fbpx
ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Pruga Beograd-Bar ✹

The Bear: Recept za napredak?

Šta nam obećava treća sezona serije o kuvaru koji obećava?

4. July 2024

Otvarajte šampanjac, izašla je treća sezona serije The Bear! Nove epizode ove, sada već uveliko nagrađivane, dramedije možete naći na striming servisu Disney+. Ako ne znate o čemu se radi, evo kratke premise: profesionalni kuvar Karmi (Džeremi Alen Vajt) vraća se u svoj rodni grad kako bi vodio sendvičaru nedavno preminulog brata. U ovu jednostavnu priču uključeno je mnogo likova i njihovih problema, koje prva sezona maestralno dovodi do usijanja.

Naredna sezona predstavlja predah od stresa i uzbuđenja početne, daje nam priliku da bolje upoznamo likove i njihovu motivaciju. Treća sezona nastavlja u tom duhu, ali pored individualnih karakternih portreta, scenaristi nam sada predočavaju i pejzaž kolektiva. Junaci su saradljiviji, komunikativniji i saosećajniji jedni prema drugima. Oseća se koliko im je važno što su deo zajednice, što lokalne, što kulinarske, što rodbinske. Iz ovog zajedništva jedino Karmi još uvek štrči. Trudi se da bude bolji za sebe i druge, ali da li je uspešan u tome?

Protok vremena je izuzetno bitan u ovoj sezoni

Kada je u pitanju tempo pripovedanja, najnovija sezona daje nam najbolje od oba sveta. Najvećim delom svedočimo smirenim introspektivnim diskusijama, ali u par navrata se vraćamo na haotičnost i tenziju rada u restoranu. Prva epizoda nam odličnom montažom i uz malo dijaloga dočarava Karmijevo emotivno stanje i šta je sve proživeo u prethodnih nekoliko godina.

Reditelj i scenarista Kristofer Storer nam ne objašnjava skoro ništa, već nas pušta da sami tumačimo scene koje nam promiču pred očima kao obličja iz kaleidoskopa. Druga epizoda okuplja sve likove u kuhinji restorana, i iako oni ne napuštaju to jedno mesto i tehnički se ništa ne desi, zbog količine razmenjenih informacija i žustrih rasprava, ovo je jedna od napetijih epizoda u sezoni. Kao što kaže Sidni (Ajo Edebiri), posle samo pet minuta u toj kuhinji imamo osećaj kao da je prošlo bar sat vremena.

Primer bontonske asertivnosti

Izvanredan efekat ovakvog tempa pripovedanja, usporavanja pa ubrzavanja radnje, prisutan je tokom cele sezone, ali najbolje se vidi u šestoj epizodi. Režirala ju je upravo pomenuta Ajo Edebiri i ta epizoda predstavlja emotivno težište treće sezone.

Sledi blagi spojler

Pod naslovom „Napkins“, posvećena je Tini i njenoj potrazi za poslom tokom koje je zapravo našla Karmijevog brata Majkija (Džon Berntal). Neuspešne posete raznim lokalima i ustanovama, dostavljanje biografije koju niko ne želi ni da pogleda, nemogućnost zakazivanja razgovora za posao i prosto odbijanja na sve strane, dato nam je u montažnim sekvencama koje postaju sve sumornije. A onda se desi magija. Tina slučajno završava u Majkijevom lokalu i besomučno nizanje tmurnih scena prestaje. Pratimo razgovor koji objektivno ne traje toliko dugo, ali koji nosi ceo život u sebi. Vreme se skoro pa zaustavlja, a mi ne prisustvujemo dijalogu dva lika, nego iskrenom susretu dva čoveka koji kao da su u sobi sa nama. Neverovatna gluma, scenario i režija. Očekujem da će svi učesnici u ovoj epizodi biti nominovani za sve postojeće televizijske nagrade, i to s pravom!

Kraj spojlera

Tačno + pretačno!

Kada smo kod nagrada, zanimljivo je da je ova žanrovski mešovita serija na sve strane nominovana u kategoriji komedije, iako u njoj, kako epizode odmiču, ima sve manje komedije, a sve više drame. Ovo žanrovsko meandriranje je posle tri sezone postalo dobro poznata stvar, a sama serija je iz tog razloga postala predmet mimova.

Ipak, to ne znači da je trećoj sezoni nedostajalo komičnih elemenata. Za njih su najviše bila zadužena braća Fak, sporedni likovi koji podsećaju na šekspirovske dvorske lude. A možemo to da kažemo i ovako: ako je Karmi Hamlet, Nil (Meti Mateson, kuvar u pravom životu i jedan od scenarista) i Teodor (Riki Stafijeri) su Rozenkranc i Gildestern. Pored njih, tu je i Karmijev rođak Riči (Ebon Mos Bakrak), rastuća zvezda i ove sezone, skoro pa Horacije Karmijevom Hamletu. Ali Horacije koji baš mnogo psuje!

Riči u svom elementu

Za razliku od Ričijevih replika koje postaju krunski dragulj ove serije, dijalozi braće Fak su za mene ipak brzo postali zamorni, i mislim da bi ova sezona glatkije tekla da ih je bilo manje. Takođe, smetalo mi je što nismo dobili više restoranskih scena ove godine, iako ih jeste bilo više u poređenju sa drugom sezonom. Generalno, najveća mana tekuće sezone je to što se malo toga zapravo dešavalo, više se pričalo.

Sveopštem utisku nedogađajnosti doprinosi i repetitivnost Karmijevih flešbekova. Uopšteno, karakterizacija samog Karmija je, po mom mišljenju, najslabiji sastojak serije, uprkos tome što je reč o glavnom junaku. Ili možda baš zato! Mnoštvo likova mi deluje interesantnije od njega – Sidni, Riči, sestra Natali (Abi Eliot), stric Džimi (Oliver Plat), pa čak i mentorka Teri (nemoguće upečatljiva Olivija Kolman) – možda zato što pokazuju znake evolucije. A Karmi?

Imamo repliku godine!

Vratimo se na početak: koliko je Karmi uspešan u svojim nastojanjima da postane bolji za sebe i druge, a time i za gledaoce? On u sedmoj epizodi kaže da bi voleo da njegova zaostavština bude okruženje lišeno stresa i panike. To je upravo suprotno okruženju u kojem radi, koje lično on stvara i kojim nepovoljno utiče na zaposlene, a pre svega na Sidni, svoju poslovnu nazovipartnerku. Ova, sada i eksplicitna, disonanca između Karmijevih želja i postupaka zapravo obećava da će se nešto najzad promeniti u daljem toku radnje. Mislim da više nije toliko ni bitno da li će postati bolji ili gori čovek, samo da već jednom preseče.

Glavni utisak nakon gledanja druge sezone mi je bio da je to tek predjelo pre treće koja će biti glavno jelo. Međutim, treća i četvrta sezona snimane su zajedno i izgleda da ih scenaristi posmatraju kao dva dela veće priče. Tome u prilog ide i činjenica da se treća sezona završava natpisom: „Nastaviće se…“ Pošto glavno jelo koje sam priželjkivala još uvek nije servirano, preostaje nam da mu se nadamo u sledećoj sezoni. Ali zato barem predjela zadržavaju dobar kvalitet!

Tagovi:

Preporučeni tekstovi

40 godina davljenja

40 godina davljenja

Ovih dana slavimo bitan jubilej najbolje komedije strave i užasa sa ovih prostora – Davitelj protiv davitelja

Pratite nas na:

0 Comments

Submit a Comment

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *