fbpx
ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji

appointMENT – predstavljamo 5 mladih umetnika i umetnica

U okviru predstojeće izložbe biće prikazani muzički posteri slovenačkih i srpskih umetnika i umetnica

13. February 2024

U četvrtak, 15. februara, u umetničkom prostoru Kula biće otvorena grupna izložba appointMENT na kojoj će biti predstavljeni muzički posteri koje su radili različiti umetnici iz Srbije i Slovenije. Izložba je nastala kao saradnja između slovenačkih i srpskih umetnika i galerije DobraVaga iz Ljubljane i Art hub-a Kula iz Beograda. Ovaj događaj jedinstven je i po tome što se otvaranje izložbe paralelno održava u Ljubljani i u Beogradu.

U okviru ovogodišnjeg izdanja appointMENT-a, umetnici su imali zadatak da ilustruju muzički poster za nekog od izvođača sa ovogodišnjeg izdanja MENT festivala. Izbor je bio nasumičan, pa ni sami umetnici nisu znali na početku koji izvođač će im zapasti. Samo neki od umetnika čije ćemo radove videti su Pavle Trifunović, Sofija Pašalić, Petar Micić, Ana Stanojević i Andrija Čugurović, a mi vam ovom prilikom predstavljamo njihove radove, ali vas i bliže upoznajemo sa njihovim stvaralaštvom i inspiracijom za ovu izložbu.

Pavle Trifunović

Pavle Trifunović je jedan od glavnih dizajnera beogradskih barova Zaokret i Sprat, kao i umetničkog prostora Kula. Trifunović kreira i vizuelni identitet raznovrsnih muzičkih festivala, a jedna od njegovih zapaženijih saradnji je sa hrvatskim Velvet festivalom. Svira bas u bendu Sitzpinker i nastupa kao DJ u sastavu GhettoUni.

Navedi tri osobine koje svaki muzički poster mora da ima?

Svaki poster mora da bude 1. pismen 2. pismen i 3. da ima dozu humora u nekom smislu – bilo da je ozbiljan ili potpuno zezanje. 

Za kog izvođača si ilustrovao poster na predstojećoj izložbi?

Za strava belgijski bend koji se zove Pruillip, u pitanju je sludge duo koji je prilicno heavy, što mi se jako dopalo!

Šta je bila inspiracija za tvoj rad na predstojećoj izložbi?

Pruillip ima bas zanimljiv identitet i očigledno su posvećeni i upućeni u vizuelno. Kada sam istražio sve što su imali okačeno na internetu sam skapirao da i nismo toliko daleko po pitanju muzike i inspiracije, pa sam napravio nešto što ja lično smatram da je zanimljivo za njih kao bend. Dopalo mi se što uprkos prilično heavy muzici imaju neke pomalo smešne i bizarne vizuale, pa sam na to i išao. 

Pavle Trifunović, Pruillip

Da li si prilagodio svoj umetnički izraz ovog puta i žanru/izvođaču za koji si radio poster ?

Pošto sam trenutno u fazi istraživanja i širenja toga šta je uopšte moj izraz, ovo je bila super prilika da se igram na jedan drugačiji i (za mene) prilično nov način.

Koliko dobar muzički poster, po tvom mišljenju, doprinosi samom event-u?

Ovo je strava pitanje i mislim da bi trebalo napraviti neki ozbiljan research na tu temu konkretno u BG-u. Ko zna. Možda je sve, a možda i ništa. Suštinski se svodi na publiku i ekipu za koju se to pravi. Beograd je baš zahvalan grad za to, jer postoji zajednica koja jako ceni plakatski rad (verovatno zahvaljujući svim strava dizajnerima koje imamo), a opet je sve u nekom bubble-u, tako da nešto što pogodi jednu ekipu u isto vreme preti da odbije neku drugu. 

Imaš li nekog autora/autorku, kada govorimo o muzičkim posterima, čiji rad ti se baš dopada?

Ima ih previše, ali najbitnija mi je lokalna ekipa i ljudi sa kojima radim i čujem se oko kreativnih stvari skoro svaki dan – Petar Micić i Ana Stanojević, hvala što postojite!

Koliko ti je važno što si deo ovogodišnjeg MENT-a, da li ovaj festival ima neko veće značenje za tebe?

Ment je važno dešavanje i fantastično je što možemo da učestvujemo. U pitanju je otvorena, profesionalna ekipa koja se pre svega divno zabavlja i uživa u umetnosti koju promoviše, i to se stvarno oseća u saradnji sa njima.

Sofija Pašalić

Sofija Pašalić, rođena u Beogradu 1996. godine, diplomirala je na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, smer grafika i knjiga, 2019. godine. Pretežno se bavi ilustracijom, koja je nadahnuta selekcijom pojava sa njihovom simbolikom, udruženim u kreiranju izraza koji za cilj ima prikaz brzog i neuhvatljivog toka misli i opažanja. Digitalnom grafikom, u formi kratkog stripa ili pojedinačne ilustracije, na duhovit način istražuje supkulturne pojave u svom okruženju, njihovo preklapanje ili jednostavno simultano postojanje. Svoje stvaralaštvo i zapažanja teži da proširi u druge umetničke medije, istražujući i prenoseći utiske unutar drugih formi i metoda rada.

Navedi tri osobine koje svaki muzički poster mora da ima?

Možda jedina osobina koju „mora” da ima jeste da bude upadljiv i tu osobinu deli sa drugim vidovima oglašavanja i reklamiranja. 

Za kog izvođača si ilustrovala poster na predstojećoj izložbi?

Za Slovenačku autorku Masayah-u.

Šta je bila inspiracija za tvoj rad na predstojećoj izložbi?

Inspiraciju za poster sam tražila u njenoj muzici. Razmišljala sam o simbolima koje bih mogla da prenesem na plakat, a koji bi indirektno referisali na motive iz njenih pesama. 

Sofija Pašalić, Masayah

Da li si prilagodila svoj umetnički izraz ovog puta i žanru/izvođaču za koji si radila poster?

Više sam se trudila da interpretiram i prenesem svoj utisak prilikom slušanja njene muzike.

Koliko dobar muzički poster, po tvom mišljenju, doprinosi samom event-u?

Mislim da svakakav/bilo kakav poster mnogo doprinosi utisku događaja. On stvara vizuelni utisak koji boji predstavu o čitavom događaju.

Imaš li nekog autora/autorku, kada govorimo o muzičkim posterima, čiji rad ti se baš dopada?

Puno autora mi se baš dopada, ali nisu dominantno fokusirani na muzičke plakate. Jedan baš zanimljiv autor koga sam skoro našla na Instagramu je @shiwensvenwang.

Koliko ti je važno što si deo ovogodišnjeg MENT-a, da li ovaj festival ima neko veće značenje za tebe?

Zahvalna sam Ment timu na pozivu za učešće, drago mi je da sam nekim delom doprinela njihovom ovogodišnjem programu.  

Petar Micić

Petar Micić je najpre radio kao fotograf, a potom je postao grafički dizajner. Radio je u različitim studijima, agencijama, startapima, na filmovima i kao frilenser. Kako kaže, sada je u potrazi samo za nečim novim.

Navedi tri osobine koje svaki muzički poster mora da ima?

Petar Micić: Datum / mesto / izvođač su obično neke norme.

Za kog izvođača si ilustrovao poster na predstojećoj izložbi?

Fotbal se zovu (ne znam da li je fudbal u pitanju).

Šta je bila inspiracija za tvoj rad na predstojećoj izložbi?

Fudbal.

Da li si prilagodio svoj umetnički izraz ovog puta i žanru/izvođaču za koji si radio poster ?

Stil mi je donekle isti ostao, a motiv mozda malo liči na njihov zvuk.

Petar Micić, Fotbal

Koliko dobar muzički poster, po tvom mišljenju, doprinosi samom event-u?

Ovo je večna debata sa muzičarima, ali ja mislim da plakat dosta doprinese event-u, pogotovo za ljude koji nisu čuli za izvođača.

Imaš li nekog autora/autorku, kada govorimo o muzičkim posterima, čiji rad ti se baš dopada?

Skoro sam otkrio ovog lika, Callum Rooney, opasna faca sa Novog Zelanda.

Koliko ti je važno što si deo ovogodišnjeg MENT-a, da li ovaj festival ima neko veće značenje za tebe?

Iskreno, jako mi je drago sto su prepoznali ekipu iz Beograda i što nas spajaju sa njihovom.

Ana Stanojević

Ana Stanojević rođena je 1999. godine u Vranju. Diplomirala je na Fakultetu za medije i komunikacije u Beogradu, na smeru za digitalne umetnosti. Stručna je saradnica u istraživačkoj stanici Petnica, gde je i nastala njena ljubav prema dizajnu. Njene oblasti delovanja su koceptualno i strateško promišljanje dizajna i njegovog uticaja u postmodernom društvu. Deo je Čubre, kolektiva multimedijalnih kreativaca koji, kroz kolaborativni pristup, zajedno stvaraju.

Trenutno živi u Barseloni, gde završava master studije na fakultetu Elisava, u oblasti spekulativnog brendinga (Beyond Branding) i u slobodnim trenucima neumorno vozi bajs i upija vitamin D.

Navedi tri osobine koje svaki muzički poster mora da ima?

Ana Stanojević: Verujem da ne postoji korektan odgovor u kategoriji mora da ima, ali ja volim da težim ka ideji da bi, kad gledaš nešto inspirisano zvukom, taj zvuk mogao i da čuješ, da poželiš da ga čuješ još koji put i da, kad ti poster više nije u vidokrugu, o njemu možeš da razmišljaš.

Za kog izvođača si ilustrovala poster na predstojećoj izložbi?

Za berlinski art pop noice projekat Lucy Kruger & The Lost Boys, kojima je frontmenka poreklom iz Južnoafričke Republike. Fuzija vredna pažnje.

Šta je bila inspiracija za tvoj rad na predstojećoj izložbi?

„Click’’ momenat za mene u ovom procesu bio je iznenadni preokret u energiji vokala koja se dogodi u 00:57-om trenutku na HOWL Live-u Lucy Kruger & The Lost Boys-a, dok su instrumental, pokret i svetlo nepromenjeni. Iz liminalnosti tog momenta nastaje trojstvo koncepta, kompozicije i boja koje su do kraja nekako ostale verne sebi.

Da li si prilagodila svoj umetnički izraz ovog puta i žanru/izvođaču za koji si radila poster?

Fantastičan segment ovog Ment projekta je kolaborativnost između muzike i vizuelnog stvaralaštva. Ne postoji jednostranost, važno je da muzika i vizual koreliraju i mogu da dišu zajedno. Samim tim je prilagođavanje u neku ruku neizbežno.

Ana Stanojević, Lucy Kruger & The Lost Boys

Koliko dobar muzički poster, po tvom mišljenju, doprinosi samom event-u?

U teoriji, izuzetno, jer se prvo susrećete sa posterom, u kom ili prepoznajete ono što volite ili otkrivate nešto novo, te kroz vizuelnu komunikaciju stavljate poster u ulogu prenosioca informacije i potencijalno mu dajete svrhu prelomne tačke u donošenju odluke da li će neko biti zainteresovan za događaj ili ne. U praksi to intenzivno varira.

Imaš li nekog autora/autorku, kada govorimo o muzičkim posterima, čiji rad ti se baš dopada?

Strava mi je ovo pitanje i želim da na njega odgovorim iz neke kontra perspektive jer, na kraju dana, mislim da zaboravljamo da cenimo onu drugu stranu, festivale i muzičare koji prepoznaju važnost vizuelnog aspekta i trude se da ga kuriraju na promišljen i savremen način. Shout-out za Hali Gali i Ment!

Koliko ti je važno što si deo ovogodišnjeg MENT-a, da li ovaj festival ima neko veće značenje za tebe?

Veoma. Ekipa koja organizuje Ment kreira relevantnu platformu za kreativnu scenu koja je retka u našem regionu. Prostori za razmenu stvaralaštva, pogotovo van domena mejnstrima, su prostori slobode izražavanja, ako njih nema, onda je baš deep mrakača. Zato mi je, u najmanju ruku, čast što sam dobila priliku da budem mali deo ovogodišnjeg svetla.

Andria

Andrija Čugurović je grafički dizajner, DJ i producent. Izdavao je muziku za Yes, Osare Editions i Phase Group iz Glazgova, za koji ujedno vodi i art direkciju. Dizajnirao je plakate za razne klupske događaje u Beogradu, Berlinu i Glazgovu. Radi u dizajn studiju Metaklinika. Vodi ASYNC COMM radio emisiju na D59B radiju.

Navedi tri osobine koje svaki muzički poster mora da ima?

Svaki event plakat mora da poseduje:

Intenzitet – mora da poseduje određenu vizuelnu i komunikacijsku jačinu da bi se istakao u prostoru u kojem se nalazi, bilo fizičkom ili digitalnom.

Karakter – mora da poseduje karakter muzičkog događaja kojem je namenjen.

Funkcionalnost – mora na adekvatan način da prenese sve informacije događaja, da uspostavi gradaciju tih informacija po njihovoj važnosti.

Za kog izvođača si ilustrovao poster na predstojećoj izložbi?

Za Nejc Pipp-a

Šta ti je bila inspiracija za tvoj rad na predstojećoj izložbi?

Jako mi se dopao cover za album tog izvođača. Dopalo mi se to što je fotografija u negativu i hteo sam da moj plakat takođe bude u negativu, ali da poseduje sličnu atmosferu kao i muzika tog autora.

Da li si prilagodio svoj umetnički izraz ovog puta i žanru/izvođaču za koji si radio poster?

Donekle da, a donekle i ne. Generalno, uvek imam tendenciju kad dizajniram plakate da se adaptiram muzičkom stilu klijenta, jer mi je tako dosta izazovnije, ali i zabavnije da se bavim tim poslom. Nisam nikad imao želju da posedujem neki određeni stil u kojem bih rešavao sve plakate.
U ovom slučaju je način interpretacije bio slobodan i stoga sam pristupio više umetnički, a manje dizajnerski.

Andria, Nejc Pipp

Koliko dobar muzički poster, po tvom mišljenju, doprinosi samom event-u?

Mislim da dobar plakat doprinosi dosta identitetu događaja i da ljudi imaju jasniju predstavu o tome kakva ih atmosfera čeka na tom događaju.

Imaš li nekog autora/autorku, kada govorimo o muzičkim posterima, čiji rad ti se baš dopada?

Ima ih dosta. To su: David Rudnick, Eric Timothy Carlson, Hassan Rahim, Alex McCullough, Anna Kulachek i Braulio Amado.

Koliko ti je važno što si deo ovogodišnjeg MENT-a, da li ovaj festival ima neko veće značenje za tebe?

Pa, da. Gotivno mi je to što ću na festivalu nastupati i kao grafički dizajner i kao DJ.

Izložba je otvorena do 3. marta u galeriji Kula u Beogradu i do 6. aprila u DobrojVagi u Ljubljani.

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na:

0 Comments

Submit a Comment

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *