fbpx
ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji

Izolacija u teksturi zvuka sa Matijom Milanović

„Kada produkcijski karantin počne može da traje satima uz prazne šolje kafe i pune pepeljare, stvaralac tada nastupa i donosi odluke u cilju da što brže manifestuje svoju ideju.''

6. April 2020

Postoje mnogobrojne profesije čiji posao zahteva rad u četiri zida poput karantina u kome se množe ideje i stvaraju čuda, a muzička produkcija je svakako jedna od njih. Stvaranje muzike je poziv, a onaj ko ga prepozna sprema se na dugačak put, pun prepreka, sa sigurnim krajnjim ciljem – zvukom koji opravda sav uložen trud.

U Obalkoderov Salon seda Matija Milanović, producent techno muzike, čiji rad prepliće sve nijanse koje zvuk može da sadrži. Sa Matijom smo proćaskali o njegovom radu, samom zanimanju, privilegijama i čarima takvog poziva, kao i kako to izgleda produkcijski karantin.

Kada kažem da muzička produkcija zahteva karantin, mislim na sve one sate posvećene stvaranju. Šta produkcijski karantin sve obuhvata i kako on tačno izgleda?

Produkcijski karantin u mom slučaju obuhvata određeni period vremena koji je potreban da se neka emocija, misao ili vizija pretvori u zvuk, teksturu i boju. Sve počinje od ideje i stanja uma sa kojim se ulazi u kreativni proces. Sledeći korak je dizajn zvuka i naznačavanje generalnog tempa i mood-a kompozicije, melodičnim i ritmičkim elementima kroz sintisajzere i ritam mašine. Svaki vid hardvera i softvera ima svoje karakteristične sonične sposobnosti, tu dolazimo do izbora pojedinca i priče koju on želi da prenese slušaocima. Kada produkcijski karantin počne može da traje satima uz prazne šolje kafe i pune pepeljare, stvaralac tada nastupa i donosi odluke u cilju da što brže manifestuje svoju ideju. Jako je bitno praviti pauze posle intenzivnog slušanja da bi se uši odmorile i osvežio uvid u to što se kreira.Teško je staviti se u poziciju slušalaca koji sluša prvi put vašu kreaciju, zato stvaralac mora da bude siguran u svoje odluke čak i posle 2 – 3 sata slušanja istog repetitivnog loop-a. Postoje dani kada inspiracija nije prisutna i tad je najbolje zaustaviti sve i raditi nešto drugo u prevodu „You can’t rush art“.

U kom trenutku svog života shvataš da je muzika tvoj poziv i krećeš da se baviš njome?

Još kao dete sam pokazao ogromno interesovanje i strast za muzikom. Kao slušalac volim da istražujem i ulazim u srž muzike koju slušam svakodnevno. Sve je počelo 2017. godine kada je jedan moj prijatelj instalirao na moj kompjuter FL Studio 10 i pokazao mi neke osnove rada u programu. U sledećih nekoliko meseci sam pokazao ogromnu želju da naučim što više i uđem u srž muzičke produkcije i pronalaženja ličnog zvučnog identiteta sa nekim „DIY“ stavom. Nakon male pauze nastavio sam da učim muzičku teoriju i polako prelazim na svoj trenutni DAW Ableton Live. Tu sam otkrio malo drugačiji režim rada sa više „hands on“ pristupom i to je bilo baš ono što je meni trebalo u tom trenutku. Poslednja alatka koju sam dodao u svoju selekciju je VCV Rack gde eksperimentišem sa modularnom sintezom i pravljenjem muzike koristeći određene frekvencije.

Album koji je najviše uticao na tvoj razvoj?

Definitivno Jeff Mills – One Man Spaceship.

Traka koja se izdvaja u poslednjih mesec dana tvog života?

Eduardo De La Calle – My Own Transition.

Pored elektronskog zvuka, u koji si još zaljubljen?

Jazz, Soul, i Funk. Elemente ovih žanrova možete čuti u skoro svim ranim počecima elektronske muzike.

Koji motivi preovladavaju u tvojoj muzici, čime se inspirišeš?

Moja muzika ima minimalističan pristup sa dozom repeticije, gde slušalac može da se izoluje u teksturi zvuka. Volim da eksperimentišem sa sinkopiranim ritmom i perkusivnim elementima. Preko toga nekada odsviram pad za atmosferu ili neku string sekciju za određenu dozu tenzije ako je potrebno. Za lead zvukove često koristim sekvencer gde snimim određeni akord preko klavijature i onda ga programiram u samom sekvenceru. Inspiracija dolazi iz života i okruženja, najviše iz arhitekture i betona koji gledamo svaki dan. Drugi oblici umetnosti takođe doprinose inspiraciji u vidu filma, slikarstva i video igara.

Na kojim sajtovima/platformama istražuješ i preslušavaš muziku najčešće?

Bandcamp, Soundcloud, Beatport. Dešava se i da mi neki umetnici sa kojima sam u kontaktu pošalju neki neobjavljen materijal ili neke gemove koje oni skupljaju godinama tako da imam prilike da čujem dosta kvalitetne muzike.

Kakva je procedura sa izdavačkim kućama, kako se do njih dolazi?

Generalno svi primaju demo, što je uspešnija izdavačka kuća to je veća šansa da su preplavljeni demo snimcima i automatski se povećava period vremena koji morate da čekate da bi dobili odgovor. Ako poznajete nekog artista koji je već u svemu tome mnogo je lakše poslati njemu/njoj lično, jer su iskusniji i mogu da vas upute u određene izdavačke kuće gde će vaš zvuk doći do prave publike. Neke izdavačke kuće rade i na promociji izdanja gde ih šalju određenim artistima na promotivno slušanje gde možete videti komentare i utisak koji je vaša kreacija ostavila njih.

Nekada je teško prepoznati žanr u elektronici, da li danas postoji jasna granica?

Granice se pomeraju svakog dana i muzika evoluira kao i slušalac. Postoje određeni žanrovski kalupi u vidu BPM-a i karakterističnog dizajna zvuka, ali danas možemo čuti razne žanrove i podžanrove koji su nastali uzimanjem određenog koncepta nekog žanra i obrađivanjem istog na nov i inovativan način.

Ko je Matija Milanović kada se ugasi muzika?

Prosečan momak koji ima priliku da radi nešto što istinski voli, i da pronađe svoj mir u tom procesu.

Na čemu trenutno radiš?

Trenutno radim na solo EP izdanju za izdavačku kuću (Occhiolism) mog dragog prijatelja i talentovanog artista Fabian Cioffi-a iz Johanesburga. Pre toga se očekuje LP izdanje sa pretalentovanim Alex  Schultzom i Raavel Manney-em na Occhiolismu.

Fotografije: Matija Milanović privatna kolekcija

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na:

0 Comments

Submit a Comment

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *