stručnjaka za Unreal Engine u zemlji… Otkud znam, prijavi se.

Meni je bilo jedno od lepših iskustava koje sam imao u životu, a i kafa je bila džabe i u neograničenim količinama.

Film „I Sea You”


Prijave za narednu iteraciju Unreal Engine: Storytelling su otvorene do 13. avgusta. Pored ovog, u Epic Games Novi Sad se od jeseni pokreću još dva edukativna programa namenjena digitalnim stvaraocima o čemu ćete biti informisani na njihovoj Artstation stranici.

Za sva dodatna pitanja o programu i ostalim aktivnostima u ovom prostoru pišite Community timu Materriya Talent Development.

Fotografije: Vladimir Borović

Preporučeni tekstovi

Svetski dan laboratorijskih životinja

Svetski dan laboratorijskih životinja

Kako bi se okončale patnje životinja koje se koriste za testiranje u laboratorijama širom sveta od 1979. godine, svakog 24. aprila, obeležava se Svetski dan laboratorijskih životinja

Pratite nas na:

0 Comments

Submit a Comment

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *