fbpx
ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji

Zanima me kako izgleda i funkcioniše svet iza scene

Razgovarali smo sa Teonom Milićević, jednom od polaznica programa za producente u plesu u Nacionalnom plesnom centru u Bukureštu

21. March 2023

Teona Milićević (2002, Beograd) nedavno je bila jedna od polaznica programa za producente u plesu u Nacionalnom plesnom centru u Bukureštu u okviru projekta SEEDS / South East European Dance Stations, u kome učestvuje i Stanica Servis za savremeni ples iz Beograda.

Završila je Srednju baletsku školu „Lujo Davičo”, odsek za savremenu igru, i vanredno pohađala Prvu beogradsku gimnaziju. Nakon srednje škole, upisuje Fakultet dramskih umetnosti na katedri za menadžment i produkciju pozorišta, radija i kulture. Do sada je radila na više projekata u oblastima produkcije i menadžmenta u kulturi: Guess it – projekat održive mode, predstave Bitef dens kompanije (Životinjska farma – M. Isailović, Alpha girls – T. Pjević/J. Filipovac), Bitef festival, festival Pozorište čuda….

S Teonom smo razgovarali o njenom boravku u Bukureštu, ali i okolnostima bavljenja produkcijom na plesnoj sceni u Srbiji.

Kakva iskustva nosiš sa programa za producente u plesu u Nacionalnom plesnom centru u Bukureštu u okviru projekta SEEDS / South East European Dance Stations? Čime ste se konkretno bavili i na čemu je bio fokus u mentorskom programu?

Teona Milićević: Program kome sam imala prilike da prisustvujem ovog februara je bio divno iskustvo – kako u pogledu nadogradnje obrazovanja, tako i u privatnom. Najznačajnije mi je bilo to što sam upoznala kolege, koji su za kratko vreme postali prijatelji, ali van ovog privatnog dobitka, drago mi je što sam mogla da upoznam plesnu scenu Bukurešta, što sam počela sa stvaranjem mreže van Beograda, kao i što sam prisustvovala i učila od izvanrednih predavača. Na predavanjima smo se bavili uporednom kulturnom politikom, upravljanjem pozorištima i plesnim kompanijama, organizacijom festivala, stvaranjem internacionalnih mreža, kao i definisanjem onoga šta su za nas produkcija i menadžment u kulturi.

Kako bi uporedila rumunska i srpska iskustva u radu na nezavisnoj sceni, bilo da se radi o polaznicama i polaznicima kursa, bilo o mentorima s kojima ste razgovarali?

Pre nego šta sam otišla u Rumuniju, mislila sam da se naši sistemi potpuno razlikuju, ali sam ubrzo shvatila da su zapravo vrlo slični i na približnom nivou nefunkcionalni. Što se tiče života umetnika i radnika u kulturi, takođe, nema velike razlike kao kada bismo se poredili sa Zapadom, ali mi je drago što se i tamo neguje buntovnički duh.

Kako si inicijalno odlučila da se baviš produkcijom, odakle se javila ta motivacija? 

Želja za bavljenjem produkcijom u umetnostima javila mi se na kraju srednje škole, prvenstveno kao ideja koja je došla iz mog pređašnjeg umetničkog obrazovanja. S obzirom na to da sam završila srednju baletsku školu, zanimalo me je kako izgleda i funkcioniše svet iza scene, jer mi je do tada samo bio poznat ovaj na njoj. Takođe, shvatila da sam da postoji mogućnost da postanem osoba koja kreira kontekst za umetnike i njihovo stvaralaštvo, ali i da bliže upoznam trenutni sistem. Zato sam odlučila da upišem Fakultet dramskih umetnosti, gde sam trenutno studentkinja druge godine godine katedre za menadžment i produkciju pozorišta, radija i  kulture.

Kako si prvi put stupila u kontakt sa Stanicom i šta te je inicijalno privuklo u radu s ovom organizacijom?

Prvi put sam stupila u kontakt sa Stanicom kroz različite edukativne programe koji su bili organizovani – radionice savremene igre, zatim Kondenz festival, kao i predstavljanje radova Puzzle programa u KC Magacinu. Stanica je jedan od glavnih aktera na nezavisnoj plesnoj sceni, pa me je interesovalo kako je ona zapravo struktuirana, njena istorija, i na koji način se produkcija na nezavisnoj umetničkoj sceni razlikuje od produkcije u javnim ustanovama kulture.

Za mladog producenta/kinju, koji su glavni izazovi u radu na nezavisnoj plesnoj sceni? Šta je to što te raduje, a gde vidiš ključne probleme?

S obzirom na to da ranije skoro i nisam imala prilike da radim na nezavisnoj sceni, iz teorijskog znanja koje imam o njoj, kao i razgovora sa umetnicima koji je čine, mogu da uvidim koji su to problemi sa kojima se svi srećemo. Prvenstveno se tiču manjka podrške od strane države, kako finansijske, tako i u pogledu drugih resursa. Takođe, ovo ne olakšava ni naš prekomplikovani administrativni sistem. Sa druge strane, ima mnogo toga što me raduje, prvenstveno upoznavanje nove zajednice i otkrivanje načina na koji će se promene desiti.

Koliko je producentski posao za tebe povezan sa onim kreativnim?

Na ovo pitanje mogu da dam baš subjektivan odgovor, jer mislim da svako ovaj posao definiše za sebe na svoj način, ali za mene su oni usko povezani jer na prvom mestu vidim sebe kao kreativca, a ne toliko kao administratora.

Koliko ti je važna sinergija stvaralaca/izvođača i producenata, od početne ideje do realizacije?

Zavisno od toga kakav je projekat u pitanju, odnosi u autorskom timu su drugačiji, ali mislim da je sinergija između njegovih članova u svakom slučaju na prvom mestu što se tiče važnosti, jer ukoliko je nema, projekat neće biti uspešan. Možda se desi da dobijemo sjajan rezultat, ali na kraju dana, ako smo do njega došli užasnim procesom, mislim da nije toga vredan.

Foto: Mihai Ivasçu
Naslovna fotografija: Milica Gvozdenović

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na:

0 Comments

Submit a Comment

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *